آشنایی با فلفل کاین و فواید آن

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، از بازسازی دیواره روده تا نابودی سلول های سرطانی و یاری به کاهش وزن، فلفل کاین یک ابرماده غذایی است که باید از آن در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

آشنایی با فلفل کاین و فواید آن فلفل کاین نوعی فلفل تند است که برای طعم دادن به غذا به کار می رود. این فلفل، باریک و قرمز است، بین 10 تا 25 سانتی متر طول دارد و نوک آن خمیده است. فلفل کاین که فلفل چیلی، فلفل آفریقایی، فلفل کاپسیکوم و فلفل زنجبار نیز گفته می گردد، محصول کپسیکوم آنوئوم است (که به فلفل هالوپینو، فلفل دلمه ای و پاپریکا مرتبط است).

فلفل کاین مقدار زیادی کپسایسین (بیشتر از آن چیزی که بخواهیم در مدت کوتاهی درباره آن صحبت کنیم) دارد که مسئول بیشتر خواص آن است. کپسایسین، مسئول مزه تند و آتشین فلفل کاین نیز هست. مقدار تندی این فلفل در مقیاس اسکوویل (مقیاسی برای سنجش تندی فلفل تند) 50000-30000 است. و باید بگویم که این مقدار از تندی بسیار بالاست.

حالا بیایید به تاریخچه آن نگاهی بیندازیم.

تاریخچه فلفل کاین چیست؟فلفل کاین نام خود را از شهر کاین در گویان فرانسه گرفته است. گفته می گردد که این فلفل بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و در آن جا به عنوان تزیین به کار می رفته است و البته در آن موقع، کسی از اهمیت این فلفل به عنوان ادویه ای برای آشپزی و به عنوان دارو اطلاعی نداشت.

کریستف کلمب در سفر خود به کاراییب این فلفل را کشف کرد و آن را به عنوان یکی از مواد فلفل سیاه (که در آن موقع گران بود) به اروپا آورد. و امروزه، فلفل کاین در تمام دنیا کاشت می گردد.

آیا فلفل کاین برای شما خوب است؟کپسایسین و تنها کپسایسین! این ترکیب موجود در فلفل کاین است که طعمی تند به آن می دهد و مسئول تمام خاصیت های خوب این فلفل است.

بعلاوه، مواد مغذی دیگری مانند ویتامین A و C نیز در این فلفل وجود دارند که در مفید بودن این فلفل موثر هستند.

خواص فلفل کاین، مانند تاریخچه آن، زیبا و با شکوه است. اما قبل از پرداختن به آن ها باید به این مسئله نگاهی بیندازیم که فلفل کاین از چه چیزی تشکیل شده است.

بعضی از مواد مغذی مهم موجود در فلفل کاین، ویتامین C، B6، E، پتاسیم، منگنز و فلاونوئیدها هستند.

یک قاشق چایخوری این فلفل تند دارای موارد زیر است:

17 کالری

2 میلی گرم سدیم

1 گرم چربی

3 گرم کربوهیدرات

1 گرم قند

1 گرم فیبر رژیمی (6٪ ارزش روزانه)

1 گرم پروتئین (1٪ ارزش روزانه)

2185 واحد بین المللی ویتامین A (44٪ ارزش روزانه)

6 میلی گرم ویتامین E (8٪ ارزش روزانه)

4میلی گرم ویتامین C (7٪ ارزش روزانه)

1میلی گرم ویتامین B6 (6٪ ارزش روزانه)

2 میکروگرم ویتامین K (5٪ ارزش روزانه)

1 میلی گرم منگنز (5٪ ارزش روزانه)

106 میلی گرم پتاسیم (3٪ ارزش روزانه)

فلفل کاین، کلسترول ندارد.

علتی برای مصرف این فلفل تند وجود دارد. خواص آن را در این مطلب بخوانید تا علت آن را بفهمید.1

کاهش اشتهامی­ توان از فلفل کاین به عنوان کاهنده اشتها و جلوگیری از اشتهای کاذب و پرخوری استفاده کرد. این ادویه می تواند اشتهای شما را تنظیم کند تا بعد از هر وعده غذایی برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

یکی از دلایلی که موجب کاهش اشتها می گردد، تأثیر کاین بر گرلین است. گرلین هورمونیست که مسئولیت تنظیم اشتها را بر عهده دارد. افرادی که از کپسایسین یعنی جزء فعال موجود در این فلفل تغذیه می نمایند، در طول روز به مقدار ده درصد کمتر کالری مصرف می نمایند و غذای کمتری می خورند. در عین حال با این مقدار از تغذیه، سیری بیشتری نیز احساس می نمایند.

یاری به تنظیم فشار خونداشتن فشار خون، خطر ابتلا به مسائل سلامتی دیگر را بالا می برد. یکی از این مسائل، بیماری های قلبیست که عامل مرگ بسیاری از افراد در سراسر دنیا است. در حال حاضر بیش از چهل درصد از افراد از فشار خون بالا رنج می برند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است.

با این که روش های بسیاری در جهت کنترل فشار خون وجود دارد اما یکی از راه های طبیعی که باعث کاهش سطح فشار خون می گردد و به انبساط رگ های خونی یاری می نماید، استفاده از کپسایسین است.

اگرچه بسیاری از تحقیقات در رابطه با ارتباط بین کپسایسین و فشار خون بر روی حیوانات اجرا شده است ولی باوجود قابل قبول بودن نتایج، احتیاج به تحقیقات بیشتر نیز وجود دارد.

سرعت بخشیدن به عملکرد هضم و یاری به جلوگیری از برگشت غذا در رودهفلفل قرمز یک حامی طبیعی و مؤثر در راستای سلامت دستگاه گوارش است چرا که کاین باعث افزایش فراوری بزاق می گردد که این عمل، هضم مواد غذایی را در معده آسان تر می نماید.

کاین بعلاوه عمل آنزیم هایی که برای تجزیه و هضم مواد غذایی مفید هستند را سرعت می بخشد. این ماده بعلاوه به بهبود سطح اسید معده که برای هضم غذا در معده مورد احتیاج است یاری می نماید. کاین از ریفلاکس معده جلوگیری نموده و شانس ابتلا به حساسیت های غذایی را کاهش می دهد زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد.

یاری به کاهش وزندر بخش های قبل فهمیدیم که کاین چگونه به کاهش اشتها یاری می نماید. همین ویژگی، یک روش طبیعی برای تشویق به کم کردن وزن بدون احساس گرسنگی نیز هست. کاین بعلاوه به بهبود نحوه استفاده از چربی به منظور فراوری انرژی در بدن و تجزیه بهتر چربی بدن به منظور کاهش وزن یاری می نماید.

کاین موتور بدن را به گردش در می آورد و سوخت و ساز را به علت جذب حرارت بالا افزایش می دهد. بعلاوه این ماده دارای خاصیت ضد التهابی بوده و با استفاده از کم کردن بار التهابی بدن سبب کاهش وزن می گردد.

کاهش خطر ابتلا به انواع خاص سرطانسرطان کلمه ترسناکی است اما در واقعیت سرطان سلول هایی هستند که به صورت ناصحیح و با سرعت زیاد تکثیر می شوند. پس راه مقابله با سرطان چیزی است که سلول ها را به تکثیر در جهت صحیح تشویق کند و به بدن در نابودی سلول هایی که آغاز به تکثیر در جهت ناصحیح نموده اند، یاری کند.

کپسایسین می تواند با حمله به مسیرهای رشد نامناسب سلول ها، در کاهش سرعت و نابودی سلول های سرطانی و به ویژه آن هایی که در سرطان پوست و سرطان پانکراس و سرطان پروستات دخیل هستند موثر واقع گردد.2

کاهش درد با مصرف فلفلبسیاری از پمادها و کرم ها که برای مدیریت درد استفاده می شوند حاوی کپسایسین هستند. این مساله در خصوص روش های درمانی مورد استفاده برای آرتریت و زونا نیز صادق است.

بعلاوه از کپسایسین برای مدیریت درد در نوروپاتی، فیبرومیالژیا و کمر درد نیز استفاده می گردد.

نقش فلفل تند در محافظت از قلبمطالعه ای در دانشگاه سینسیناتی نشان داد که استفاده از کپسایسین روی بخش های خاصی از پوست در موش ها موجب تحریک اعصاب حسی در پوست و ارسال سیگنال هایی در سیستم عصبی می گردد. این سیگنال ها مسیرهایی سلولی در قلب را فعال می نمایند که از عضله محافظت می نمایند.

پژوهشگران پس از استفاده از کپسایسین کاهش 85 درصدی مرگ سلول های قلب را مشاهده کردند.

به گفته پروفسور کیت جونز، از دانشگاه سینسیناتی، کپسایسین موضعی اثر نامطلوب جدی به همراه ندارد و می توان به راحتی از آن در آمبولانس یا اتاق عمل به منظور پیشگیری از مرگ بافت عروق استفاده کرد.

در صورت اثبات کارایی در انسان، این روش درمانی پتانسیل کاهش آسیب و/یا مرگ در رویدادهای انسداد عروق را دارد، از این رو مقدار و پیامدهای حمله قلبی کاهش می یابد.

دکتر جان کریستوفر نیز مصرف چای فلفل کاین، یک قاشق چایخوری فلفل کاین در یک فنجان آب داغ، زمانی که قربانی حمله قلبی در انتظار رسیدن آمبولانس است را توصیه می نماید.3

خواص ضد قارچیفلفل کاین شامل یک ترکیب شناخته شده به عنوان CAY-1، است که یک ترکیب ضد قارچی نو به شمار می رود. مطالعات نشان داده اند که این ترکیب باعث جلوگیری از رشد قارچ می گردد.

ضد التهابثاب شده است کپسایسین اثر ضد التهابی بر التهاب ناشی از آنتی ژن دارد.

تقویت نماینده متابولیسمطبق یک مطالعه روی زنان تایلندی که در سال 2003 انجام شد، فلفل کاین ممکن است مقدار متابولیسم شما را نیز افزایش دهد، و ابزاری مهم برای کاهش وزن به شمار می رود.

پیشگیری از عوارض دیابتمطالعه ای در سال 2014 در مجله علوم دارویی پاکستان نشان داد که فلفل کاین ممکن است نقش مهمی در جلوگیری از عوارض ناشی از دیابت به علت اثرات ضد اکسیداسیون خود داشته باشد.

کاهش فشار اکسیداتیومطالعه ای در سال 2013 نشان داد ترکیبی از کنسانتره چای سبز و کاپسیکوم می تواند به شدت استرس اکسیداتیو را که یکی از مهمترین عوامل ایجاد سرطان است، کاهش دهد.4

پی نوشت:

1.www.bazdeh.org

2.www.setare.com

3.www.seemorgh.com

4.www.rastineh.com

منبع: راسخون

به "آشنایی با فلفل کاین و فواید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فلفل کاین و فواید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید