13 مقصد برفی برای گردش درآذرماه

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، خبرنگاران: همه ما دیزین را با پیست اسکی محبوبش می شناسیم. پیست بین المللی دیزین که در فاصله 123 کیلومتری تهران قرار گرفته است، یکی از برترین پیست های اسکی ایران است .

13 مقصد برفی برای گردش درآذرماه

هما حاصلی : با همه غصه هایی که بر اثر وقایع اخیر بر دل هم وطنان نشسته اما زندگی ادامه دارد و برای حال خوب و بازیابی روحیه اعضای خانواده و اطرافیان خصوصا بچه ها و سالمندان باید کاری کرد.

گردش نسخه موثری برای ایجاد نشاط ، حس مثبت و امیدواری خانواده است . آذرماه است و با شروع سرما و ریزش برفدر بیشتر نقاط کشور، پیست های اسکی ایران گزینه ای دلچسب برای گردش های کوتاه اما سراسر هیجان برف بازی و اسکی است.در ادامه با ما باشید تا بعضی از برترین و مجهزترین پیست های اسکی ایران را به شما معرفی کنیم:

1-پیست اسکی دیزین

همه ما دیزین را با پیست اسکی محبوبش می شناسیم. پیست بین المللی دیزین که در فاصله 123 کیلومتری تهران واقع شده است، یکی از برترین پیست های اسکی ایران است .این پیست با وجود 23 پیست اسکی، چندین تله کابین و تله سیژ و امکانات تفریحی زمستانی یک دهکده گردشگری زمستانی است

فصل اسکی در این پیست از اواخر آبان شروع می گردد و تا انتها اردیبهشت ادامه دارد.

پیست اسکی دیزین کلاس های آموزشی در دو رشته اسکی آلپاین و اسنوبرد دارد و امکان اجاره وسایل اسکی هم در پیست دیزین برای شما فراهم است.

2- پیست اسکی شمشک

شمشک همواره در بین فهرست برترین پیست های اسکی ایران می درخشد.

پیست بین المللی شمشک در منطقه رودبار و قصران در 60 کیلومتری شمال شرقی شهر تهران واقع شده است.

شمشک چهار پیست اسکی به نام های آفتاب، مهتاب، شب و مبتدی دارد.

چیزی که پیست اسکی شمشک را متمایز می نماید، داشتن پیست اسکی شبانه است که تا ساعت 22 آماده میزبانی از شماست.

این پیست هم دارای مدرسه اسکی برای مبتدی ها، امکان اجاره لباس و لوازم اسکی و رستوران و کافه است.

در نزدیکی پیست اسکی شمشک رستوران های خوب و مشهوری وجود دارد که می توانید بعد از اسکی خودتان را به یک وعده غذای گرم و خوشمزه دعوت کنید و دلی از عزا در آورید.

از معروف ترین این رستوران ها باید به رستوران کوهستان که پاتوق اسکی بازان شمشک است، رستوران کاپل با محیط گرم و محبت آمیز، رستوران پاپاراتزی با منوی ایرانی و فست فود و رستوران لوچین با منوی ایرانی و اروپایی، اشاره نمود.

3- پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال، نزدیک ترین پیست به تهران است که در سال های پر بارش تا هشت ماه شرایط مناسب اسکی کردن را دارد و به عنوان یکی از مهم ترین پیست های اسکی ایران شناخته می گردد.تنها راه دسترسی به پیست اسکی توچال، تله کابین توچال است.

ایستگاه اول تله کابین در انتهای مسیر جاده سلامتی بام تهران است و برای رسیدن به پیست اسکی توچال باید با تله کابین از ایستگاه اول تا ایستگاه هفت بروید.

پیست اسکی توچال عنوان بین المللی را از طرف فدراسیون دنیای دریافت نموده است و انتخاب اسکی بازان حرفه ای است.گردشگرانی هم هستند که برای تماشای منظره ها طبیعی زمستانی و برف بازی به توچال می روند.

4- پیست اسکی پولادکف

اگر اهل فارس هستید یا مسافر این استان چهار اقلیم و تاریخی پولادکف در سپیدان فارس مکانی رویایی برای یک گردش زمستانی است.پیست اسکی پولادکف با امکاناتی همانند تله کابین، دو تله اسکی به طول 1600 متر، زیپ لاین، رستوران و هتل چهار ستاره یکی از محبوب ترین پیست های اسکی ایران است.

برای رسیدن به پیست پولادکف باید از شیراز به سمت سپیدان حرکت کنید و در 15 کیلومتری اردکان تابلوهای راهنما شما را تا مقصد همراهی می نمایند.

5- پیست اسکی فریدون شهر

یکی دیگر از پیست های اسکی مهیج، پیست اسکی فریدون شهر در نزدیکی شهر اصفهان است که شیب تند حدود 35 درجه اش آن را به یکی از پیست های معروف ایران تبدیل نموده.این پیست با امکاناتی مثل تله اسکی، برف کوب، تله سیژ، بالابر بشقابی، زیپ لاین و کافی شاپ در انتظار شماست.در پیست اسکی فریدون شهر یک پیست آموزشی مجزا با مربیان حرفه ای و کارآزموده وجود دارد تا افراد مبتدی که عاشق اسکی هستند با خیال راحت از این ورزش لذت ببرند.

اسکی در پیست فریدون شهر از مهر ماه شروع و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد.پیست اسکی فریدون شهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان و 6 کیلومتری فریدون شهر واقع شده است.

6-پیست اسکی خوشاکو

ارومیه زمستان پر برف و طولانی دارد از این رو شهری مجذوب کننده برای گردشگران زمستانی است.پیست اسکی کوهستانی خوشاکو در منطقه راژان و در 30 کیلومتری غرب ارومیه واقع شده است.

کوه های این منطقه شیب مناسبی برای اسکی دارند و در زمستان پوشیده از برف می شوند. به همین علت هر ساله در فصل زمستان اسکی بازان از نقاط مختلف ایران و دنیا به این منطقه می آیند.

زمان مناسب برای استفاده از پیست اسکی خوشاکو 6 ماه دوم سال است. البته ناگفته نماند که بارش های زیاد باعث تعطیلی این پیست اسکی می گردد.

7-پیست اسکی آلوارس

آلوارس در سرعین اردبیل یکی از هیجان انگیزترین پیست های اسکی ایران است که در دامنه کوه سبلان منتظر شماست.پیست اسکی آلوارس را می توان جزو بزرگترین پیست های اسکی ایران محسوب کرد.پیست اسکی آلوارس 3200 متر ارتفاع دارد و برای دسترسی به آن باید از تله سیژ و بالابر بهره ببرید.

برای رسیدن به این پیست اسکی باید به 25 کیلومتری سرعین بروید و بعد از عبور از روستاهای گاریز و علیداشتین به پیست اسکی آلوارس خواهید رسید.

8- پیست اسکی چلگرد

چلگرد یکی از محبوب ترین پیست های اسکی ایران است که برای رفتن به آن باید به استان چهارمحال و بختیاری و شهر کوهرنگ بروید.

این پیست مجهز در 2 کیلومتری شهر چلگرد و 85 کیلومتری شهرکرد قرارگرفته و با حدود 800 متر طول و 20 درصد شیب، بهشتی برای اسکی بازان است.از ابتدای آذرماه تا انتها اسفند، پیست اسکی چلگرد جای سوزن انداختن نیست.

9- پیست اسکی کاکان

برف بازی و تیوب سواری و اسکی یعنی آخر هیجان در پیست کاکان یکی از محبوب ترین پیست های اسکی ایراندر دامنه های زاگرس .این پیست که به آن پیست اسکی دنا هم می گویند در 18 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است و با ارتفاعی حدود 2600 متر لحظات هیجان انگیزی برایتان رقم می زند.یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد به استان های فارس، اصفهان و خوزستان نزدیک است و از این منطقه ها هم به راحتی می توانید به پیست اسکی کاکان دسترسی پیدا کنید.

برای دسترسی به این پیست می توانید از تله سیژ یا بالابر بشقابی بهره ببرید .

10-پیست اسکی نسار

پیست اسکی نسار بیجار، یکی از مجذوب کننده ترین و متفاوت ترین پیست های اسکی ایران است چرا که کاملا مشرف به شهر و دسترسی به آن بسیار راحت است به طوری که با ماشین یا حتی پیاده می توانید از مرکز شهر به این پیست برسید.

این پیست در شهر بیجار کردستان و در دامنه کوه نسار با شیب و طول مناسبی که دارد هرساله میزبان مسابقات کشوری و بین المللی است.

11- پیست اسکی سهند

با فاصله ای 40 کیلومتری از شهر تبریز، پیست اسکی سهند با ورزش های زمستانی مجذوب کننده و هیجان انگیز منتظر شماست.

این منطقه 6 ماه از سال و تا اواخر اردیبهشت پوشیده از برف است و دوستداران ورزش اسکی را به سمت خودش جذب می نماید.

اگر اسکی باز هم نباشید، می توانید با تیوب سواری خودتان را به شادترین و هیجانی ترین لحظات زندگی دعوت کنید.

پیست اسکی سهند با طول 1200 متر از بزرگ ترین پیست های اسکی ایران در شمال غرب کشور محسوب می گردد که میزبان مسابقات داخلی و بین المللی گوناگونی است.

12- پیست تاریک دره

پیست اسکی تاریک دره همدان به عنوان یکی از پیست های بین المللی و سومین پیست مطرح کشور بعد از پیست های شمشک و دیزین محسوب می گردد.این پیست با فاصله ده کیلومتری از شهر همدان در جاده گنج نامه در دامنه کوه الوند علاقه مندان زیادی را به سمت خودش فرا می خواند.

13- پیست اسکی سیرچ

پیست اسکی سیرچ در کرمان حتما شما را غافلگیر خواهد نمود، چون مانند نگینی در دل کویر می درخشد. فاصله این پیست تا گرم ترین نقطه زمین یعنی گندم برایان با دمای 70 درجه فقط یک ساعت است.پس کافی است چهل کیلومتر از زیر آفتاب داغ کلوت شهداد رانندگی کنید تا به روستای ییلاقی سیرچ و پیست اسکی مجذوب کنندهش برسید.

کوه های سیرچ از بلندترین کوه های کرمان هستند که با بارش اولین برف، علاقه مندان به اسکی و ورزش های زمستانی را به سمت خودش جذب می نماید.

پیست اسکی سیرچ بزرگ ترین پیست اسکی جنوب شرق کشور است که دو هزار و 700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

منبع: توریسم آنلاین

به "13 مقصد برفی برای گردش درآذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مقصد برفی برای گردش درآذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید