بزرگترین و بلندترین سازه معلق در دنیا

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، اخیرا یک پل شیشه ای 240 متری با سازه ای به شکل الماس در وسط آن در گرجستان رونمایی شده است. این پل و کافه معلق وسط آن اکنون به جاذبه تازه گردشگری در این کشور تبدیل شده است.

بزرگترین و بلندترین سازه معلق در دنیا

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، این پل شیشه ای روی دره داشباشی در جنوب گرجستان افتتاح شده است. این سازه شفاف بزرگ که با الهام از شکل الماس طراحی و ساخته شده در ارتفاع 200 متری آویزان است و با توجه به بلندای آن، منظره های بی نظیری از آبشار ها و دیگر منظره ها طبیعی را ارائه می دهد.

سه سال کار ساخت این پل به طول کشیده و در ساخت آن از فولاد و شیشه استفاده شده است. در 14 ژوئن نخست وزیر گرجستان شخصا در افتتاحیه رسمی آن شرکت کرد.

ویژگی برجسته این پل بدون شک کافه چند طبقه وسط آن است که در بالاترین نقطه آن قرار گرفته است و گفته می گردد که بزرگترین و بلندترین سازه معلق در دنیا است. طبق گزارش ها، سازندگان این پل قصد دارند درخواست خود را برای ثبت آن به رکورد های دنیای گینس ارسال نمایند.

تخمین زده می گردد که این پروژه حدود 40 میلیون دلار هزینه داشته است.

این پل شامل یک زیپ لاین است که بازدیدنمایندگان می توانند در آن دوچرخه سواری نمایند. بعلاوه قرار است در آینده نزدیک چند اتاق برای اسکان مهمان ها نیز در این محل افتتاح گردد.

مقامات امیدوارند این پل تماشایی گردشگران بیشتری را به دره داشباشی که یکی از چشمگیرترین جذابیت های طبیعی گرجستان است بیاورد.

منبع: فرارو

به "بزرگترین و بلندترین سازه معلق در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین و بلندترین سازه معلق در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید