نگاهداری: دانشگاه آزاد در قالب مدلی جدید با انتشارات اشپرینگر همکاری می کند ، دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد درباره مدل همکاری با انتشارات اشپرینگر و همچنین دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی توضیح داد.

نگاهداری: دانشگاه آزاد در قالب مدلی جدید با انتشارات اشپرینگر همکاری می کند ، دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی

بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ دانلود شریف، درباره ابلاغ دستورالعمل اجرائی حمایت مالی نشریات علمی گفت: یکی از مهمترین منابعی که امکان دسترسی سریع و آسان را به تحقیقات روز برای دانش پژوهان فراهم می سازد، نشریات دانشگاهی کشور است که به توسعه و تکامل کمّی و کیفی تحقیقات مدد می رساند و زمینه ساز حل مسائل جامعه در زمینه های علوم مرتبط خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا، دستورالعمل اجرائی حمایت مالی نشریات علمی در دستور کار پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه قرار گرفت و پس از نظرخواهی استانی و حوزه های ستادی دانشگاه، اصلاح و در جلسه هیات رئیسه دانشگاه به تصویب رسید.

نگاهداری بیان نمود: این شیوه نامه با اهداف ارتقای جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام های رتبه بندی بین المللی، حرکت در جهت تبدیل شدن به دانشگاه مولد علم، هدایت پژوهش ها به سمت تحقیقات نوین و معرفی دستاورد های علمی، بهره مندی از منابع علمی پژوهشی توسط اعضای هیات علمی، حرکت به سمت ایجاد نظام نشر علمی در سطح ملی و بین المللی و تسهیل معرفی دست یافته های پژوهشی دانشجویان تدوین و ابلاغ شده است.

وی همچنین درباره همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با انتشارات اشپرینگر در قالب مدل جدید توضیح داد: علیرغم تحریم های ظالمانه و فشار های موجود بر ناشران بین المللی، با تلاش در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و حمایت های ویژه ریییس دانشگاه آزاد، همکاری با ناشر بین المللی اشپرینگر در قالب مدل جدید ادامه یافت.

نگاهداری اضافه نمود: با توجه به اینکه نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش کلیه عوامل اجرایی در عرصه های بین المللی جایگاه مناسبی پیدا کرده اند، نوع قرارداد با انتشارات اشپرینگر تغییر یافت و از سال 2020 میلادی با مدل هیبرید نیازی به صرف هزینه مالی برای انتشار این نشریات نیست و از طرف دیگر این نشریات برای دانشگاه درآمدزایی هم خواهند داشت.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: تولید و گسترش علم از اهداف اصلی دانشگاه است و گام های اساسی در این زمینه برداشته شده است. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی 390 عنوان نشریه علمی دارد که 16 عنوان آن در پایگاه بین المللی Clarivate Analytics و 19 عنوان در Scopus نمایه هستند، 117 عنوان رتبه علمی از وزارتین دارند و امیدواریم با رفع برخی از موانع مدل درآمدزایی ارزی به سایر مجلات تعمیم خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نگاهداری: دانشگاه آزاد در قالب مدلی جدید با انتشارات اشپرینگر همکاری می کند ، دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهداری: دانشگاه آزاد در قالب مدلی جدید با انتشارات اشپرینگر همکاری می کند ، دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید