120 هزار تن زیتون سال جاری فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد فراوری زیتون در سال زراعی 98 به 120 هزار تن برسد.

120 هزار تن زیتون سال جاری فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رحمت الله پریچهر با بیان اینکه پیش بینی می گردد فراوری زیتون برای سال زراعی 98 به 120 هزار تن برسد، گفت: براساس مطالعات صورت گرفته برای گسترش باغات زیتون، 600 هزار هکتار که استعداد و پتانسیل لازم را دارند، شناسایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا سرانجام برنامه ششم نیز 15 هزار هکتار سطح زیرکشت افزایش می یابد، اضافه نمود: خوشبختانه بر اساس برنامه پیشرفت داشته ایم.

پریچهر با بیان اینکه به دنبال مالی کردن فراوری هستیم، گفت: این عمل مستلزم افزایش عملکرد در واحد سطح است.

مجری طرح زیتون با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 2000 هکتار توسعه در باغات زیتون صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه استقبال باغداران خوب بوده و با توجه به قیمت روغن زیتون، باغداران گرایش به افزایش عملکرد در واحد سطح باغات را دارند.

او با بیان اینکه هدف اصلی طرح زیتون افزایش فراوری روغن زیتون برای تأمین بخشی از احتیاج داخلی کشور است، ادامه داد: باغات قدیمی به صورت سنتی وجود دارند که نداشتن فاصله مناسب و موجود نبودن رقم خوب از مسائل این باغات در استان های قزوین، زنجان و گیلان است.

پریچهر در مورد میزان واردات این محصول نیز گفت: واردات کنسرو زیتون به کشور وجود ندارد، البته در روغن زیتون در حدود دو سوم احتیاج کشور در داخل فراوری و مابقی آن به صورت واردات است.

مجری طرح زیتون در مورد وضعیت فرآوری این محصول نیز گفت: در حال حاضر 42 کارخانه فراوری روغن زیتون با ظرفیت بیش از 91 هزار تن در کشور فعال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "120 هزار تن زیتون سال جاری فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "120 هزار تن زیتون سال جاری فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید