بعضی شهروندان دلبستگی به محل زندگی شان ندارند ، باید محله را زنده کرد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: باید محلات دولاب، عودلاجان و... دوباره بازسازی و احیا شوند.

بعضی شهروندان دلبستگی به محل زندگی شان ندارند ، باید محله را زنده کرد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، حمیدرضا صارمی در مورد خیز شهرداری تهران برای ایجاد محلات الگو در تهران گفت: به علت رویکرد علمی در مورد کاهش ترافیک و آلودگی هوا ایجاد این محلات در دستور کار قرار گرفته است؛ اما دقت داشته باشید که این محلات هم بعد اجتماعی، هم بعد مالی و هم فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم تعادل سرانه ها این است که اهالی یک محله، دلبستگی به مکان ندارند،گفت: محلات الگو مرکزیت دارند و سرانه های خدماتی اعم از مسجد، فضای آموزش، بیمارستان، فضای سبز، ورزشی و... به طور کافی در آن در نظر گرفته می گردد.

صارمی با بیان اینکه در این محلات الگوی معماری ایرانی - اسلامی بسته به اقتضائات اجرایی می گردد، اضافه نمود: در این نوع معماری، نور ساختمان مهم است و بگونه ای طراحی خواهد شد که بتواند از همه جا نور بگیرد و حریم امنیتی رعایت می گردد و در این شرایط رفاه، آسایش و کیفیت زندگی در سکونت افزایش می یابد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: لازمه داشتن محلات الگو، این است که مرز محله ای بمانند قدیم داشته باشیم همانند محلات دولاب، عودلاجان و... که باید این مرزهای محله ای دوباره بازسازی گردد و رویکرد ما در کلانشهری همانند تهران این است که دوباره مرکزیت به محله بدهیم و این مرکزیت سبب می گردد که روابط اجتماعی توسعه یابد و اعتماد و سرمایه اجتماعی افزایش یابد و وقتی همه افراد محلات یکدیگر را بشناسند به علت این نظارت اجتماعی، ناامنی کاهش می یابد.

وی تاکید نمود: ایجاد محلات الگو هم در بعد معماری و هم در بعد شهرسازی مورد توجه قرار گرفته است.

شهرداری تهران در نظر دارد که در منطقه ها دارای بافت فرسوده، محلات الگو ایجاد کند که بر اساس اخبار منتشره دو منطقه 19و 21 داوطلب برای ایجاد محله الگو هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بعضی شهروندان دلبستگی به محل زندگی شان ندارند ، باید محله را زنده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی شهروندان دلبستگی به محل زندگی شان ندارند ، باید محله را زنده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید