فعالیت غیر بهداشتی کشتارگاه دام بروجرد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، کشتارگاه صنعتی دام بروجرد در سال های فعالیت خود دچار نواقص بی شماری بوده است و شهرداری به تعهداتش نسبت به رفع کردن نواقص موجود اقدام نکرده است تا اینکه امروز چهارشنبه از سوی شورای سلامت بروجرد پیشنهاد واگذاری آن به بخش خصوصی تصویب شد.

فعالیت غیر بهداشتی کشتارگاه دام بروجرد

پیش از این شهرداری وعده داده بود که ظرف دوماه تمامی نواقص کشتارگاه صنعتی بروجرد را برطرف می نماید، اما تا کنون این امر تحقق پیدا ننموده تا همچنان کشتار دام با شرایط بد و غیر بهداشتی در کشتارگاه بروجرد انجام می گردد.

فعالیت غیر بهداشتی کشتارگاه دام بروجرد

سبزیان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در این رابطه، گفت: سلامت مردم مقوله ای است که به هیچ وجه حق نداریم از آن کوتاهی کنیم.

وی، اضافه نمود: با توجه به مخاطرات مهم بهداشتی و زیست محیطی کشتارگاه صنعتی بروجرد برای شهر 25 مورد نقص احراز گردیده است و شهرداری دو ماه پیش قول داد که تمامی نواقص موجود را حل نماید اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

وی، نداشتن پیش سرد، تصفیه خانه بدون حفاظ، اتاقک و اتاقک استحکام، آلودگی آب کشتارگاه، سوپر کلر، فاضلاب کشتارگاه و... را از جمله نواقص اصلی کشتارگاه صنعتی بروجرد عنوان نمود.

سبزیان، توضیح داد: کشتارگاه صنعتی بروجرد 25 نقص عمده دارد که شهرداری در مهلت قانونی دو ماهه تنها 8 مورد، آن هم نه به طور کامل برطرف نموده است.

وی با بیان اینکه این کشتارگاه مخل سلامت مردم و محیط زیست است، ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان بروجرد به عنوان متولی سلامت مردم شهرستان از کارگروه بهداشت تقاضای تعطیل شدن کشتارگاه صنعتی بروجرد را دارم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد، گفت: نتیجه عدم رعایت موارد بهداشتی کشتار و ارائه گوشت قرمز ناسالم به بازار موجب بروز بیماری های متنوع در بین مصرف کنندگان گردیده است و این مسئله خسارت های زیادی به حوزه درمان وارد نموده است.

واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی

وی، گفت: بروز بیماری های مختلف در بین مردم هزینه های مضاعفی بر دوش حوزه درمان گذاشته آن هم در شرایطی که هزینه دارو سه برابر گردیده است.

احمدی نماینده شهرداری در کارگروه بهداشت و درمان بروجرد نیز با بیان اینکه مهلت دوماهه برای برطرف نواقص کشتارگاه صنعتی بروجرد زمان اندکی بوده است، اضافه نمود: تا حدودی نواقص موجود در کشتارگاه صنعتی بروجرد برطرف گردیده است و می توانیم با مرور زمان دیگر مسائل را هم حل کنیم.

وی، توضیح داد: البته با واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی مخالفتی نداریم و حاضریم با بخش خصوصی متقاضی قرار داد ببندیم و ناظر بر کار کشتار دام در شهرستان باشیم.

حسن بلوریان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه بروجرد نیز در این جلسه، گفت: با توجه به عملیاتی نشدن تعهد شهرداری در مهلت مقرر دو ماهه برای برطرف کردن نواقص کشتارگاه صنعتی بروجرد بهتر است شهرداری این واحد را به بخش خصوصی واگذار کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فعالیت غیر بهداشتی کشتارگاه دام بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت غیر بهداشتی کشتارگاه دام بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید