چه خبر از واکسن خوراکی کرونا؟

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، سال آینده انواع مختلفی از واکسن های کرونا که در کشور در حال آزمون و خطا است به بازار می رسد تا بیماران با محصولی بومی درمان شوند.

چه خبر از واکسن خوراکی کرونا؟

به گزارش وبلاگ دانلود شریف از ایسنا، فراوری پنج واکسن درمان کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

محصولاتی که با روش های فناورانه ای در حال گذراندن مراحل تست های بالینی و ورود به بازار هستند. این محصولات با توانمندی متخصصان داخلی و بعضی با همکاری دیگر کشورها به مرحله آزمون و خطا رسیده اند. یونیسف اعلام نموده که ایران هشتمین کشور فراوریکننده واکسن است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان ایرانی روش های مختلفی را برای فراوری واکسن انتخاب نموده اند. یکی از این راه ها فراوری واکسن خوراکی است که فاز فراوری آن سال آینده پس از طی مراحل تحقیقاتی شروع خواهد شد.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه توانمندان کشور از ابتدای شیوع بیماری کرونا به ساخت واکسن ورود کردند، گفت: ایران با فراوری همه این واکسن ها به یکی از قطب های سازنده واکسن کرونا بدل خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا شهریور سال آینده واکسن ایرانی کرونا در انواع مختلف به فراوری می رسد و ما به عنوان قطب فراوری واکسن در جهان محسوب خواهیم شد. در حال حاضر شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت ها به چهار تا پنج شیوه به فراوری واکسن ورود نموده اند.

قانعی همچنین بیان نمود: تا زمان ساخت و نهایی شدن واکسن های ایرانی کرونا، واکسن های خارجی و مطمئنی از دیگر کشورها خریداری شده است و طبق زمان بندی های اعلام شده به گروه های هدف تزریق خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "چه خبر از واکسن خوراکی کرونا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خبر از واکسن خوراکی کرونا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید