ترکیب جنون ثروت و هوش مصنوعی در سریال شاخص ترس

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، در سال های اخیر شرکت های بزرگ همواره یک چشمشان به پیشرفت های هوش مصنوعی بوده تا شاید بتوانند از آن برای پیش بینی فرایند های بازار و تخمین مقدار ریسک در سرمایه گذاری ها استفاده نمایند. آن ها همواره دنبال این هستند که هوش مصنوعی را به خدمت سرمایه هایشان در بیاورند تا در بازی افزایش ثروت یک قدم جلو بیافتند.

ترکیب جنون ثروت و هوش مصنوعی در سریال شاخص ترس

به گزارش وبلاگ دانلود شریف؛ سریال چهار قسمتی شاخص ترس که حال و هوایی مهیج و روانشناختی دارد، بر اساس رمان پرفروشی از رابرت هریس (2011) ساخته شده و نگاهی عمیق به جنبه های اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در حوزۀ تجارت و کسب و کار انداخته است. آیا استفاده از پیشرفت های علمی فقط برای کسب سود به لحاظ اخلاقی کار درستی است؟ این پرسشی است که این سریال بر محور آن شکل گرفته است.

جاش هارتنت در این فیلم نقش الکس هافمن را بازی می نماید؛ یک کارآفرین ثروتمند در حوزۀ تکنولوژی. او پیروز شده یک جور سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی اختراع کند که می تواند پیش بینی کند که ترس آدم ها چگونه بر رفتار آن ها اثر می گذارد و در نتیجه چه تغییری در بازار های اقتصادی ایجاد می نماید. این فناوری می تواند سود کلانی را نصیب مشتریان ثروتمند الکس کند.

کل داستان فیلم در یک بیست و چهار ساعت پر از تنش و هیجان اتفاق می افتد. الکس دارد آماده می گردد که ماشین پولسازش را راه بیاندازد. او به سرمایه گذارانش اطمینان داده که آدم ها وقتی می ترسند رفتارشان کاملا قابل پیش بینی می گردد.

اما اتفاقی رخ می دهد که نقشه های الکس را به هم می ریزد. در شب قبل از راه اندازی سیستم، یک نفر به خانۀ او حمله می نماید. این اتفاق در کنار اتفاقات عجیب دیگر، باعث می شوند او فکر کند یک نفر به همۀ کدها و رمزعبورهای او در همۀ سیستم ها دسترسی پیدا نموده. روز بعد فکر الکس به اندازۀ کافی آشفته هست که کنترل سیستم از دستش خارج گردد. همه چیز به هم می ریزد و همۀ سرمایه ها در معرض خطر قرار می گیرند.

الکس متقاعد شده که نیرو هایی مخفی و مرموز دارند او را به خاطر کار هایی که قبلا انجام داده (اما هیچ کدام از آن ها را به یاد نمی آورد) تعقیب می نمایند و می خواهند او را به دردسر بیاندازند. پلیس می خواهد از او بازپرسی کند و همسرش هم او را ترک می نماید. او آنقدر گیج و آشفته است که دیگر اصلا نمی داند چه چیز هایی واقعی هستند و چه چیز هایی فقط در خیال او اتفاق می افتند.

سریال شاخص ترس فقط ما را به تماشای فکر پریشان یک آدم بحران زده نمی برد بلکه بعلاوه تصویری از درون دنیای میلیاردر ها به ما می دهد؛ همان جایی که یک محاسبۀ اشتباه می تواند کل یک امپراطوری را فرو بریزد.

جنبه هایی علمی تخیلی و معمایی هم در این سریال هست و همه چیز در کنار هم داستانی مجذوب کننده و مهیج را شکل داده است که در آن هیچ چیز آنطوری که به نظر می رسد نیست. تعلیق داستان بسیار زیاد است و تقریبا در تمام لحظات سریال بیننده کاملا درگیر داستان می گردد.

البته ضعف هایی هم در سریال وجود دارد. مثلا گاهی دیالوگ ها زیاده از حد فنی و تخصصی هستند و برخی وقت ها پیچیدگی داستان سردرگم نماینده و بیش از حد می گردد. اما با این حال این سریال با داستان چندلایه و عمیق، بازی های باورپذیر و ریتم تندی که دارد یک اثر واقعا تماشایی است که نباید از دستش داد.

  • بازیگران: جاش هارتنت (Josh Hartnett)، آرشر علی (Arsher Ali)، لیلا فرزاد
  • امتیاز: 6.1/10
منبع: فرارو

به "ترکیب جنون ثروت و هوش مصنوعی در سریال شاخص ترس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب جنون ثروت و هوش مصنوعی در سریال شاخص ترس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید