عادت های مشترک انسان های پیروز ، پیروزیت دست یافتنی ست

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، از شنبه آغاز میکنم، بذار عصری که انرژی داشتم، امروز خیلی شلوغم فردا روش کار میکنم، دلم نمیخواد کتاب بخونم. این جمله ها رو چندین بار تا به حال شده به خودتون بگید؟ چندبار با دلایل متفاوت کارهایی که باید انجام بدید رو پشت گوش انداختید؟ همه ما میدونیم که اینا بهونه هایی هستن برای از زیر کار در رفتن؛ وگرنه همه ما وقت های تلف شده زیادی داریم. آدمایی هستن که این بهونه ها رو نمیارن و برای آغاز تا انتها هرکاری برنامه ریزی دارن، این دسته انسان های پیروز هستن. فرق انسان های پیروز و ناپیروز در سبک زندگیشونه، انسانهای پیروز رمز پیروزیتشون، عاداتیه که اونا رو با اینجا رسونده، برنامه ریزی، پشتکار و دلایل زیادی هست که اونا رو به اینجا رسونده، وگرنه که همه ما انسانیم. البته پیروزیت بی شک معانی و شکل های مختلفی داره، پیروزیت برای هر فرد معنی خاص خودش رو داره؛ یکی پول زیاد میخواد، یکی پیروزیت رو مدارج تحصیلی میدونه، یه ورزشکار مدال طلا میخواد و ... همه این تعابیر مختلف در نهایت بر اساس عاداتی مشترک بودن. شاید با دونستن این عادات مشترک بتونیم پشتکارمون رو بیشتر کنیم و مسیر پیروزیت رو بریم جلو.

عادت های مشترک انسان های پیروز ، پیروزیت دست یافتنی ست

رمز پیروزیت: خواب شب خوب

الگوی خوابتون رو منظم کنید و سعی کنید که حتما خواب با کیفیتی داشته باشید، تقریبا همه انسان ها به 7 ساعت خواب نیاز دارن، البته این ساعت بین انسان متفاوت هستش اما تاکید ما روی کیفیت خوابتون هستش. قبل از خواب گوشی رو از خودتون دورتر بزارید، نور خونه رو خیلی کم کنید، در ساعت تعیینی بخوابید، قبل از خواب مطالعه کنید و از دمنوش های آرامش بخش بهره ببرید. اگه خواب خوبی داشته باشید، صبح ها رو با انرژی بیشتری آغاز میکنید. شریل سوندبرگ مدیر ارشد فیسبوک، یکی از پرمشغله ترین زنان روی زمین هستش، در مصاحبه ای با روزنامه USA Today یکی از نقاط پیروزیت و سرحال بودن صبحش رو اینگونه فاش نموده: حتما شب رو خوب میخوابم.

رمز پیروزیت: زود از خواب بیدار شدن

این ضرب المثل رو بی شک هممون شنیدیم: سحرخیز باش تا کامروا باشی. اگه روزتون رو زود آغاز کنید به تمامی کارهاتون میرسید. اپرا وینفری (مجری پیروز آمریکا) یکی از پیروز ترین و پولدارترین زنان جهان هستش که روزش رو ساعت 6 آغاز میکنه و ساعت 6:30 به محل کارش میرسه. بدن ما انسان ها مثل طبیعت طراحی شده و با طلوع خورشید آماده برای آغاز میشه اما متاسفانه خیلی از ماها تا پاسی از شب بیدار میمونیم و برامون سوال پیش میاد که چرا ما جزو انسان های پیروز نیستیم. مطمئنا خیلی سخته اگه عادت داشتید 12 ظهر از خواب بیدار شید. خیلی سخته که یک باره این عادت رو تغییر بدید و 7 صبح بیدار شید، روزانه چند دقیقه زودتر بیدار شید اینجوری براتون دست یافتنی تر خواهد بود.

رمز پیروزیت: مدیتیشن

عقل سالم در بدن سالم، این جمله شاید کلیشه ای باشه، اما کلیشه ای هستش که کاملا درسته. مدیتیشن سلامت ذهنی رو تضمین میکنه. اگه میخواهید از ظرفیت بیشتری از مغزتون بهره ببرید و به پیروزیت برسید این راهی بسیار عالی هستش. تحقیقات دانشمندان تاثیرات مثبت مدیتیشن رو اثبات کردن: کاهش استرس، کاهش خطر ابتلا به افسردگی، یاری به کاهش وزن و خواب خوب. همه و همه از تاثیراتی هستن که مدیتیشن برای شما به ارمغان میاره.

رمز پیروزیت: قهوه

خیلی وسوسه انگیزه که آدم آغاز صبحش قهوه بخوره تا انرژی بیشتری داشته باشه. اما کافئین اول صبح تاثیر مثبتی نداره. هیچکس فواید قهوه رو انکار نمیکنه اما کافئین در روز باید میزانی تعیین و ساعاتی تعیین داشته باشه. جک دورسی مدیر عامل توییتر و اسکویر (شرکت پرداخت همراه) از دسته انسان های پیروز هستش که صبح ها ساعت 5 از خواب بیدار میشه و قبل از اینکه به کافه مورد علاقه اش برای خوردن صبحانه بره ورزش و مدیتیشن می کنه.

رمز پیروزیت: صبحانه سالم و مغذی

مهمترین وعده روز شما صبحانه هستش، با خوردن یک صبحانه کامل میتونید انرژی کافی برای کل روزتون رو تامین کنید و خطر ابتلا به بیماری های زیادی مثل دیابت، مسائل قلبی و چاقی رو کاهش بدید. سعی کنید در ساعات اولیه روز بین 7 تا 9 صبح، صبحانه تون رو میل کنید تا سوخت کافی به بدنتون برسونید. ریچارد برانسون بنیان گذار شرکت های ویرجین، معروف به کسی است که به عادات غذایی خیلی اهمیت میده و جزو انسان های پیروز هستش. او در مصاحبه اش با American Express OPEN Forum گفته که صبحانه اش سالاد میوه و میزلی (ترکیبی از جو تولید شده، میوه های خشک و آجیل که با شیر خورده می گردد) هستش. غلات کامل، میوه ها و کربوهیدرات برای صبحانه مفید هستن.

رمز پیروزیت: ورزش

تاثیرات ورزش رو همه ما میدونیم و اگه آغاز نمیکنیم هیچ دلیلی به جز تنبلی نداره. ورزش کردن نه تنها سلامت فیزیکی و پیروزیت شما رو تضمین میکنه بلکه اعتماد به نفس شما رو هم افزایش میده و خطر ابتلا به بیماری ها رو کاهش میده. قرار نیست تا ابد جوون بمونیم از الان به سال های آینده فکر کنید و آغاز کنید به پیروزیت خودتون و بدنتون اهمیت دادن. ورزش صبحگاهی متابولیسم بدن رو افزایش میده و بهره وری بیشتری از روزتون خواهید داشت و چندین قدم نزدیکتر به پیروزیت شدید.

رمز پیروزیت: لباس های ساده

برای اینکه سرکار برید از لباس های ساده بهره ببرید و اگه این کار برای شما سخته از لباس های ست بهره ببرید. ممکنه فکر کنید لباس شما هیچ تاثیری بر توانایی و پیروزیت شما نداره، اما اینکه چه لباسی بپوشید تاثیری مستقیم روی روزتون داره. مارک زاکربرگ موسس فیسبوک به خاطر پوشیدن شلوار جین و سویشرتش معروفه؛ ولی این امر اتفاقی نیست. او به مجله ایندیپندنت گفته که ترجیح میده انرژی اش رو برای اتخاذ تصمیمات روزانه اش صرف کنه نه برای اینکه چه بپوشه. کت و شلوار باراک اوباما و پلیور یقه اسکی و شلوار مشکی استیو جابز (مدیر عامل اپل در صدر انسان های پیروز) مثال های دیگر ساده پوشی هستن

رمز پیروزیت: اولویت بندی کارهای روزانه

قبل از آغاز روزتون کارهای روزمره تون رو یادداشت و اولویت بندی کنید. خیلی وقت ها شده که با انبوهی از کارهای ضروری و غیر ضروری روبرو شدیم و نمیدونیم از کدوم آغاز کنیم تا به پیروزیت برسیم. کارهاتون رو یادداشت کنید و درجه اهمیت و ضروریتشون رو تعیین کنید. برخی امور هستن که هم مهم هم ضروری هستن که بی شک اولویت هستن اما برخی کارها هستن که شاید مهم باشن اما ضروری نیستن اینا میتونن دسته دوم باشن، در انتهای فهرست هم کارهایی هستن که نه مهم هستن نه ضروری و یاریی به پیروزیت ما نمیکنن، این امور رو در انتهای فهرستتون قرار بدید تا پیروزیت رو از نزدیک حس کنید. انجام کارهای غیر مهم خلاقیت فرد رو کاهش میده.

رمز پیروزیت: پایبندی به اصول خاص خود

سیستم بدن انسان ها با هم متفاوت هستش برای رسیدن به پیروزیت باید اصول خودتون رو پیدا کنید. عده ای معتقدن که باید کارهای مهم رو در ابتدای روز انجام داد، اما برخی ها هم هستن که در ابتدای روز کارهای ساده تر رو انجام میدن تا برای آغاز روزشون آماده شن. گرچن روبین نویسنده کتاب پروژه شادی روزش رو با چک کردن ایمیل ها و صفحات اجتماعی اش آغاز می کنه.و در مصاحبه ای با وبسیات Today.com گفته که انجام کارهای آسان در ابتدای روز اون رو برای کارهای سخت تر آماده می کن.

رمز پیروزیت: همرنگ جماعت نشدن

فرق انسان های پیروز و ناپیروز اینکه بیشتر انسان ها شبیه هم هستن و کارهای متفاوت رو انجام نمیدن و در همه امرشون همرنگ جماعت میشن. این کار کاملا غلطه اگه پیروزیت رو دوست دارید باید کارهایی کنید که بقیه انجام نمیدن و خودتون رو در حد میانه نگه ندارید.

رمز پیروزیت: مغرور نشدن

همه انسان ها اشتباه میکنن و انسان های پیروز این رو پذیرفتن برای همین توانایی گفتن متاسفم رو دارن. اونا اینو میدونن که پیروزیت امری گروهی هستش و حتی اگه شکست بخورن میپذیرن و دوباره آغاز میکنن. اینکه آدم خیلی به خودش غره بشه باعث سکونش میشه و تلاشش رو کم میکنه.

منبع: همگردی

به "عادت های مشترک انسان های پیروز ، پیروزیت دست یافتنی ست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت های مشترک انسان های پیروز ، پیروزیت دست یافتنی ست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید