فستیوال های نفس گیر بروکسل

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، بعلاوه با برگزاری کارناوال هایی برای بزرگداشت سنت و تاریخ خود، کوشش می نماید تا نسل نو و مسافران خارجی را با تاریخ پرشکوه خود آشنا کند و رسوم کهن خود را در یاد ها زنده نگه دارد. در واقع هر زمان که به تماشا فستیوال های بروکسل بروید، مردمانی را می بینید از بچه و جوان و کهن سال که در تدارک برگزاری جشن ها و فستیوال ها هستند. فستیوال هایی بسیار متنوع و هیجان انگیز همانند فستیوال موسیقی، فیلم، صنایع دستی، غذا، بزرگداشت سنت های باستانی و ده ها فستیوال رنگارنگ دیگر که با لباس ها و پرچم ها و آتش بازی ها و قصه های خاطره انگیز و تاثیر گذار همراه هستند.

فستیوال های نفس گیر بروکسل

فستیوال اُمگنگ، سفری در تاریخ

(Ommegang Festival)

فستیوال اُمگنگ نقش بسیار مهمی در بزرگداشت تاریخ و فرهنگ کشور پر جاذبه بلژیک بازی می نماید. این فستیوال به افتخار پادشاهی چارلز پنجم و پسرش فیلیپ برگزار می گردد. جالب است بدانید که از سال 1549، این فستیوال هر ساله در اولین پنج شنبه ماه جولای با بیش از 1400 نفر شرکت نماینده برگزار می گردد. کسانی که در آن موقع در بروکسل قدرت داشتند، تصمیم گرفتند با سامان دهی یک راه پیمایی، به افتخار مردی که در آن موقع بر اروپا تسلط داشت، ثروت و جلال شهرشان را به نمایش بگذارند.

آیا با واحد پول بلژیک آشنا هستید؟ یاد بگیرید چون در سفر به بروکسل به دردتان خواهد خورد.

کلمه امگنگ به معنای راهپیمایی است. شرکت نمایندگان با لباس های سنتی به همراه اسب، سلاح های عتیقه، چرخ دستی و غول ها شروع به راه پیمایی می نمایند و چشم انداز بسیار با شکوه و رنگارنگی به تصویر می کشند. این راه پیمایی بزرگ از محله سبلون شروع می گردد. تماشاچی ها به همراه خاندان سلطنتی در میدان بزرگ به نشانه احترام به تاریخ کشور بلژیک، گرد هم می آیند.

این فستیوال دوست داشتنی که هم مورد علاقه افراد محلی و هم خانواده سلطنتی است، راه بسیار خوبیست تا با تاریخ و فرهنگ شهر جهانگردی بروکسل و کشور پر قدمت بلژیک بیشتر آشنا شوید. به شما پیشنهاد می دهم که تماشا این فستیوال را در سفر به بروکسل از دست ندهید. فستیوالی که به شما تجربه سفر در تاریخ و تماشا مردمان گذشته را هدیه می دهد.

جشنواره رژه زینِکه، یکی از الهام بخش ترین جشنواره های اروپا

(Zinneke Parade)

فستیوال زینکه به عنوان دیوانه وارترین جشنواره اروپا شناخته می گردد! این جشنواره، اولین بار در سال 2000 برگزار گردید و هدف آن متحد ساختن یک شهر چند فرهنگی بود. این جشنواره یک جنبش فرهنگی به شمار میرود که هر دو سال یکبار، در ماه می برگزار می گردد. دانش آموزان، هنرمندان و شهفرایندان شهر زیبای بروکسل با لباس های چند رنگ خود در خیابان ها رژه می فرایند تا بتوانند هر ساله یک مسئله اجتماعی بخصوص را مطرح نمایند و به گوش همه برسانند. فستیوال زینکه، یک جنبش فرهنگی است که در واقع با اجرایی مدرن و خلاقانه خود می تواند برای هر کسی الهام بخش دوستی و صلح باشد.

قبل از شروع سفر، راهنمای سفر به بلژیک را حتما مطالعه کنید.

جشنواره بین المللی فیلم فانتزی بروکسل، مخصوص هواداران فیلم های ترسناک و تخیلی

(Brussels International Fantastic Film Festival)

رفتن به این جشنواره را به دوست داران فیلم های ترسناک و دلهره آور بسیار توصیه می کنیم. اگر شما هم جرات تماشا چهره های مرموز و قصه های ترسناک این دسته از فیلم ها را دارید، رفتن به این جشنواره می تواند حسابی به وجدتان آورد! هر ساله در ماه مارچ، گلچینی از بهترین فیلم های این ژانر، در تمامی سالن های سینمایی بروکسل پخش می گردد. این رویداد به عنوان یکی از بزرگ ترین جشنواره فیلم های فانتزی در دنیا، از سال 1983 هواداران خود را گرد هم می آورد.

جشنواره فرش گل، جشنواره خوش رنگ و خوش عطر بروکسل

(Flower Carpet Festival)

این رویداد منحصر به فرد و تماشایی در ماه آگوست، در میدان بزرگ شهر بروکسل برگزار می گردد. صد ها داوطلب از سراسر بلژیک در این روز، در میدان بزرگ جمع می شوند و فرشی بزرگ از گل های رنگارنگ و متنوع خلق می نمایند. این فرش بزرگ از سال 1971 هر دوسال یکبار با مضمونی متفاوت به همراه اجرای موسیقی زنده بر پا می گردد و مسافران زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب می نماید. شما می توانید دور این فرش خوش رنگ قدم بزنید و عطر هزاران گل را استشمام کنید.

حالا که تا بروکسل رفته اید، بهتر است بهترین کافه های بروکسل را هم بشناسید.

جشنواره کریسمس

(Brussels Christmas Market)

شهر زیبای بروکسل، از اواخر نوامبر تا چهارم ژانویه به یک سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می گردد که به شگفتی های زمستانی بروکسل معروف است. بیش از 200 غرفه در این جشنواره برپا می گردد و هر کدامشان می تواند حسابی شما را شگفت زده کند. از بازار ماهی و ادویه جات گرفته تا غرفه های شکلات، لباس، عتیقه ، گل و هزاران غرفه دوست داشتنی دیگر که شما را ساعت ها مشغول خود می نماید. این جشنواره شامل یک نمایشگاه و یک بازارچه زیبا است و بازتماشامایندگان از همه سنین، کوچک و بزرگ، می توانند از آن لذت ببرند. جشنواره کریسمس، یک چرخ و فلک و پیست اسکی عالی هم برای کمی استراحت و سرگرمی به شما پیشنهاد می دهد تا حسابی خوش بگذرانید و آمدن زمستان را جشن بگیرید.

جشنواره جاز

(Jazz Marathon)

ماراتن جاز به مدت سه روز در ماه می برگزار می گردد. این رویداد که کاملا به موسیقی جاز اختصاص داده شده، در فضای باز در میدان بزرگ، میدان سبلون و چند محله زیبای شهری دیگر، بصورت رایگان برگزار می گردد. شنیدن موسیقی در خیابان های ابری بروکسل با معماری با شکوه خود، تجربه بسیار متفاوتی از اجرای زنده موسیقی به شما خواهد داد. این جشنواره با بیش از 700 نوازنده و بیش از 200 کنسرت به مدت سه روز برگزار می گردد.

اهل شکم گردی هم هستید؟ پس لیست بهترین رستوران های بروکسل را از دست ندهید.

جشنواره روز اروپا، نمادی از صلح و آرامش

(Europe Day Festival)

این جشنواره هر ساله در 9 می، برای بزرگداشت صلح و همبستگی در اروپا، برپا می گردد. بسیاری از موسسات و اتحادیه های بروکسل و استراسبورگ از عموم استقبال می نمایند تا کنار یکدیگر این روز را جشن بگیرند. این موسسات نشست ها، کنسرت ها و برنامه های سرگرمیی متعددی را برگزار می نمایند تا هم این روز را گرامی بدارند و هم فرصتی برای آشنایی بیشتر با اتحادیه اروپا فراهم نمایند.

جشن روز ملی بلژیک

(Belgiums National Day)

مردم بروکسل، انتها انقلاب بلژیک و شروع پادشاهی بلژیک را با بزرگداشت لئوپولد اول در 21 ژوئیه، جشن می گیرد. هر سال، بسیاری از بلژیکی ها برای شرکت در این مراسم ـ که شامل یک رژه نظامی باشکوه می گردد ـ به بروکسل سفر می نمایند. بلژیکی ها این روز را برای خود و مسافران با آتش بازی های هیجان انگیز در رویال پارک بروکسل، تبدیل به جشنی فراموش نشدنی و هیجان انگیز نموده اند.

اگر هر سوال یا مسئله ای در خصوص بروکسل دارید، می توانید به راهنمای سفر به بروکسل مراجعه کنید.

جشنواره انیما

(Anima Festival)

احتمالا می دانید که شهر جهانگردی بروکسل به خلق کمیک استریپ و شخصیت های کارتونی فراموش نشدنی معروف است. به همین علت این شهر هر ساله هواداران کمیک استریپ و کارتون و انیمیشن را به خود جذب می نماید. اگر شما هم از هواداران کمیک استریپ هستید، قطعا از جشنواره فیلم های انیمیشن هم لذت خواهید برد و حسابی سرگرم می شوید. انیما یک جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن است که در بروکسل برگزار می گردد. این جشنواره، هر سال مسابقات ملی و بین المللی برگزار می نماید و بهترین فیلم های انیمه در اروپا را معرفی می نماید.

فستیوال تابستانی بروکسل، یکی از معروف ترین فستیوال های موسیقی دنیا

(Brussels Summer Festival)

هر سال در ماه آگوست، این جشنواره تابستانی، معروف ترین موسیقی دانان و خوانندگان بلژیکی و بین المللی را گرد هم می آورد که برنامه های بسیار شاد و پر انرژی برای مخاطبان خود اجرا می نمایند. این جشنواره برای اولین بار با هدف برپایی یک فستیوال فرهنگی برای همه دوست داران هنر، در سال 2002 به وسیله جین استفنس (Jeans Steffens) برگزار گردید. اگر شما هم در آگوست به شهر زیبای بروکسل سفر کردید، سری به این جشنواره پر هیاهو بزنید که حسابی شما را سرحال و پر انرژی می نماید.

حضور در این جشنواره موسیقی زنده برای عموم رایگان است و هر سال در یکی از میادین زیبای شهر پر قدمت بروکسل برگزار می گردد. جالب است اضافه کنیم که این جشنواره تبدیل به یکی از معروف ترین فستیوال های موسیقی دنیا شده و هر ساله هزاران نفر برای شرکت در این فستیوال به بروکسل سفر می نمایند.

جشنواره شکلات

(Le Salon du Chocolat)

شهر بروکسل یکی از قطب های معروف تهیه شکلات است و در این شهر می توانید سوغاتی های بسیار خوشمزه ای برای دوستان تان تهیه کنید. جشنواره شکلات پس از موفقیت در شهرهای مختلف مانند لندن، پاریس، توکیو و نیویورک، در شهر بروکسل برگزار می گردد. این جشنواره باب طبع هواداران شیرینی و شکلات است و شامل بخش های متنوعی همانند فروش انواع شکلات های دست ساز، روش های پخت و پز، کارگاه هایی آموزشی، کنفرانس ها و نمایشگاه هاست.

جشنواره غذای بروکسل، تجربه صد ها طعم و مزه استثنایی

(Brussels Food Truck Festival)

در اوایل ماه می، بیش از 120 کامیون فروش غذا، در محله مونت دِس آرت بروکسل، مستقر می شوند و این جشنواره دنیای غذا را برپا می نمایند. قدم زدن در میان این کامیون ها، آن هم در قلب شهر بروکسل می تواند تجربه ای تکرار نشدنی باشد. این جشنواره جهانگرد ها و مردمان محلی زیادی را هر ساله به خود جذب می نماید. تجربه خوردن غذاهایی از منطقه ها مختلف دنیا، به ویژه با طعم های بسیار خاص و مبتکرانه، آخر هفته لذیذی را به شما هدیه خواهد داد.

مسابقه بین المللی موسیقی ملکه الیزابت

(Queen Elisabeth International Music Competition)

این مسابقه به افتخار ملکه الیزابت بلژیک نامگذاری شده است و از سال 1937 بر پا می گردد. اگر شما هم هوادار تماشای مسابقه و رقابت جوانان مستعد هستید، این رویداد حسابی شما را سرگرم خواهد نمود. انواع مختلفی از مسابقات برای نوازندگان کلاسیک، خوانندگان، سولیست ها و آهنگسازان در این مسابقه وجود دارد. با توجه به سطح کیفی شرکت نمایندگان، این مسابقه بسیار پر هوادار است و شانس این را دارید که با استعداد های برجسته و جوان دنیای موسیقی آشنا شوید.

جشنواره سرزمین فردا

(Tomorrowland Festival)

بزرگ ترین جشنواره موسیقی الکترونیکی بلژیک در نزدیکی بروکسل در ماه جولای برگزار می گردد. این جشنواره با نمایش های باشکوه و دی جی های برتر بین المللی همراه است. هنرمندان در این جشنواره به سختی و از میان بهترین موسیقی دانان انتخاب می شوند. باورکردنی نیست که این جشنواره کوشش دارد تا ظرفیت خود را به 400000 تماشاچی برساند. این فستیوال شاد و سرشار از موسیقی می تواند سفر شما را سرشار از خاطرات به یاد ماندنی کند.

کلام آخر

به نوعی می توان گفت نام جشنواره و کارناوال و آتش بازی های بزرگ با شهر تماشای بروکسل گره خورده است. شما هر زمان از سال که به شهر تاریخی بروکسل سفر کنید، قطعا جشنواره ای باب سلیقه خودتان پیدا خواهید کرد. بی شک معرفی تمام جشنواره های محبوب بروکسل نیازمند فرصتی بسیار طولانیست اما در این مقاله کوشش کردیم تا معروف ترین و متفاوت ترینشان را معرفی کنم.

اما یک نکته را از قلم نیاندازید که کارناوال های کوچک و بزرگی هر لحظه ممکن است شما را در خیابان های زیبای بروکسل غافلگیر کند. پیشنهاد می دهم با آغوش باز با این کارناوال ها همراه شوید و در همین حین با مردمان محلی بروکسل معاشرت کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "فستیوال های نفس گیر بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های نفس گیر بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید