افتتاح خط 6 مترو ری را محرک توسعه گردشگری تهران می نماید

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، فرهاد افشار پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در شهرداری منطقه 20 تهران به حضور نیم روزه شهردار پایتخت در این منطقه و تاثیرات این بازدید اشاره نمود و گفت: گفت: با توجه به اینکه تنها خط یک مترو در منطقه 20 فعال است، با بهره برداری از خط 6 ، سفرهای درون شهری بخش شرقی ری ساماندهی می گردد و با حذف مسافت رفت و برگشت 14 کیلومتری عرض شهرری، بخش اعظمی از بار ترافیکی شهرری کاهش خواهد یافت.

افتتاح خط 6 مترو ری را محرک توسعه گردشگری تهران می نماید

افشار خط 6 مترو را طولانی ترین خط متروی تهران و منطقه خاورمیانه برشمرد و با اشاره به اینکه قسمت اعظم شهروندان تهرانی به صورت مستقیم و یا تقاطعی امکان استفاده از این خط را دارند، اضافه نمود: بارمسافرانی که قصد عزیمت به بخش شرقی شهرری را دارند از خط یک به خط 6 منتقل می گردد و بار خط یک مترو در 2 ایستگاه جوانمرد قصاب و شهرری سبک خواهد شد.

وی به تاثیرات کاهش بار ترافیکی در کیفیت هوای شهرری نیز اشاره نمود و اضافه نمود: پروژه توسعه خط 6 مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز فعال است که این بخش در تقویت بحث گردشگری و طبیعت گردی در حریم ری اثر گذار است.

افشار افتتاح ایستگاه معاینه فنی خودرو شهدای زمان آباد را از دیگر برنامه های حضور شهردار تهران در منطقه 20 برشمرد و گفت: شهردار تهران طول مسیر ایستگاه مترو دولت آباد تا روستای زمان آباد را با استفاده از مدهای حمل و نقل عمومی منطقه 20 طی کرد و در این فرصت با پتانسیل ها و فرصت های گردشگری شهرری از جمله فضاهای پیرامون کوه بی بی شهربانو و زمین های مجاور در قالب جنگل کاری های حاشیه ری بیش از پیش آشنا شد.

وی با اشاره به اینکه شهردار تهران نیز وجود فضاهای گردشگری فرامنطقه ای از جمله کارخانه سیمان از نقاط قوت شهرری برشمرده است، اضافه نمود: فعال شدن این ظرفیت های گردشگری اقتصاد ری و تهران را متحول می نماید.

افشار وجود نقاط جمعیتی در محدوده حریم و بحث ساخت و سازهایی که با مجوز دهیاری ها در روستاها انجام می گردد را از جمله موارد مهمی برشمرد که مورد توجه شهردار تهران و آنالیز و رسیدگی به آن در دستور کار مدیریت شهری تهران نهاده شد.

وی ادامه داد: استقرار جمعیت در حاشیه تهران و ری نیازمند رسیدگی و نظارت است چرا که عدم رسیدگی به آن موجب ایجاد مسائل امنیتی و اجتماعی و تهدیدی برای ری خواهد شد.

افشار افتتاح مرکز معاینه فنی خودرو در روستای زمان آباد در محدوده نقاط جمعیتی حریم ری را از دیگر برنامه های حضور شهردار تهران برشمرد و گفت: با فعال شدن این مرکز، بخشی از سفر های درون شهری حذف خواهد شد و سیاست انتخاب محل ایستگاه ها با رویکرد پراکندگی متوازن انجام می گردد.

وی راه اندازی ایستگاه های معاینه فنی سیار در شهر تهران را از دیگر طرح های جدید و خلاقانه شهرداری تهران مطرح نمود.

افشار با اشاره به اینکه شهرداری تهران به دنبال جایگزینی دوچرخه به جای خودرو است، گفت: منطقه 20 به علت پایین بودن شیب طولی و عرضی این منطقه، به عنوان یکی از مناطقی که بیشترین پتانسیل استفاده از دوچرخه را دارد مطرح است که در صورت اجرا، شهرداری منطقه 20 همکاری لازم را در خصوص عملیاتی شدن آن خواهد داشت.

وی کاهش آلودگی زیست محیطی، برطرف کم تحرکی شهروندان، کاهش بار ترافیکی معابر درون شهری را از مهمترین پیامدهای استفاده از حمل و نقل پاک برشمرد و گفت: بلوار شهدای ایرانیت برای اجرای طرح پایلوت ترویج حمل و نقل پاک با سه مد پیاده و دوچرخه و سواره پیشنهاد شده است که پس از آنالیز های لازم به عنوان پایلوت شهر تهران عملیاتی می گردد.

شهردار منطقه 20 استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران را به عنوان راه حل رشد و توسعه شهرری دانست و اضافه نمود: با نگاه توسعه ای به شهرری شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش شهرری خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم بستر رشد اقتصادی را در این منطقه فراهم کنیم تا ری به صندلی اصلی که شایسته آن است برسد و مردم احساس بهتری از زندگی در ری پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افتتاح خط 6 مترو ری را محرک توسعه گردشگری تهران می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خط 6 مترو ری را محرک توسعه گردشگری تهران می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید