7 بازی برتر ترسناک ساخته شده به وسیله RPG Maker

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، موتور بازی سازی RPG Maker و بازی های ترسناک مستقل رابطه سیمبیوتی فوق العاده ای با یکدیگر دارند. این موتور بازی به نسبت مقرون به صرفه قیمت و کاربرپسند است حتی برای آن دسته افرادی که تجربهٔ زیادی در برنامه نویسی بازی ها ندارند. این موتور بعلاوه به مقدار ای انعطاف پذیر هست که به سازندگان اجازهٔ خلق ماجراجویی های شگفت انگیز دوبعدی را بدهد چه در قالب بازی های نقش آفرینی چه در ژانرهای دیگر. ژانر وحشت به خودی خود یکی از شاخه های داستان سرایی جالب و آزمایشی است که با مدیوم بازی های ویدئویی همخوانی زیادی دارد. بسیاری از بازی های ترسناک RPG Maker جواهراتی هستند که آن طور که شایستهٔ آن اند مورد تحسین قرار می گیرند درحالی که عده ای دیگر موردتوجه قرار نمی گیرند. بااین حال هر دو گروه به خاطر دستاوردهایشان سزاوار تحسین هستند.

7 بازی برتر ترسناک ساخته شده به وسیله RPG Maker

چه شما یک تازه وارد به ژانر وحشت باشید چه حرفه ای، تجربه بازی های ترسناک ساخته شده در RPG Maker که در این مقاله درج شده اند را به شما پیشنهاد می کنیم.

Fear and Hunger 2: Termina

هم Fear and Hunger 2 و هم بازی پیش از آن به علت سختی فوق العاده شان و دنیای غنی و تاریک به تازگی به محبوبیت رسیده اند. هر دو بازی دارای ماجراجویی های هستند که به حال و هوای جدی و سنگین بازی وفادارند. تفاوت اصلی و بزرگ بین بازی اول و دوم، طیف گستردهٔ شخصیت ها در Fear and Hunger 2 و محیط منحصربه فرد آن است. بازی Fear and Hunger 2 در دنیای قرار گرفته است که الهام گرفته از اروپا در زمان جنگ دنیای دوم است و عده ای از افراد را دنبال می نماید که شهر Prehevil را زیر پا گذاشته و به سوی برجی موحش حرکت می نمایند. شخصیتی ملیجک مانند آنها را راهنمایی می نماید و به آنها می گوید سه روز وقت دارند به این برج برسند و در Termina Festival شرکت نمایند. می گردد گفت که این یک داستان قوی برای بازی ای در ژانر وحشت و بقاست اما Fear and Hunger 2 منابع محدود ژانر را بامهارت هرچه تمام تر به کار می گیرد. این بازی تجربه ای سخت و ترسناک است که می تواند عمیقاً آزاردهنده باشد اما در جادویی گیرا در بی رحمی آن وجود دارد.

.flow

.flow یکی از شناخته شده ترین بازی های ساخته شده به وسیله طرفداران Yume Nikki است و علت خوبی برای این معروفیت وجود دارد. این بازی تجربه ای فراموش نشدنی است که عناصر الهام گرفته از ژانر وحشت خود را تا جای ممکن به رخ می کشد. با اینکه بازی بر روی اتمسفر درهم ریخته اش تکیه می نماید هنوز هم تجربه ای مسحورنماینده و مخوف است. در داستان توجه ویژه ای بر روی پوسیدگی وجود دارد که حس رعب برانگیز فروپاشی دنیا را به بازیکن القا می نماید. دویدن در بازی نیز می تواند سخت باشد زیر برخلاف دیگر بازی های کلاسیک ساخته شده به وسیله این موتور .flow هیچ پورتی ندارد از همین رو اجرای آن بر روی کامپیوترهای مدرن سخت است.

Ib

Ib یکی از محبوب ترین عناوین وحشت RPG Maker است و علت خوبی برای این محبوبیت وجود دارد. محیط بازی که در یک گالری شبح زده قرار گرفته است منحصربه فرد است و طراحی هنری و خط داستانی خیره نماینده اش به مجذوب کنندهیت آن یاری شایانی می نمایند. من بشخصه Ib را بازی ننموده ام اما هر موقع با کسی دربارهٔ برترین بازی های ترسناک RPG Maker صحبت می کنم این بازی راهش را به گفتگویمان باز می نماید. به نظر می رسد کسانی که این بازی را انجام داده اند از آن خاطراتی فراموش نشدنی دارند. با اینکه Ib به وسیله RPG Maker 2003 ساخته و در سال 2012 منتشر شد، ریمیکی از آن در سال 2022 میلادی عرضه شد. نه تنها گرافیک بازی به روز شده بود بلکه محتویات نو به آن اضافه شده بود که شامل اتاق ها و خاتمه های نو می شد.

Peret em Heru: For the Prisoners

Peret em Heru یک بازی به نسبت قدیمی است اما مجذوب کنندهیت خود را با گذر زمان از دست نداده است. این عنوان منتشر شده در سال 1998 میلادی داستان گروهی از باستان شناسان و جهانگرد ها را دنبال می نماید که وارد یک مقبرهٔ نفرین شده مصری می شوند و با وحشت هایی که در این مقبره پرسه می زنند روبه رو می شوند. علی رغم قدمت و کیفیت بازی که آن را در کنار کلاسیک هایی چون Corpse Party قرار می دهد بازی Peret em Heru به نظر می رسد اخیراً باری دیگر موردتوجه بازیکنان قرار گرفته است. بعضی از عناصر بازی که آن را از همتایانش متمایز می نماید مسیرهای منشعب و طراحی هنری انیمه ای دههٔ نودی آن است. در نقش Ayuto Asaki بازیکنان باید تصمیم گیرنده سرنوشت دیگر اعضای گروه باشند و همیشه برای اتفاقات مختلف آماده بوده و با هوشیاری تصمیم گیری نمایند.

Pocket Mirror

Pocket Mirror یک عنوان شگفت انگیز گوتیک ترسناک است که رویکردی افسانه مانند به حل معما و گشت وگذار دارد. این بازی در سال 2016 عرضه شد و ریمستر آن محتویات و آپدیت های نوی را به بازی اضافه نموده است. با اینکه fairytale از تعدادی از کلیشه های داستان سرایی استفاده می نماید مثل داشتن شخصیت اصلی که دچار فراموشی شده، شخصیت های قدرتمند آن و ارائه جالب اما موحشش آن را به تجربه ای مجذوب کننده تبدیل می نماید. داستان بازی با انجام دنبالهٔ آن Little Goody Two Shoes رنگ و بویی فوق العاده تراژیک به خود می گیرد.

Omori

Omori با اختلاف زیاد در جمع محبوب ترین بازی های ترسناک RPG Maker قرار گرفته است که باتوجه به انتظاراتی که از آن می رفت واقعه ای حیرت انگیز است. پیش از عرضه بازی در سال 2019 بازی جامعه هواداری وفاداری را به دست آورد که پیگیر فرایند ساخت طولانی مدت آن بودند. خوشبختانه بازی تجربه فوق العاده ای از آب عایدی و وحشت روان شناختی قدرتمند را با طراحی هنری رنگارنگی که شبیه دفتر نقاشی یک کودک بود ترکیب نموده بود. بازی بعلاوه عملکرد خوبی در قالب یک بازی نقش آفرینی دارد و از سیستم احساسی استفاده می نماید که در آن احساسات به خصوص بر دیگر احساسات چیره می شوند. این عوامل به متمایز باقی ماندن Omori در میان بازی های ترسناک و نقش آفرینی یاری نموده اند. در دسترس بودن بازی بر روی پلتفرم های مدرن نیز آن را به یکی از دسترسی پذیرترین بازی های ترسناک RPG Maker تبدیل نموده است.

Yume Nikki

بازی مستقل Kikiyama اغلب اوقات یکی از اولین بازی هایی است که موقع فکرکردن به بازی های ترسناک RPG Maker به فکر می رسد. با اینکه سورئال توصیف بهتری برای Yume Nikki است تا ترسناک، چشم میزان های موحش آن با گذشت بیست سال از عرضه اش هنوز هم در یادها مانده است. علی رغم اتمسفر عجیبش Yume Nikki بازی است که می گردد با آن ریلکس کرد. یکی از شاخصه های دوست داشتنی بازی نحوهٔ گشت وگذار دنیا بازی است خصوصاً که به ندرت بازیکنان در معرض خطر قرار می گیرند. بدترین پیامدی که می گردد با آن در حین گردش روبه رو شد ضرورت بیدارشدن در دنیای واقعی است. با اینکه تعداد قابل توجه بازی های ساخته شده به وسیله طرفداران میراث این بازی را زنده نگه داشته است Yume Nikki به خودی خود تجربه ترسناک شگفت انگیزی به شمار میرود.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 بازی برتر ترسناک ساخته شده به وسیله RPG Maker" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 بازی برتر ترسناک ساخته شده به وسیله RPG Maker"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید