این تسلیحات نظامی ساخت همسایه ایران است!، عکس

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، به عنوان یک شرکت با آهنگ سریع توسعه، نخستین محصول کراکال یک تپانچه نیمه اتوماتیک بود و پس از آن یک تفنگ تهاجمی 5.56 میلیمتری در سال 2014 و سه سال بعد یک تفنگ تک تیرانداز به وسیله این شرکت معرفی گردید.

این تسلیحات نظامی ساخت همسایه ایران است!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دانلود شریف ، کراکال (Caracal) مستقر در ابوظبی، امارات در سال 2007 تاسیس شد. این شرکت در زمینه فراوری سلاح های سبک فعالیت می نماید و از شرکت های تابعه گروه اج (EDGE Group) است.

براساس گزارش عصرایران، به عنوان یک شرکت با آهنگ سریع توسعه، نخستین محصول کراکال یک تپانچه نیمه اتوماتیک بود و پس از آن یک تفنگ تهاجمی 5.56 میلیمتری در سال 2014 و سه سال بعد یک تفنگ تک تیرانداز به وسیله این شرکت معرفی گردید. کراکال در سال 2023 نیز یک مسلسل سبک را معرفی کرد.

توسعه فعالیت ها به بازارهای جهانی

پس از توسعه فعالیت های خود در امارات، کراکال حضور خارج از بازار این کشور را مد نظر قرار داد. به همین دلیل، کراکال اینترنشنال شرکت گرفت تا کنترل زیرمجموعه های غیر اماراتی صورت بگیرد. این شرکت های تابعه شامل کراکال آمریکا در آیداهو، مسئول بازار آمریکای شمالی و مرکل در شهر زول، آلمان می شوند. مرکل خود مالکیت شرکت اسلحه سازی هائنل را در اختیار دارد.

اما مقر اصلی کراکال در ابوظبی، امارات است. موقعیت مکانی مزیت هایی را برای این شرکت به همراه دارد زیرا از نظر جغرافیایی به بسیاری از بازارهای کلیدی نزدیک است. اما آنچه تفاوت ایجاد می نماید سامانه تامین مالی قوی فراهم شده به وسیله امارات و بعلاوه انعطاف پذیری و زمان کاهش یافته برای مجوز صادرات است، به این معنی که صادرات تحت کنترل های سختگیرانه قرار نمی گیرد.

کراکال در سال های گذشته صادرات خود را به اندازه قابل توجهی توسعه داد و از 80 درصد عرضه داخلی، 20 درصد صادرات در سال 2014 به 60 درصد صادرات و 40 درصد عرضه داخلی در سال 2022 رسید.

در خصوص صادرات، قرارداد همکاری صنعتی که در مارس 2021 با شرکت اندونزیایی پی تی پینداد امضا شد، گامی مهم بود. این قراداد شامل فراوری مشترک سلاح سی ای آر 816 (CAR 816) برای بازار اندونزی می شد.

دو سال بعد، در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاعی (آیدکس) 2023، یک قرارداد مجوز مشارکت با شرکت ICOMM مستقر در هند امضا شد. این شامل فراوری بومی سازی شده چندین محصول کراکال از جمله تپانچه کراکال ئی اف و مسلسل دستی سی ام پی 9، هر دو با کالیبر 9 در 19 میلیمتری، تفنگ های تهاجمی سی ای آر 816 و سی ای آر 817، به ترتیب دارای کالیبر 5.56 در 45 و 7.62 در 51 میلیمتر، تفنگ تک تیرانداز تاکتیکی سی ای آر 817 دی ام آر، تفنگ های تک تیرانداز گلنگدنی سی اس آر 338 و سی اس آر 308 و تفنگ تک تیرانداز نیمه اتوماتیک سی اس ای 338 و در نهایت تفنگ تک تیرانداز ضد تجهیزات سی اس آر 50 با کالیبر 12.7 در 99 میلیمتر می شد.

چند ماه بعد در می 2023، کراکال قراردادی را با Ketech Asia، یک شرکت مالزیایی مستقر در کوالالامپور، برای فراوری محلی و سپس فروش تفنگ تهاجمی سی ای آر 816 امضا کرد.

کراکال کوشش می نماید تا از نقاط ضعف بعضی از رقبای خود، به طور خاص شرکت های اروپایی، در بازارهای آفریقا و آسیا به برترین شکل استفاده کند و آماده بومی سازی به وسیله مدل های تجاری مختلف اعم از مجوز مالکیت فکری تا سرمایه گذاری مشترک و راهکار های دیگر است.

کراکال؛ شرکت اسلحه سازی اماراتی مستقر در ابوظبی

پارک صنعتی توازون در ابوظبی خانه کراکال است. این جایی است که تیم پژوهش و توسعه محصولات تازه را ایجاد می نماید، مالکیت فکری فراوری می نماید و در آن نمونه های اولیه فراوری، آزمایش و نهایی می شوند و سپس محصول تازه در خط فراوری قرار می گیرد.

برای نمونه سازی سریع، کراکال از چاپگرهای سه بعدی استفاده می نماید که از پلیمر و فلز برای چاپ سه بعدی استفاده می نمایند.

در حال حاضر، ظرفیت فراوری این شرکت 3000 تپانچه، 500 مسلسل دستی، 4000 تفنگ تهاجمی و 500 تفنگ تک تیرانداز در ماه است. در سه سال گذشته، کراکال به طور قابل توجهی تامین نمایندگان محلی را افزایش داده تا انعطاف پذیری را افزایش دهد.

در کنار قطعات فلزی مانند لوله سلاح، عناصر پلیمری نیز به وسیله خود کراکال فراوری می شوند. این شرکت توسعه پلیمرهای خود برای پاسخگویی بهتر به نیازهایش را هدف قرار داده است.

کراکال دارای یک میدان تیر است که برای آزمایش سلاح های فراوری شده از آن استفاده می گردد. برای تفنگ های تهاجمی از 20 گلوله استفاده می گردد و تپانچه ها و تفنگ های تک تیرانداز با 10 گلوله آزمایش می شوند.

پس از معرفی مسلسل سبک سی ال ام جی 556 با کالیبر 5.56 در 45 میلیمتر، و مسلسل های 7.62 میلیمتری، کراکال در حال توسعه مسلسلی با کالیبر 12.7 در 99 میلیمتر است. این شرکت امیدوار است تا این سلاح تا سال 2027 آماده عرضه به بازار گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این تسلیحات نظامی ساخت همسایه ایران است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تسلیحات نظامی ساخت همسایه ایران است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید