35 معدن در کرمانشاه تعطیل است

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، هوشنگ بازوند عصر امروز در نشست شورای معادن که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، گفت: معادن استان ظرفیت بزرگی برای توسعه است لذا باید بیشتر برای این موضوع وقت صرف کنیم.

35 معدن در کرمانشاه تعطیل است

وی با بیان اینکه تا کنون از این ظرفیت آنطور که باید نتوانستیم در اقتصاد استان نقش آفرینی کنیم گفت: کارگروه صنعت، معدن و تجارت اختیارات زیادی دارد که می تواند از آن برای حل مسائل و سرمایه گذاری استان از آن استفاده کند.

استاندار کرمانشاه عنوان نمود: مسئول اشتغال جوانان فقط مدیرکل کار و یا استاندار نیست بلکه در این راستا کلیه مدیران دیگر سازمانها و نهادها مسئول هستند.

وی گفت: مدیران باید هنگام انتخاب پروژه های عمرانی بحث اشتغال را مد نظر داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جای بسی تاسف است مدیران ما از نزدیک مسائل اشتغال مردم را لمس نمی نمایند، گفت: مدیران باید بدانند اولویت اصلی ما استان است و ظرفیت هایی که در استان داریم قادر است بدون چون و چرا بر چالش هایی چون بیکاری غلبه کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به 124 هزار بیکار در استان داریم، ابراز داشت: اشتغال تنها کارمند دولت شدن نبوده این موضوع نیز برای همه قابل تحقق نیست.

بازوند یادآورشد: نداشتن توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی و مردم رغبت وارد شدن جهت انجام کار و آنالیز معادن را از آنها سلب نموده است.

وی ادامه داد: همچنین بروکراسی حاکم بر بانکها و سختگیریهایی که در پرداخت وام می شود قدرت ریسک را از بخش خصوصی و مردم گرفته و به نوعی آنها را نا امید نموده است.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: درون گرایی اقتصاد مقاومتی به معنای توانمند کردن افراد برای مشارکت در اقتصاد است و اقتصاد ما درست نمی شود مگر اینکه مردم را توانمند کنیم.

وی توضیح داد: استان کرمانشاه به بازار سایر استانها تبدیل شده و تولیدات آنها را به فروش می رساند به طوری که در مناطق زلزله زده 50 تا 60 درصد از مصالح دیگر استانها استفاده می شود.

بازوند گفت: هر ساله یک حقوق دولتی با معادن پرداخت می شود باید آنالیز شود که از این میزان چقدر به استان برمی شود و تکلیف این پول معین شود.

استاندار بیان نمود: سازمان صنعت، معدن و تجارت ظرفیت های معادن استان را برای سرمایه گذاران و مردم بیان کند تا نسبت به سرمایه گذاری تشویق شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 30 تا 35 معدن در استان تعطیل است، گفت: باید مسائلی را که بر سر راه این معادن وجود دارد آنالیز شود و دنبال راه چاره برای بازگشت به فعالیت آنها باشیم.

بازوند بیان نمود: همچنین باید در راستای تثبیت اشتغال اجازه ندهیم واحدهای فعال راکد شوند و جهت جلوگیری از این کار به مسائل آنها رسیدگی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "35 معدن در کرمانشاه تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 معدن در کرمانشاه تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید