دریاچه ارواح نوشهر ، تماشای طبیعت رازآلود!

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، سفر به مازندران برای کسانی که اهل گشت و گذار و طبیعت گردی هستند، پر از جاذبه های بکر و دیدنی است. دریاچه ارواح نوشهر یکی از این جاذبه های دیدنی است. وقتی به شهر نوشهر می رسید کافی است به سمت نور حرکت کنید. با دیدن درختان توسکا و ممرز متراکم تقریبا به این دریاچه زیبا رسیده اید. اگر دوست دارید در سفر آینده خود به مازندران از دریاچه ارواح نوشهر دیدن کنید، این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی برای شما است.

دریاچه ارواح نوشهر ، تماشای طبیعت رازآلود!

دریاچه ارواح نوشهر کجاست؟ | سفر به دریاچه ممرز

دریاچه ارواح یکی از جاهای دیدنی نوشهر است. درست وقتی به حد فاصل نوشهر و نور از شهرهای محبوب و دیدنی مازندران می رسید، جایی وجود دارد که از درختان ممرز و توسکا پوشیده شده و محوطه ای باتلاقی با تنه درختان شکسته نظرتان را جلب می کند. فضا سرشار از سکوت است و فقط صدای پرندگان شنیده می گردد. اگر بخواهیم دقیق تر لوکیشن دریاچه ارواح نوشهر را بیان کنیم، 32 کیلومتر از نوشهر به سمت روستای صلاح الدین کیا حرکت کنید. در همین حوالی می توانید دریاچه ارواح نوشهر را ببینید.

اینکه چرا این دریاچه را با نام ارواح می شناسند، دلایل مختلفی دارد. در گذشته این دریاچه ناشناخته بوده، اگر چه بیش از 40 هکتار مساحت دارد اما سکوت زیاد در آن و وجود درختان نصفه و نیمه در کنار صدای باد تصویر ترسناک و راز آلودی را برای مخاطب ایجاد می کند.

برخی هم وجود حیوانات و صدای آن ها در این فضا را دلیل راز آلود و ترسناک شدن محیط می دانند، تصور کنید چنین دریاچه ای شب ها صحنه ای از فیلم های ترسناک را برای شما تداعی می کند. حیوانات دریاچه ارواح گونه های مختلف جانوری است از شغال و مار گرفته تا روباه و غورباقه در این دریاچه دیده می گردد.

دلیل سوم نام گذاری و داستان دریاچه ارواح نوشهر به مه آلود بودن آن در بیشتر ایام سال برمی گردد. اگرچه مه در فضای جنگلی و ساحلی شهرهای شمالی نه تنها ترسناک نیست، بلکه بسیار هیجان انگیز و مجذوب کننده است، اما در این دریاچه وجود مه فضا را رمزآلود و ترسناک می کند. با این حال، همه اینها دلایل طبیعی هستند و نیازی به ترسیدن نیست. پس در سفر به نوشهر حتما از دریاچه ارواح دیدن کنید و از این همه زیبایی لذت ببرید.

آدرس دریاچه ارواح نوشهر روی نقشه گوگل

بهترین زمان سفر به دریاچه ارواح مازندران

همانطور که می دانید مازندران آب و هوای مرطوب و معتدلی دارد که این رطوبت هوا در فصل تابستان می تواند طاقت فرسا باشد. از طرفی مه آلود بودن فضا و مسیر دریاچه ارواح می تواند دسترسی به آن را خطرناک کند. پس بهترین زمان بازدید از دریاچه ارواح نوشهر فصل بهار و اوایل و اواخر تابستان است که دما و رطوبت هوا مناسب می گردد و مه کمتری وجود دارد. اما اگر دوست دارید فضای مرموز و راز آلود دریاچه ارواح نوشهر را کامل درک کنید، بهترین زمان آن فصل پاییز و در روزهای بارانی است.

جاهای دیدنی اطراف دریاچه ارواح در نوشهر

دریاچه ارواح نوشهر در دایره ای از دیدنی ها قرار گرفته است. شما می توانید پس از دیدن این دریاچه به سراغ سایر جاذبه های اطراف آن نیز بروید و لذت ببرید. از بهترین جاهای دیدنی اطراف دریاچه که در فاصله کمی از آن قرار گرفته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک جنگلی سی سنگان | از معروفترین جاذبه های مازندران

یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران، پارک جنگلی سی سنگان است. این پارک جنگلی شمال غرب دریاچه و حدود 17 کیلومتر با آن فاصله دارد. در این پارک می توانید از دیدن محیط لذت ببرید و ساعاتی در میان درختان آن قدم بزنید. علاوه بر این از امکانات تفریحی مختلف مانند قایق سواری، جت اسکی و… لذت ببرید. اگر احساس ترس یا نامنی در ریاچه داشتید می توانید برای کمپ از این پارک جنگلی استفاده کنید.

پارک جنگلی سی سنگان روی نقشه گوگل

دریاچه آبیدر | دریاچه ای زیبا و رویایی

برخلاف دریاچه ارواح نوشهر که فضای مرموز و مبهم است، دریاچه آبیدر فضایی مجذوب کننده و دیدنی و زیبا است. شما می توانید 13 کیلومتر از دریاچه ارواح به سمت شمال غرب حرکت کنید تا به این دریاچه زیبا برسید. در دریاچه آبیدر امکانات مختلفی برای رفاه مسافران در دسترس واقع شده است. اگر بخواهید می توانید برای پیک نیک در این دریاچه کمپ کنید. این دریاچه یک انتخاب خوب برای پیک نیک با خانواده است.

آدرس دریاچه آبیدر روی نقشه گوگل

آبشار چلندر | آب تنی در حوضچه های آبشار

حالا نوبت سفر به روستایی است که 30 کیلومتر با دریاچه ارواح نوشهر فاصله دارد. برای رسیدن به روستای چلندر که این آبشار در آن واقع شده است باید 30 کیلومتر به سمت شمال غرب دریاچه بروید. پس از آن با 20 دقیقه پیاده روی در جنگل های اطراف روستا به آلشار زیبای چلندر می رسید. اگر فصل تابستان به این روستا رفتید حتما آب تنی و شنا را امتحان کنید و از این تجربه لذت ببرید.

آدرس آبشار چلندر روی نقشه گوگل

تفریحات اطراف دریاچه ارواح نوشهر

حتما دوست دارید وقتی به دریاچه ارواح می رسید به سراغ تفریحاتی بروید که از حضور در این فضا لذت بیشتری ببرید. اصلا نگران نباشید، این محیط آماده است که شما تفریحاتی از جنس طبیعت گردی را در آن تجربه کنید. در ادامه با بهترین تفریحات دریاچه ارواح نوشهر آشنا شوید.

  • جنگل نوردی: یکی از بهترین تفریحات در دریاچه ارواح نوشهر گشت و گذار در جنگل های اطراف آن است. این دریاچه پوشیده از درختان ممرز و توسکا است که با صدای باد و پرندگان در هم آمیخته و برای کسانی که عاشق معما و رمز و راز هستند، مکانی بی نظیر محسوب می گردد. پس می توانید پس از رسیدن به دریاچه ساعت ها در جنگل های اطراف آن وقت بگذرانید و از دیدن حیوانات و درختان و زیبایی های آن لذت ببرید.
  • کمپینگ: اگر اهل هیجان هستید، یک شب کمپینگ را در دریاچه ارواح نوشهر امتحان کنید. فضای وهم آلود و مبهم این دریاچه با داشتن بیش از 700 متر طول و 300 متر عرض فرصتی عالی برای اقامت است. اما حواستان باشد این دریاچه جای شنا و قایق سواری نیست. پس به هیچ عنوان به سراغ تفریحات خطرناک نروید.
  • عکاسی: دوستداران عکاسی می توانند در این دریاچه از محیط استفاده کنند و تصاویر بی نظیری را خلق کنند. تمام ساعات دریاچه ارواح نوشهر دیدنی است. از طلوع آفتاب گرفته تا غروب و شب هنگام می توانید ساعات خوشی را تجربه کنید.

مسیر دسترسی به دریاچه ارواح

برای اینکه از دریاچه ارواح دیدن کنید، باید راهی استان مازندران شوید. مسیر دسترسی به دریاچه تنها با خودروهای آفرود امکان پذیر است. پس از آنکه به نوشهر رسیدید، در کیلومتر 12 جاده نوشهر پس از ونوش به جاده روستای چلندر و صلاح الدین کلا می رسید. از اینجا به بعد باید با خودروی آفرود مسیر را ادامه دهید. پس از محیط بانی 10 کیلومتر در امتداد جاده جنگلی به دریاچه ارواح می رسید.

اقامت در دریاچه ارواح نوشهر

زمانی که به دریاچه ارواح نوشهر می روید می توانید یک شب در این دریاچه کمپ کنید. اما اگر فضای دریاچه برای اقامت خوشایند نبود اصلا نگران نباشید. می توانید به شهر نوشهر برگردید و در هتل ها یا اقامتگاه های بومگردی اقامت داشته باشید. نوشهر شهر بزرگی نیست اما هتل های سه ستاره و دو ستاره به راحتی پیدا می گردد.

هتل پرشیا 3 نوشهر، هتل صحرا و هتل عرش نیز از جمله هتل های سه ستاره و مالی است که می توانید برای اقامت خود رزرو کنید. هتل جهانگردی چلندر نوشهر یک هتل دو ستاره و هتل آپارتمان سوران یک ستاره از دیگر هتل های نوشهر است که می توانید رزرو کنید.

نکات مهم برای سفر به دریاچه ارواح نوشهر

پس از همه آنچه درباره دریاچه ارواح مازندران گفتیم، نوبت به دانستن نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

  • برای اقامت در دریاچه حتما لوازم و تجهیزات کامل کمپینگ را به همراه داشته باشید.
  • در روزهای بارانی پیاده روی در فضای اطراف دریاچه سخت و حتی گاهی خطرناک است، پس حتما پیش از سفر از شرایط آب و هوا مطلع شوید.
  • در هوای بارانی چکمه بپوشید تا پیاده روی برای شما آسان باشد.
  • اگر غذای گوشتی و کبابی در کنار دریاچه می خورید، بوی آن حیوانات مختلف را به سمت شما می کشد، پس به این موضوع توجه کنید.
  • از شنا و قایق سواری در دریاچه بپرهیزید.

همه چیز درباره دریاچه ارواح نوشهر

جاهای دیدنی مازندران بسیار متنوع هستند، به هر شهری که سفر کنید می توانید جاذبه های طبیعی و تاریخی زیبایی را ببینید. اگر شما هم اهل طبیعت گردی و دوستدار سفر به شهرهای شمالی هستید، مازندران جایی است که باید تجربه کنید. دریاچه ارواح نوشهر یکی از همین جاذبه های خاص محسوب می گردد که می توانید در سفر بعدی خود از آن دیدن کنید. از آنجا که این دریاچه کمی متفاوت از سایر دیدنی های مازندران است، پس حتما از اطلاعات این مطلب به عنوان راهنمایی برای سفر به دریاچه ارواح و تجربه هیجان انگیز و تازه استفاده کنید.

اگر شما هم از این دریاچه دیدن کرده اید و نکته خاصی توجه شما را جلب کرده، آن را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره دریاچه ارواح نوشهر

دریاچه ارواح نوشهر کجاست؟

32 کیلومتر از نوشهر به سمت روستای صلاح الدین کیا حرکت کنید. در همین حوالی می توانید دریاچه ارواح نوشهر را ببینید.

آیا امکان اقامت در دریاچه ارواح نوشهر وجود دارد؟

شما می توانید شب را در اطراف دریاچه کمپ کنید البته باید امکانات کافی با خود به همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به دریاچه ارواح چه زمانی است؟

فصل بهار بهترین زمان سفر به این دریاچه است.

بهترین راه دسترسی به دریاچه ارواح نوشهر چیست؟

در کیلومتر 12 جاده نوشهر پس از ونوش به جاده روستای چلندر و صلاح الدین کلا می رسید. از اینجا به بعد باید با خودروی آفرود مسیر را ادامه دهید. پس از محیط بانی 10 کیلومتر در امتداد جاده جنگلی به دریاچه ارواح می رسید.

منبع: فلای تودی

به "دریاچه ارواح نوشهر ، تماشای طبیعت رازآلود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ارواح نوشهر ، تماشای طبیعت رازآلود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید