معرفی جاذبه های گردشگری در سطح شهر و بیلبوردهای تبلیغاتی می تواند مجذوب کننده باشد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای منتشر گشته، معرفی جاذبه های گردشگری در سطح شهر و بیلبوردهای تبلیغاتی می تواند مجذوب کننده باشد.

معرفی جاذبه های گردشگری در سطح شهر و بیلبوردهای تبلیغاتی می تواند مجذوب کننده باشد

فضای 34 هزار متر مربع فضای تبلیغاتی شهر تهران به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب 1800 بیلبورد به معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر در قالب پویشی به نام ایران ما پرداخته است؛ از بیلبوردهای بزرگراهی گرفته تا استرابوردها و لایت بوردها و حتی تابلوهای کیوسک های مطبوعاتی. کوشش شد جاذبه هایی معرفی شوند که ثبت ملی بوده و یا در لیست یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند.

بعضی افراد نمایش تصویری از ایران را در بزرگراه ها و فضاهای شهری یکی از راههای تبلیغ گردشگری کشور می دانند و بعضی دیگر آن را تکراری دانسته و پیشنهاد می نمایند که راههای دیگری هم برای این تبلیغ وجود دارد.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی آن را یکی از اقدامات مؤثر میداند و می گوید که به خاطر همین قرار است از سازمان زیباسازی شهر تهران تقدیر نمایند.

در عوض رضا دبیری نژاد، یکی از فعالان موزه داری می گوید که این کار تأثیر زیادی نخواهد داشت مگر آنکه یک مورد شگفت انگیز در آن اتفاق بیفتد یا یک کار خلاقانه با طرح گرافیک مجذوب کننده با آن ترکیب گردد یا حداقل یک روایتی را بیان کند و مخاطب را در پی خودش بکشاند.

بعضی دیگر از جمله محمدحسین یزدانی، از راهنمایان گردشگری می گوید معرفی جاذبه های گردشگری در زمانی که نزدیک به برگزاری نمایشگاه گردشگری نیستیم و فصل عید هم از راه نرسیده عجیب به نظر می آید. شاید بهتر بود این معرفی با یک مناسبتی عجین میشد.

یزدانی معتقد است باید همواره این جاذبه ها در تابلوها باشد و گاهی آن را به تبلیغات دیگر اختصاص داد. بنابراین همواره جاذبه های فرهنگی کشورمان جلوی چشم مردم خواهد بود نه تابلوهای خالی.

نمایش تابلوهای شهری برای معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعی و تاریخی یکی از راههای تبلیغات در شهر است که محمد ابراهیم لاریجانی با آن کاملا موافق است اما میگوید که این اقدام تازه نیست. قبلا هم انجام میشده و خوب است در شهرهای دیگر نیز این اتفاق بیفتد و شهرداران شهرهای مختلف تابلوهای تبلیغاتی خود را با هم تبادل نموده و جاذبه های شهرهای همدیگر را معرفی نمایند.

تابلوهای تبلیغاتی تهران یا خالی هستند یا به منظور درآمدزایی مورد استفاده قرار می گیرند. کمتر دیده شده بود که جاذبه های گردشگری نیز به آنها اضافه گردد اما حالا ایران ما پویشی برای معرفی آنها شده است در این میان یک غفلت اجرا شده که آن هم عدم درج نام عکاسان است.

این موضوع مورد انتقاد حبیب احمدی، از عکاسان طبیعت نیز شده و می گوید: وقتی سازمان زیباسازی چنین حرکتی را انجام می دهد ممکن است نهادهای دیگر نیز این راه را ادامه دهند بنابراین بهتر بود نام عکاس به عنوان احترام به اثر او در کنار تابلوها قرار میگرفت.

رفته رفته روزهای نزدیک به ایام فجر و برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران و فصل سفرهای نوروزی شروع می گردد و فعالان گردشگری امیدوار هستند این اقدام باز هم تکرار گردد و این بار به معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی ناشناخته بپردازند. حتی سازمانهای دیگر نیز از آن استقبال نموده و به یاری سازمان زیباسازی بروند مانند انجمن عکاسان میراث فرهنگی یا حتی وزارتخانه مربوطه. البته حسن میثمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از این ایده استقبال نموده و گفت که خواستار همکاری بیشتر با این سازمان هستند.

منبع: همگردی

به "معرفی جاذبه های گردشگری در سطح شهر و بیلبوردهای تبلیغاتی می تواند مجذوب کننده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری در سطح شهر و بیلبوردهای تبلیغاتی می تواند مجذوب کننده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید