در نظر گرفتن نگاه و چشم اندازی بیست ساله برای صنایع دستی

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، در نظر گرفتن نگاه و چشم اندازی بیست ساله برای صنایع دستی اجرا شده است.

در نظر گرفتن نگاه و چشم اندازی بیست ساله برای صنایع دستی

نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های کشور با موضوع صنایع دستی و با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و مدیر عامل پست بانک برگزار گردید.

در ابتدای این نشست که در سالن پیامبر اعظم برگزار گردید، ملانوری معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ضمن اشاره به تنوع و تکثر صنایع دستی در ایران گفت: برای ایجاد اشتغال، عایدی پایدار، توسعه مالی و نشاط و شادابی محیط روستایی احتیاجمند حضور پررنگ و فعال وزارت میراث فرهنگی، بویژه در حوزه صنایع دستی هستیم.

در ادامه مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات مدیران کل دفاتر روستایی و بعلاوه مسائل موجود در استانها گفت: تلقین محرومیت به روستاها یک اشتباه استراتژیک بوده و برای برطرف این مشکل احتیاج به ایجاد کاربری اساسی در روستاها داریم.

او ادامه داد: برای تحقق شعار سال فراوری دانش بنیان و اشتغال آفرین، احتیاج به عزم جدی برای مدیریت شبکه ای داریم.

جلالی افزود: نگاه و منظره بیست ساله ای را برای صنایع دستی در نظر گرفتیم تا شاهد نقش آفرینی در چارچوب زنجیره ارزش باشیم و این نقش آفرینی مستلزم ظرفیت سنجی و تهیه نقشه آمایش با یاری مدیران استانی است.

او توضیح داد: دفاتر امور روستایی می توانند بازوی شناسایی، خلق و توسعه و ترویج صنایع دستی باشند.

جلالی اعلام کرد: در حال حاضر 13 درصد سهم اشتغال مشاغل خانگی از کل مشاغل ایجاد شده در فراوری صنایع دستی را داریم و با ایجاد همگرایی نسبت به اعتبارات، اختیارات و ارتباطات این عدد می تواند بیشتر باشد.

جلالی در خاتمه گفت: در شورای استان ها احتیاجمند مطالبه تبصره 16 هستیم و این فرصت مناسبی برای اشتغال آفرینی روستائیان و عشایر بواسطه صنایع دستی خواهد بود.

منبع: همگردی

به "در نظر گرفتن نگاه و چشم اندازی بیست ساله برای صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نظر گرفتن نگاه و چشم اندازی بیست ساله برای صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید