حیات وحش مک سرخ در سیستان و بلوچستان سیراب می گردد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، به گزارش خبرگزاری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان گفت: در پویش ملی نذر طبیعت وطن ما، خیرین با تامین هزینه و خرید مخازن پلی اتیلن، در امر ساخت آبشخور برای حیات وحش در منطقه خشک و کم آب شکار ممنوع مک سرخ اقدام کردند.

حیات وحش مک سرخ در سیستان و بلوچستان سیراب می گردد

وی گفت: با توجه به کم آبی و خشک شدن چشمه های طبیعی در طبیعت، حیات وحش برای برطرف احتیاج خود مجبور می شوند برای پیدا کردن آب در جستجو و تکاپو باشد و در این راه با خطرات مختلفی همچون نزدیک شدن به سکونت گاه های انسانی و احتمال شکار، عبور از جاده ها و برخورد با خودروها و... روبرو می شوند.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: لذا برای برطرف این معضل می توان در همان محل چشمه های طبیعی مخازن ذخیره آب به صورت سنگ و سیمان یا منبع پلاستیکی احداث کرد و در فصل زمستان و بهار آن ها را پر کرد و در فصل کم آبی و گرم تابستان با لوله کشی و نصب شناور آب آن را در یک آبشخور برای استفاده حیات وحش ذخیره کرد.

وی گفت: در برخی از مناطق به دلایل مختلفی این مخازن و آبشخورها را در محلی جز چشمه طبیعی تعبیه می نمایند و برای پر کردن آن ها از تانکرهای چرخدار و تراکتوراستفاده می نمایند .

پور مردان بیان داشت: از همین رو 3 تانکر 2 هزار لیتری آب جهت ساخت آبشخور برای منطقه شکار ممنوع مک سرخ با همکاری و مساعدت مالی 112 حامی انجمن نذر طبیعت وطن ما خریداری شده که در دست نصب و راه اندازی توسط محیط بانان این اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان است.

وی اضافه نمود: ظرفیت مخازن احداثی برای منطقه شکار ممنوع مک سرخ 2 هزار لیتری است و مدت زمان ماندگاری آب آن بسته به جمعیت حیات وحش منطقه ممکن است تا چند ماه دوام داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان نمود: منطقه شکار ممنوع مک سرخ از مناطق زیبا و بکر استان سیستان و بلوچستان در 110 کیلومتری جنوب غربی زابل و غرب پناهگاه حیات وحش هامون قرار گرفته است که پوشش گیاهی آن گز، قیچ، ترات، نی، زیروک، و خارشتر است و حیوان هایی مانند کرکس سیاه، دلیجه، خرگوش، کبک، تیهو، باقرقره، عقاب صحرایی، کفتار، شغال و جبیر در حیات وحش آن زیست می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حیات وحش مک سرخ در سیستان و بلوچستان سیراب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیات وحش مک سرخ در سیستان و بلوچستان سیراب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید