ایستاده چرت بزنید، آن هم در محل کار!، عکس

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، دیجیاتو نوشت: مهندسان یک شرکت ژاپنی محفظه ای ایستاده را طراحی نموده اند که می تواند به کارمندان اجازه دهد در محل کار شرکت های کوچک چرت بزنند.

ایستاده چرت بزنید، آن هم در محل کار!، عکس

متخصصان مدت هاست می گویند که یک چرت کوتاه در حین کار می تواند سطح توجه، بهره وری و حتی خلاقیت را بالا ببرد. حالا ژاپنی ها محفظه ایستاده ای ساخته اند که جای زیادی را اشغال نمی نماید و در عین حال می تواند به کارمندان اجازه دهد تا دقایقی بخوابند و بعد با انرژی بیشتر به سر کارشان برگردند.

به گزارش JapanToday، شرکت ژاپنی Koyoju Plywood Corporation محفظه ای به نام Giraffenap را طراحی نموده است که نام خود را از شیوه خوابیدن ایستاده زرافه ها گرفته است. به علاوه، این حیوانات معمولاً خواب های کوتاهی دارند و این نام از این حیث هم با هدف این محصول مطابقت دارد. Giraffenap می خواهد با اشغال محیطی اندک به کارمندان شرکت ها اجازه بدهد تا دقایقی چرت بزنند.

ولی از آن جایی که بدن ما انسان ها نمی تواند در حالت ایستاده به راحتی به خواب برود، در داخل Giraffenap تجهیزاتی برای یاری به افراد تعبیه شده است. این محفظه پدهایی برای نشستن و حمایت از پاها دارد، و بعلاوه می توانید دست ها و سر خود را روی یک سطح میزمانند بگذارید و بخوابید.

چرت زدن حتی در محل کار شرکت های کوچک آسان تر می گردد

طراحان شرکت Koyoju می گویند این دستگاه را به گونه ای طراحی نموده اند که امکان رسیدن به فاز دوم خواب که قبل از REM رخ می دهد، وجود داشته باشد. این شرکت می گوید کارمندان با یک چرت 20 دقیقه ای می توانند خستگی ذهنی خود را رفع نمایند و سطح توجهشان را افزایش دهند.

محفظه Giraffenap در دو طراحی عرضه می گردد. یک نسخه Spacia نام دارد و ظاهری آینده نگرانه را ارائه می نماید. نسخه دوم با نام Forest در بیرون از چوب ساخته شده است. البته هر دو مدل در داخل یکسان هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

شرکت Koyoju می گوید این محفظه برای شرکت هایی طراحی شده است که می خواهند شرایط استراحت نیم روزی را برای کارمندان خود فراهم نمایند، اما فضای کافی برای استفاده از تخت ندارند. Giraffenap قرار است از اواخر دسامبر 2023 یا اوایل ژانویه 2024 عرضه گردد. این شرکت پیش تر نسخه بسیار ساده تری از همین جعبه ایستاده برای خوابیدن را هم معرفی نموده بود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ایستاده چرت بزنید، آن هم در محل کار!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستاده چرت بزنید، آن هم در محل کار!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید