فرهنگ و هنر

بناهای تاریخی و موزه های استان اصفهان 15 اردیبهشت تعطیل هستند

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بناهای تاریخی و موزه های استان اصفهان 15 اردیبهشت تعطیل هستند.

13 اردیبهشت 1403

نقد فیلم آنچه بعدا اتفاق می افتد؛ مگ رایان هم نمی تواند ژانر کمدی عاشقانه را زنده کند

یک مکان عمومی را در نظر بگیرید (یا خصوصی؛ فرقی نمی کند. مهم این است که دو نفر با هم زیر یک سقف قرار بگیرند و به دلایلی نتوانند از آنجا بیرون بیایند). یک زن و یک مرد سابقاً عاشق را بگذارید تویش و به خاطر شرایط موجود کاری کنید مجبور شوند همنشینی و با هم اختلاط...

5 اردیبهشت 1403

بادبان خورشیدی ناسا چطور کار می نماید ، فیلم

ناسا آماده می گردد تا فضاپیمای پیشرفته ای را مجهز به بادبان خورشیدی در اواخر این ماه پرتاب کند. بادبان خورشیدی می تواند تا سال ها سرعت بگیرد و برترین راهکار سفرهای فضایی دوردست با فناوری کنونی است.

26 فروردین 1403

هوتوان، دهکده ای متروکه که تبدیل به بخشی از طبیعت شد

در شهرک هوتوان (Houtouwan) چین، طبیعت چشم انداز ای تماشایی و سرسبز را به وجود آورده که مانند صحنه فیلم ها بوده و شگفتی خارق العاده ای را روی زمین به شما هدیه می نماید. برای آشنایی بیشتر با این پدیده گردشگری به یادماندنی با ما همراه شوید.

18 فروردین 1403

بازدید 420 هزار توریست نوروزی از جاذبه های تاریخی و طبیعی لرستان

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، بازدید 420 هزار جهانگرد نوروزی از جاذبه های تاریخی و طبیعی لرستان صورت گرفت.

8 فروردین 1403

بهترین لپ تاپ مخصوص رندرینگ؛ 14 مدل قدرتمند برای حرفه ای ها

بهترین لپ تاپ برای رندرینگ، لپ تاپی است که از قدرت سخت افزاری در تمام بخش ها بهره مند باشد. این یعنی هم کارت گرافیک خوبی داشته باشد، هم پردازنده و هم حداقل 8 گیگابایت رم. بدین ترتیب وقتی نام لپ تاپ رندرینگ می آید، کاربر می داند باید کمی بیشتر از آنچه که...

1 فروردین 1403

این تسلیحات نظامی ساخت همسایه ایران است!، عکس

به عنوان یک شرکت با آهنگ سریع توسعه، نخستین محصول کراکال یک تپانچه نیمه اتوماتیک بود و پس از آن یک تفنگ تهاجمی 5.56 میلیمتری در سال 2014 و سه سال بعد یک تفنگ تک تیرانداز به وسیله این شرکت معرفی گردید.

29 اسفند 1402

تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور در ایام نوروز

ایلنا و خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای منتشر گشته، تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور در ایام نوروز صورت گرفت.

29 اسفند 1402

دریاچه ارواح نوشهر ، تماشای طبیعت رازآلود!

سفر به مازندران برای کسانی که اهل گشت و گذار و طبیعت گردی هستند، پر از جاذبه های بکر و دیدنی است. دریاچه ارواح نوشهر یکی از این جاذبه های دیدنی است. وقتی به شهر نوشهر می رسید کافی است به سمت نور حرکت کنید. با دیدن درختان توسکا و ممرز متراکم تقریبا به این...

24 اسفند 1402

مراسم رونمایی از مجموعه چهار جلدی تاریخ مصور ایران باستان برگزار می گردد

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر شده، مراسم رونمایی از مجموعه چهار جلدی تاریخ مصور ایران باستان برگزار می گردد.

19 اسفند 1402

طرز تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی رستورانی مخصوص

خورشت ایرانی بخش مهمی از غذای ایرانی است که یا با پلو یا نان کامل و سرو می شود. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه خورشت مرغ و آلو را مرور کرده بودیم و در ادامه می خواهیم طرز تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی رستورانی مخصوص را بررسی کنیم. این خورشت مجذوب کننده می تواند...

16 اسفند 1402

آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می گردد

خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می گردد.

14 اسفند 1402

اعلام برنامه ها و پیش بینی سفرهای نوروزی

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با پیش بینی انجام سفرهای نوروزی در محدوده زمانی 24 اسفند تا 24 فروردین ماه، برخی مصوبه ها، دستورالعمل ها و خدمات قابل عرضه در تعطیلات نوروز را تشریح کرد.

12 اسفند 1402

دانشمند هوشمند ایرانی در پرآشوب ترین زمانه

یکی از اقدامات مهم (خواجه نصیرالدین طوسی)، بنیان رصدخانه مراغه بود که با بهره مندی او از اعتماد مغولان حاصل شد. این دانشمند کوشید تا از طریق روابط هدفمند با مغولان، آن ها را از خرابکاری ها و ویرانگری های بیشتر و در واقع آسیبی که به ایران و جهان اسلام می...

5 اسفند 1402

بزرگ ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی کشور رونمایی شد، فیلم

با حضور معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از بزرگ ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی با ظرفیت 178 مگاوات آمپر در شرکت دانش بنیان ایران ترانسفو رونمایی شد.

28 بهمن 1402

فعالان گردشگری خصوصی و دولتی ظرفیتهای ایران را به مدت سه روز به نمایش می گذارند

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارشات بدست رسیده، فعالان گردشگری خصوصی و دولتی ظرفیتهای ایران را به مدت سه روز به نمایش می گذارند.

23 بهمن 1402

برترین تایر ایرانی کدام است؟ ، آنالیز تخصصی ویژگی های تایرهای ایرانی جهت خرید

برترین تایر ایرانی کدام است؟ از بین 9 شرکت تایر سایز ایرانی کدام یک برترین تایر را فراوری می نماید؟ در ادامه گزارش برای اولین بار کاربری تایرهای ایرانی آنالیز شدند که برای خرید بهتر به شما یاری می نماید.

22 بهمن 1402

28 طرح گردشگری در خراسان رضوی بهره برداری شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام دهه فجر، 28 طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حجم سرمایه گذاری معادل 20 هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.

16 بهمن 1402

دریاچه مونه ژاپن کجاست؟

دریاچه مونه ژاپن یکی از مقاصد دیدنی و طبیعی هیجان انگیز در کشور ژاپن است که به علت زیبایی خاص و آثار تاریخی و فرهنگی منحصربه فردش، جذابیت ویژه ای دارد. با چشم اندازهای خیره کننده، آب های صاف و درختان بلند و زیبا، این دریاچه به همراه فضای آرامش بخش و محیط...

10 بهمن 1402

کادیلاک باشکوهی که نیامده راهی موزه شد ، عکس

کادیلاک در فستیوال پبل بیچ سال 2011، کانسپت خیره کننده ای را با نام سی یل (Ciel) را رونمایی کرد که تحولی رترو را در زبان طراحی هنر و علم کادیلاک نشان می داد.

10 بهمن 1402
تعداد: (344)