کاوش تپه 6000 ساله باستانی ستران آجین در برنامه بلند مدت آینده

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، کاوش تپه 6000 ساله باستانی ستران آجین در برنامه بلند مدت آینده صورت می پذیرد.

کاوش تپه 6000 ساله باستانی ستران آجین در برنامه بلند مدت آینده

کامران اکبری شایگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: پژوهش حدس برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه ستران شهر آجین به سرانجام رسیده و در مراحل آینده باید در این حریم برنامه کاوش اجرا شده و تعیین گردد که آیا این تپه واجد حفاظت خواهد بود یا خیر؟

وی اضافه نمود: با کاوش هایی که باید در آینده و در مراحل بعدی انجام گردد و لایه های احتمالی که با کاوش از این حریم خارج خواهد شد سپس مانند تپه هگمتانه برای گردشگری و بازدید گردشگران، این مکان را باید مسقف و ترانشه زد که البته این برنامه جزو برنامه های بلند مدت بوده و به طور قطع به طول خواهد انجامید.

اکبری شایگان اعلام نمود: با به سرانجام رسیدن پژوهش حدس برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه ستران شهر آجین، فاصله این تپه باستانی تا املاک مردم تعیین و علامت گذاری شده و شهرداری می تواند اطراف این حریم را که قبلاً در محدوده میراث فرهنگی بوده و هم اکنون از این محدوده خارج شده است را قطعه بندی نموده و به فروش برساند و یا صاحبان املاک در قسمتهایی که از محدوده میراث خارج شده، ساخت و ساز انجام دهند.

وی با بیان اینکه سرانجام پژوهش حدس برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه ستران شهر آجین از نقش مؤثری در خروج بعضی از املاک مردم از این حریم برخوردار بوده، اضافه نمود: این محوطه باستانی در 10 اسفند سال 83 با شماره 11358 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این پژوهش حدس صورت گرفته به وسیله هیأت باستان شناسی براساس نتایج حاصل از این برنامه میدانی تعیین شد که عرصه واقعی این محوطه حدود یک و نیم هکتار است، عنوان کرد: برای اقدامات پیشگیرانه و حفاظت از این تپه لازم بود محدوده عرصه و حریم آن روشن گردد تا ادارات مختلف برنامه های عمرانی و خدماتی خود را با توجه به شرایط موجود اثر و با هماهنگی میراث فرهنگی و رعایت ضوابط عرصه و حریم این محوطه باستانی به اجرا درآورند.

منبع: همگردی

به "کاوش تپه 6000 ساله باستانی ستران آجین در برنامه بلند مدت آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش تپه 6000 ساله باستانی ستران آجین در برنامه بلند مدت آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید