رنگین کمان را بخور! ، یک اصل عالی برای پر کردن شکم

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، خوردن رنگین کمان یک اصل عالی برای پر کردن شکم است. هرچه بشقاب شما برای تان چشم نوازتر باشد خوردن آن لذتبخش تر و هم چنین مغذی تر خواهد بود. تمام این ها خبر خوبی برای هر فردی است که توصیه می گردد 30 گیاه در هفته را به خاطر سلامت روده خود بخورد.

رنگین کمان را بخور! ، یک اصل عالی برای پر کردن شکم

به گزارش وبلاگ دانلود شریف به نقل از گاردین، متخصصان تغذیه مدت هاست که از فواید فیتونوترینت ها (مواد مغذی گیاهی) تمجید به عمل آورده اند: گروهی متشکل از حداقل 5000 ترکیب که مسئول رنگ ها، طعم ها و رایحه های گیاهانی هستند که می خوریم. کاروتنوئید ها باعث می شوند که مواد غذایی قرمز، نارنجی یا زرد شده و آنتوسیانین ها باعث آبی و بنفش شدن آن می شوند. هم چنین، سبز رنگ بودن سبزیجات نه تنها به علت کلروفیل بلکه به علت کاتچین ها، فیتواسترول ها، نیترات ها و سایر مواد شیمیایی است.

هر ترکیب دارای مزایایی برای سیستم های مختلف بدن شما است. بعضی گردش خون را بهبود می بخشند، بعضی عملکرد چشم را تقویت می نمایند و بعضی دیگر از انعطاف پذیری مغز محافظت می نمایند.

در نتیجه، چالش اصلی آن است که تا جایی که می توانید در وعده های غذایی گیاهان و سبزیجات را جای دهید. در ادامه به 5 روش خلاقانه برای این کار اشاره خواهیم کرد:

1- سیستم سالاد آنا جونز

جونز در کتاب خود به نام سال آشپز مدرن یک سیستم عالی برای سالاد های دلچسب را ترسیم می نماید. یک سبزی قهرمان (چغندر، گوجه فرنگی، آووکادو) و چیزی دلچسب تر (یک دانه، یک حبوبات، مقداری پنیر) اضافه کنید. آن را با مقداری بافت (دانه های برشته شده، آجیل کاراملی شده، پیاز ترد) پوشش دهید. برای تهیه سس نیز می توانید از ترکیب روغن به همراه سرکه یا مرکبات یا چاشنی دلخواه (فلفل قرمز، خردل یا سایر ادویه جات) استفاده نمایید.

2- روش یوتام اوتولنگی با مرکبات

او در آشپزی خود از مرکبات به ویژه گریپ فروت، پرتقال یا لیمو استفاده می نماید و این میوه ها را در قالب سالاد مرکبات با یکدیگر ترکیب می نماید.

3- سالاد جرمی لی

برای تهیه این سالاد 250 گرم سیب زمینی کوچک تازه و 150 گرم نخود و لوبیا سبز بپزید. سیب زمینی ها را نصف نموده و لوبیا ها را یک چهارم کنید. 2 هویج میانه (پوست کنده)، 1 عدد خیار کوچک (پوست کنده و بدون دانه)، 1 عدد کدو سبز کوچک و یک عدد کرفس کوچک به همراه 1 عدد سیب (دانه) و 2 عدد گوجه فرنگی را ریز خرد کنید. سپس کاهو، یک رازیانه کوچک و پیاز را نازک برش دهید. سپس نعناع و جعفری را به شکل صاف برش دهید. پس از آن 3 تخم مرغ آب پز را آماده نموده و 6 عدد بیکن را تا زمانی که ترد گردد بپزید. پس از آن سس مایونز درست کنید: 2 زرده تخم مرغ بزرگ را با هم مخلوط کنید، سپس 200 میلی لیتر روغن گیاهی سبک و سپس 50 میلی لیتر روغن زیتون را به آرامی اضافه کنید با 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب، 1 قاشق غذاخوری خردل دیژون، چند قطره سس تاباسکو، آب نصف لیمو و کمی نمک دریا را به آن اضافه کنید. سپس همه مواد را با یکدیگر در کاسه مخلوط کنید.

4- سالاد ذرت شیرین، لوبیای سیاه و آووکادو سابرینا غیور

این سالاد به منظور سرو شدن برای 10 تا 12 نفر است. این سرآشپز ایرانی - بریتانیایی می گوید برای درست کردن آن ذرت شیرین را بجوشانید تا نرم گردد (حدود 10 دقیقه)، سپس آبکش نموده و زیر آب سرد بشویید. 2 عدد آووکادو (پوست کنده و ورقه شده)، یک قوطی لوبیا سیاه آبکش شده، 4 عدد پیازچه و 30 گرم گشنیز تازه خرد شده به اضافه 1 فلفل قرمز کوچک، 1 فلفل سبز کوچک را در ظرفی بریزید. سالاد را با 2 قاشق غذاخوری سس مایونز و مقداری روغن زیتون مزه دار کنید.

5- سالاد هویج و گشنیز میگل بارکلی

در یک کاسه یک مشت کلم قرمز نازک برش داده شده را با ¼ پیاز قرمز نازک خلال شده، ¼ هویج خرد شده و یک مشت گشنیز تازه و خرد شده مخلوط کنید. آب نصف لیموترش را بریزید و مقداری روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و بگذارید حداقل 10 دقیقه پیش از سرو باقی بماند. یک مشت بزرگ نخود فرنگی منجمد را بیرون بگذارید تا یخ آن آب گردد. مواد را داخل یک کاسه بریزید مقداری روغن زیتون ریخته و با کمی نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس یک مشت نعنا خرد شده، 1 عدد فلفل قرمز ورقه شده و یک مشت کوچک پنیر فتا به آن اضافه کنید. ترکیبات را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

منبع: فرارو

به "رنگین کمان را بخور! ، یک اصل عالی برای پر کردن شکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگین کمان را بخور! ، یک اصل عالی برای پر کردن شکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید