روستاهای بوشهر در جهت توسعه گردشگری قرار می گیرند

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان این مطلب که صنعت گردشگری باید در روستاها رونق بگیرد، گفت : این پتانسیل امروز در استان بوشهر وجود دارد و باید برای روستاییان آموزش های لازم ارائه گردد تا بتوانند از فضای بومی خود بهره برداری لازم را در جهت جذب گردشگر فراهم نمایند.

روستاهای بوشهر در جهت توسعه گردشگری قرار می گیرند

به گزارش وبلاگ دانلود شریف به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، ارغوان مهدی زاده از عملیاتی شدن بعضی طرح ها برای توسعه روستاهای هدف گردشگری در استان بوشهر اطلاع داد .

مهدی زاده اضافه نمود: در بعضی روستاهای هدف گردشگری بحث آموزش در زمینه طبیعت گردی و همچنین صنایع دستی شروع شده است تا این افراد بتوانند بصورت توانمند وارد این عرصه کاری شوند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه گفت : روستاهای هدف گردشگری را با برنامه ریزی دقیق و شناسایی پتانسیل های منطقه ای به سمت درآمدزایی و ایجاد مشاغل متعدد پیش خواهیم برد.

ارغوان مهدی زاده در خصوص بعضی از بوم گردی های در حال تأسیس، گفت: هدف ما تغییر در ساختار بومی و طبیعت یک روستا نیست، بلکه هدف ما حفاظت و حراست از این بوم و فرهنگ و طبیعت است و به همین جهت برای بعضی روستاها پیشنهاد ایجاد کپر داده ایم که گردشگر لذت استفاده از طبیعت بکر این روستاها را دریافت کند.

مهدی زاده همچنین گفت : 24 روستای هدف گردشگری استان بوشهر با توجه به شروع آموزش و عملیاتی شدن تکمیل زیرساخت های لازم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و همچنین در حال آموزش دو منطقه عشایری نیز با طبیعت سیاه چادری هستیم که آنها نیز به زودی افتتاح خواهند شد .

او در سرانجام گفت: تمام روستاهای استان بوشهر برای ما یک روستای هدف گردشگری هستند و ما از تمام طرح ها و ایده های دهیاران برای رونق مالی در صنعت گردشگری در این روستاها حمایت می کنیم.

منبع: میراث آریا

به "روستاهای بوشهر در جهت توسعه گردشگری قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستاهای بوشهر در جهت توسعه گردشگری قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید