حراج انتها نامه و برخی وسایل استیون هاوکینگ

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، قرار است در تاریخ 31 اکتبر تا 8 نوامبر برخی از وسائل شخصی استیون هاوکینگ در یک حراجی در انگلستان به فروش برسد.

حراج انتها نامه و برخی وسایل استیون هاوکینگ

به گزارش وبلاگ دانلود شریف و به نقل از دیلی میل، قرار است اواخر ماه جاری برخی وسائل شخصی و مقالات استیون هاوکینگ به حراجی گذاشته گردد.

استیون هاوکینگ، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری دانشگاه کمبریج، در 8 ژانویه 1942 در شهر دانشگاهی آکسفورد، انگلستان زاده شد.

استیون هاوکینگ در هفده سالگی به کالج دانشگاه آکسفورد وارد شد تا در آنجا به تحصیل علوم طبیعی، با تأکید بر فیزیک بپردازد. او از همان زمان به اخترفیزیک و کیهان شناسی علاقه مند شد زیرا در خود کنجکاوی شدیدی می یافت که به رمز و راز ستارگان و شروع و انجام کیهان پی ببرد.

در سال آخر تحصیل هاوکینگ در آکسفورد در پاگرد پله ها زمین خورده و سرش به زمین اصابت کرد، در نتیجه، اندکی حافظه اش را از دست داد.

در شروع بیست و یک سالگی، پدرش تصمیم گرفت او را برای معاینه به بیمارستان ببرد. آزمایش هایی که روی او انجام گرفت علائم بیماری بسیار نادر و درمان ناپذیری به نام اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) را نشان داد. در آن سال پزشکان به وی اعلام کردند که وی دو سال بیشتر زنده نخواهد ماند. این بیماری بخشی از نخاع و مغز و سیستم عصبی را مورد حمله قرار می دهد و به تدریج اعصاب حرکتی بدن را از بین می برد و با تضعیف ماهیچه ها فلج عمومی ایجاد می نماید به طوری که به مرور توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب می گردد.

در طول این سال ها، استیون هاوکینگ 15 کتاب را به چاپ رسانده است که یکی از آنها کتاب طرح بزرگ(The Grand Design) بود، که در اواخر سال 2010 به چاپ رسید. این کتاب پس از چند روز به یکی از پرفروش ترین کتاب های آمازون تبدیل شد. همچنین کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی 237 هفته ای به عنوان پرفروش ترین کتاب در بریتانیا باقی ماند باعث شهرتش شد.

وی که به دلیل ابتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک امکان تحرک نداشت، از سیستم جدیدی که با استفاده از هوش مصنوعی فراوری شده بود برای صحبت کردن استفاده می کرد. شرکت بریتانیایی سوئیفت نیز در ساخت این دستگاه مشارکت کرد. تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت می دانست که پروفسور هاوکینگ چطور می اندیشد و بر این اساس واژه ای را پیشنهاد می داد که این دانشمند قصد استفاده از آن را داشت.

قرار است در خاتمه ماه اکتبر، 22 وسیله شخصی این فیزیکدان بزرگ به حراج گذاشته گردد.

دراین حراجی که آنلاین خواهدبود، برخی از مقالات این دانشمند و دانشمندان بزرگ دیگری چون نیوتون، انیشتین و داروین نیز به فروش خواهد رسید.

این مزایده از 31 اکتبر امسال شروع خواهد شد و تا 8 نوامبر ادامه خواهد یافت.

اقلامی که از هاوکینگ فقید به حراج گذاشته خواهد شد، شامل ویلچر، برخی از جوایز علمی وی و چیزهای دیگری خواهد بود.

یکی از موارد منحصر به فردی که به فروش خواهد رسید، یک نسخه از خاتمه نامه دکتری هاوکینگ است که در سال 1965 و زمانی که وی 24 ساله بود، نوشته شد.

تنها پنج نسخه از خاتمه نامه استیون هاوکینگ در دنیا موجود است.

نسخه ای که درحراجی به فروش خواهد رسید توسط خود هاوکینگ امضا شده است و انتظار می رود 130 هزار تا 195 هزار دلار قیمت داشته باشد.

برآورد شده است قیمت ویلچر حراجی نیز حدود 13 هزار تا 19 هزار دلار باشد.

یک نسخه از کتاب پرفروش هاوکینگ به نام تاریخچه ای مختصر از زمان(A Brief History of Time) که توسط وی به امضا رسیده است نیز به فروش خواهد رسید.

این حراجی در لندن برگزار خواهد شد.

فرزندان هاوکینگ امیدوارند که یافته های علمی پدرشان را حفظ نمایند.

در سال 1980 هاوکینگ رتبه فرمانده امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد که در انگلستان این مقام تنها قدمی با شوالیه شدن فاصله دارد. او همچنین نشان افتخاری را به دلیل به رسمیت شناختن خدمات ملی خود دریافت کرد. در سال 2009 به هاوکینگ بالاترین افتخار غیرنظامی ایالات متحده یا همان مدال آزادی ریاست جمهوری اهدا شد. در مجموع هاوکینگ به حداقل 12 درجه افتخاری نائل شد. وی صبح روز چهاردهم مارس 2018 در سن 76 سالگی در منزلش واقع در کمبریج درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حراج انتها نامه و برخی وسایل استیون هاوکینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج انتها نامه و برخی وسایل استیون هاوکینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید