آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می گردد.

آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می گردد

علیرضا عسکری چاوردی اظهار کرد: محوطه جهانی تخت جمشید به عنوان منظر تاریخی و طبیعی به علت وسعت زیاد و قرار گرفتن در مسیرهای متعدد پیاده و تردد گردشگران، همیشه در کانون توجه دوستداران میراث فرهنگی و محیط زیست بوده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اضافه نمود: به مناسبت روز درختکاری فردا مراسم پاکسازی مجموعه جهانی تخت جمشید و آیین درختکاری با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان بعلاوه اعضای سازمان های مردم نهاد، دوستداران اکوسیستم، پاکبانان و کارکنان مجموعه جهانی تخت جمشید به منظور ایجاد منظر و محیطی تمیز و زیبا با رویکرد فرهنگ سازی برگزار می گردد.

عسکری چاوردی اظهار کرد: امید است این اقدام موجب ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به عنوان سرمایه های ملی گردد.

وی با بیان اینکه تمامی علاقمندان می توانند در این برنامه حضور داشته باشند، گفت: آیین درختکاری ساعت 9 تا 12 برگزار می گردد و گردهمایی افراد شرکت کننده در این برنامه هم در سالن معرفی ورودی تخت جمشید است. بعلاوه بازدید از موزه تخت جمشید و معرفی برای شرکت کنندگان این برنامه از ساعت 13 تا 15 است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: آیین درختکاری در این مجموعه جهانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برگزار می گردد.

منبع: همگردی

به "آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید