سام آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شد: دلیل اختلاف با هیئت مدیره یا چیز دیگر؟!

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، روز آدینه، شرکت OpenAI اعلام نمود که سم آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شده است.

سام آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شد: دلیل اختلاف با هیئت مدیره یا چیز دیگر؟!

این شرکت در یک پست در وبلاگش نوشت: خروج آلتمن در پی یک فرآیند آنالیز مشورتی به وسیله هیئت مدیره است که به این نتیجه رسید که او در ارتباطات خود با هیئت مدیره به طور مداوم صادق نبوده و مانع از توانایی آن در انجام مسئولیت هایش می گردد. هیئت مدیره دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد.

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری، به عنوان مدیر عامل موقت انتخاب شد و بلافاصله کارش را شروع می نماید. این شرکت در حال جستجو برای جانشین مدیرعامل دائمی خواهد بود.

کارمندان OpenAI هم وقتی این خبر را به صورت عمومی اعلام شد، متوجه شدند.

آلتمن در پستی در X (همان توییتر سابق) گفت: من عاشق دوره ای هستم که در OpenAI بودم. این کار برای من شخصاً متحول کننده بود و امیدوارم جهان کمی تغییر کند. بیشتر از پیش دوست داشتم با چنین افراد با استعدادی کار کنم. بعداً در خصوص آنچه پیش آمده بیشتر خواهم گفت.

گفته می گردد آلتمن در حال راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری اضطرای برای تمرکز بر فناوری سخت بوده است، اگرچه تعیین نیست که آیا این علت خروج او بوده است یا خیر.

در اطلاعیه OpenAI بعلاوه آمده است که یکی از بنیانگذاران شرکت - گرگ براکمن- از ریاست هیئت مدیره استعفا خواهد داد اما در شرکت باقی خواهد ماند. ساعاتی پس از انتشار آن، براکمن در ایکس نوشت کرد که بر اساس اخبار امروز استعفا داده است.

این یک چرخش بسیار ناگهانی از حوادث محسوب می گردد. آلتمن چهره شناخته شده OpenAI بود که در واقع دوره انفجار توجه به هوش مصنوعی را با انتشار ChatGPT در سال گذشته شروع کرد. هفته گذشته، آلتمن سخنرانی اصلی را در اولین کنفرانس DevDay شرکت انجام داد، جایی که مجموعه ای از به روز رسانی های تازه را برای رقابت با سایر شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و گوگل اظهار داشت. اخیراً آلتمن در کنفرانس همکاری مالی آسیا و اقیانوسیه در روز پنجشنبه سخنرانی نموده بود. اینها هم نشان می دهند که برکناری او ناگهانی بوده.

مایکروسافت که میلیارد ها دلار در OpenAI سرمایه گذاری نموده، گفته است که به همکاری با این شرکت ادامه خواهد داد. بر اساس بیانیه ای که فرانک شاو، سخنگوی مایکروسافت ارسال کرد: ما یک همکاری طولانی مدت با OpenAI داریم و مایکروسافت همچنان به میرا و تیم آن ها متعهد است زیرا در پی این هستیم که در آینده هوش مصنوعی را در اختیار مشتریان قرار بدهیم. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، بیانیه مشابهی را در X بیان نمود.

ظاهرا آلتمن با جانی آیو، مدیر ارشد طراحی سابق اپل، در خصوص ساخت آیفون با هوش مصنوعی صحبت نموده، اگرچه آلتمن در کنفرانس اخیر وال استریت ژورنال این شایعات را کم اهمیت جلوه داد. او بعلاوه بزرگترین سهامدار Humane است که به تازگی سفارشات Humane AI Pin خود را رونمایی نموده بود.

آلتمن یکی از بنیانگذاران OpenAI است و در ابتدا به عنوان رئیس مشترک این شرکت در کنار ایلان ماسک خدمت می کرد. ماسک در سال 2018 برای جلوگیری از تضاد منافع با تسلا این شرکت را ترک کرد. او از آن موقع شرکت هوش مصنوعی خود به نام xAI را تأسیس نموده است.

پس از کناره گیری آلتمن و براکمن، اعضای هیئت مدیره به جای مانده آن عبارتند از: دانشمند ارشد شرکت، ایلیا سوتسکور، مدیر عامل Quora، آدام دی آنجلو، مدیر عامل سابق GeoSim Systems، تاشا مک کاولی و هلن تونر، مدیر استراتژی در مرکز امنیت و فناوری نوظهورجورج تاون. فناوری نوظهور.

منبع: یک پزشک

به "سام آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شد: دلیل اختلاف با هیئت مدیره یا چیز دیگر؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سام آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شد: دلیل اختلاف با هیئت مدیره یا چیز دیگر؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید