اعلام زمان راه اندازی قطار تهران - استانبول ، جزئیات جهت قطار از ایستگاه راه آهن تهران تا استانبول

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، پس از راه اندازی قطار تهران - وان و تهران - آنکارا که چند ماه از راه اندازی آنها می گذرد حالا یک سرمایه گذار ترک کوشش می نماید این قطار را در جهت تهران - استانبول راه اندازی کند.

اعلام زمان راه اندازی قطار تهران - استانبول ، جزئیات جهت قطار از ایستگاه راه آهن تهران تا استانبول

وبلاگ دانلود شریف: قطارهای تهران - وان و تهران - آنکارا هر هفته 250 مسافر را از تهران در 60 ساعت به آنکارا و در 23 ساعت به وان می رسانند و گفته می گردد استقبال نسبتا خوبی از این دو قطار اجرا شده است.

بلیط قطار تهران -وان برای بزرگسالان 375 هزار تومان (حدود 29 دلار) و برای خردسالان 195 هزار تومان است. این بلیط تا اطلاع ثانوی با تخفیف و 225 هزار تومان بزرگسالان و 130 هزار تومان برای خردسالان به فروش می رسد. اولین قطار تهران - وان دوشنبه 24 ژوئن از تهران به سمت وان حرکت کرد.

بلیط قطار تهران - آنکارا نیز برای بزرگسالان معادل 762 هزار و 200 تومان و برای خردسالان معادل 454 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است اما با توجه به این که بلیت این قطار بر اساس قوانین بین المللی راه آهن های خاورمیانه بوده و بر مبنای یورو است، قیمت بلیت برای مسافران مطابق قیمت روز یورو محاسبه شده و رقم ثابتی ندارد.

پیش از این نرخ بلیت قطار تهران - آنکارا به یورو 43 و بلیت تهران - وان 20 یورو اعلام شده بود.

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، حالا بعد از راه اندازی قطار تهران - آنکارا و تهران - وان برنامه ریزی برای راه اندازی قطار تهران - استانبول نهایی شده است. آنالیز های اجرا شده حاکی از آن است که استقبال خوبی از قطار تهران - استانبول خواهد شد بنابراین راه اندازی این جهت مسافری صرفه مالی خوبی برای سرمایه گذار ترک خواهد داشت.

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه راه اندازی قطار مسافری در جهتهای بین المللی را در برنامه دارد و علاقه مند است شبکه ریلی ایران و ترکیه به یکدیگر متصل گردد.

وی ادامه داد: بعد از کسب موفقیت در برقراری قطار تهران - وان و تهران - آنکارا و همکاری خوب طرف ترک و هم چنین اظهار رضایت مسافران و استقبال از این جهت برنامه راه اندازی جهت ریلی تهران - استانبول در دستور کار است.

رسولی از مذاکرات جدید با طرف ترک اطلاع داد و با بیان اینکه به محض اینکه ترکیه در زمینه کارشناسی و فنی به نتیجه برسد زمان راه اندازی قطار را اعلام می کنیم به ایرنا گفت: امیدوار هستیم تا سرانجام سال جهت ریلی تهران - استانبول راه اندازی گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه اندازی قطار تهران - استانبول نیازی به اجرای عملیات و زیرساخت ندارد و تنها باید دو کشور از لحاظ فنی به تفاهم برسند گفت: مسافران در این جهت ابتدا از تهران به تبریز رفته و از آنجا به تاتوان و سپس به آنکارا می روند و از آنکارا به استانبول منتقل می شوند.

مسافران در جهت ریلی تهران - آنکارا نیز پس از سیر 107 کیلومتر وارد ایستگاه وان می شوند و در اسکله وان سوار کشتی شده و پس از 4 ساعت مسافرت روی دریاچه وان به ایستگاه تاتوان (شهری در ترکیه) می رسند. سپس با سیر 1330 کیلومتر به آنکارا می روند. در صورت راه اندازی جهت تهران - استانبول قطار از آنکارا ادامه سیر داده و مسافران را تا استانبول می برد.

منبع: چمدان

به "اعلام زمان راه اندازی قطار تهران - استانبول ، جزئیات جهت قطار از ایستگاه راه آهن تهران تا استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان راه اندازی قطار تهران - استانبول ، جزئیات جهت قطار از ایستگاه راه آهن تهران تا استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید