انسان هابیت عجیب با قد 90 سانتی متر کشف شد!

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، هابیت ها تنها 100 سانتی متر قد داشتند و مغزشان نیز تقریبا یک سوم انسان خردمند بود که یعنی از این نظر با شامپانزه برابر بودند. به خاطر ابعاد کوچک، دانشمندان به انسان فلورسی لقب هابیت را دادند.

انسان هابیت عجیب با قد 90 سانتی متر کشف شد!

دانشمندان پیروز به کشف انسان هابیت شدند. این گونه خاص 90 سانتی متر قد دارد و 700 هزار سال پیش در اندونزی زندگی می نموده است.

یکی از گونه های منقرض شده انسان ها، انسان فلورسی نام دارد که بین 100 هزار تا 50 هزار سال پیش در کره خاکی حضور داشته است. آن ها تنها 100 سانتی متر قد داشتند و مغزشان نیز تقریبا یک سوم انسان خردمند بود که یعنی از این نظر با شامپانزه برابر بودند. به خاطر ابعاد کوچک، دانشمندان به انسان فلورسی لقب هابیت را دادند.

حالا نیز دانشمندان پیروز به کشف یک انسان هابیت در اندونزی شده اند. البته یافته های نو تنها 6 دندان کوچک و بخشی از یک استخوان کوچک فک پایینی هستند، ولی پژوهشگران می گوییند که همین ها نیز به خوبی نشان می دهند که فسیل ها به اجداد هابیت ها تعلق دارند.

بعضی بر این باورند که هابیت ها ابتدا در جاوه زندگی می کردند و سپس در نتیجه سونامی به بخش های دیگر جزایر اندونزی رفته اند.

هرچند که احتمالا به مرور زمان خانه نو باعث کوچک شدن ابعاد آن ها شده است. این اتفاق عجیب و طبیعی کوتولگی جزیره ای نام دارد و زمانی که زیستگاه یک جانور بزرگ به محیطی کوچک محدود می گردد، اتفاق می افتد. البته دلایل متعددی هم دارد که از میان آن ها می توان به محدود بودن ذخایر غذایی و نبود جانوران شکارچی دیگر اشاره نمود.

بعضی پژوهشگران کشف انسان هابیت را باور ندارند. آن ها گمان می نمایند که فسیل ها به دسته ای از انسان های مدرن تعلق دارند که از نوعی بیماری خاص رنج می برده اند. این افراد میکروسفالی (نوعی اختلال رشد عصبی که باعث می گردد مغز کوچک گردد) و سندروم داون را به عنوان عوامل احتمالی مطرح نموده اند.

هرچند که شواهد به سمت کشف انسان هابیت سنگینی می نمایند؛ زیرا این افراد با وجود مغز کوچک از ابزار ها بسیار هوشمندانه استفاده می کردند. چیزی که در تضاد با باور های تکامل و رشد انسان است.

منبع: گجت نیوز

منبع: فرادید

به "انسان هابیت عجیب با قد 90 سانتی متر کشف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان هابیت عجیب با قد 90 سانتی متر کشف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید