بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان !

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، در مقاله امروز ما قصد داریم تا بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان و هم رقیبانش را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان !

بدون شک وقتی حرف از مسافرت پیش می آید بعد از مشخص کردن مقصد، دومین موضوعی که فکر همه را درگیر میکند وسیله رسیدن به مقصد است. پرواضح است که وسیله نقلیه انتخابی ما برای رسیدن به مقصد،کاملا مطابق با بودجه ای باشد که برای سفر خود درنظر گرفته ایم. البته تنوع وسیله های نقلیه نیز کم نیستند. به عنوان مثال هواپیما، قطار، کشتی، اتومبیل شخصی، اتوبوس و ماشین های کرایه ای که همگی از جمله وسایلی هستند که می توانند ما را به مقصد مورد نظرمان برسانند. در این بین هواپیما از تمام وسیله های نقلیه دیگر سرعت عمل سریع تری دارد و تقریباً امن تر می باشد.

برای مشاهده تازه ترین قیمت های بلیط هواپیما در سایت وبلاگ دانلود شریف کلیک کنید:

بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا

اجازه بدهید تا موضوع خود را با یک سوال آغاز کنیم. فرض کنید به یک سفر مجذوب کننده دعوت شده اید و انتخاب وسیله نقلیه به عهده خودتان خواهد بود، شما چه وسیله ای را انتخاب خواهید کرد؟ اگر این سوال را از من بپرسند من بدون شک هواپیما را انتخاب می کنم. مزیت های فراوانی دارد و مهمتر از همه زمان را از دست نخواهم داد. داستان این است که از اولین روزهای اختراع هواپیما تا به امروز این پرنده فلزی غول پیکر دستخوش تغییرات و تحولات بسیار زیادی قرار گرفت. در ابتدا تنها برای یک سرنشین تجهیز شده بود و بعد ها ظرفیتش را به دو نفر ارتقا دادند. به مرور زمان تعداد ظرفیت در هواپیما ها بالا رفت، هواپیماها مجهزتر شدند.

همگام با پیشرفت صنعت و تکنولوژی تجهیزات فراوانی به آنها الحاق شد و صنعت هواپیما سازی به قدری پیشرفت کرد که در حال حاضر شما در هواپیما می توانید راحتی حضور در منزل خود را احساس کنید. البته در این بین هواپیماها دستخوش رخدادهایی ناخوشایند نیز قرار گرفتند. مسائل فنی، اتفاقات پیش بینی نشده و رخدادهایی از این دست همواره سبب شده اند تا بشر در طراحی و تجهیز اختراعات خود دقت بیشتری را اعمال کند. در ادامه بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا و البته لیستی بلند بالا از این غول پیکرهای بزرگ الجثه را به شما معرفی خواهیم کرد. در این لیست شما با پرظرفیت ترین و بزرگ ترین هواپیماها از غول های بزرگ هواپیما سازی دنیا آشنا خواهید شد.

  • هواپیمای ایرباس مدل A340-500

تصمیم داریم تا لیست بلند بالای بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا را با یکی از معروف ترین شرکت های هواپیمایی و هواپیمای ایرباس مدل A340-500 را آغاز می کنیم. این هواپیما یک ترکیب فوق حرفه ای از راحتی ظرافت عملکرد بالا ظرفیت فوق العاده است که برای مسافران امنیت و آرامش مطلق را به ارمغان می آورد. شرکت هواپیمایی عاقبت اندیش و حرفه ای که باشد می داند که این هواپیما انتخابی بسیار مناسب برای پروازهای طولانی مدت و خسته کننده به شمار میرود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ظرفیت نهایی حمل مسافر در این هواپیما 375 نفر است که تعداد 313 جایگاه در این هواپیما برای کلاس اکونومی یا اقتصادی در نظر گرفته شده اند. بر طبق تازهترین و آخرین آمار به دست آمده از این هواپیمای ایرباس مدل A340-500، سرعت نهایی این هواپیما 913 کیلومتر بر ساعت است و توانایی این را دارد که تا 16.670 کیلومتر را به صورت ممتد و بدون نیاز به توقف کردن، پرواز کند. این هواپیما که نامش در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا قرار گرفته است خدمات ویژه ای را نیز به مسافران خود در کلاس های مختلف ارائه می کند.

  • بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا | هواپیمای ایلوشین مدل 96-400

دومین هواپیمایی که در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا خودنمایی می کند هواپیمای ایلوشین مدل 96-400 است که بطور حتم دانستن اطلاعات این هواپیمای غول پیکر خالی از لطف نخواهد بود. هواپیمای ایلوشین یکی از غول پیکر ترین هواپیما های کشور روسیه است که به داشتن بدنه ای عریض معروف است. این غول آهنی در انتهای لیست اعضای خانواده ایلوشین 96 روسیه قرار گرفته است که با هدف طی کردن مسافت های بسیار طولانی طراحی و ساخته شده است.

در این هواپیما 436 جایگاه مسافربری قرار داده شده است که از تعداد 436 جایگاه مسافربری تعبین شده در این هواپیما به طور کاملاً دقیق، تعداد 386 جایگاه در ایلوشین400 مربوط به کلاس تجاری یا اکونومی آن هستند. سرعت نهایی تخمین زده شده برای این غول ایلوشین 400، 870 کیلومتر بر ساعت است. به طور حتم برای شما نیز جالب خواهد بود که بدانید حد نهایی مسافتی که هواپیمای ایلوشین مدل 400-96 قادر به طی کردن آن در یک پرواز به راحتی و بدون هیچ مسئله ای می باشد، 10.000 کیلومتر خواهد بود. بیخود نیست که نام این هواپیما نیز در لیست بزرگترین هواپیمای مسافربری دنیا گنجانده شده است. ناگفته نماند که هواپیمای ایلوشین مدل 400-96 نیز مانند دیگر همتایان خود از امکانات و کلاس های مختلفی برخوردار است.

  • هواپیمای ایرباس مدل A330-300

باز هم قرار است در مورد یکی دیگر از اختراعات کمپانی معروف هواپیما سازی یعنی ایرباس صحبت کنیم. هواپیمایی که در سومین رتبه از لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا قرار گرفته است. بیخود نیست که همه جا نام این شرکت هواپیمایی به چشم میخورد. هواپیمای ایرباس مدل A330-300 را به دلیل اقتصادی بودنش می شناسند. در این هواپیما بیشترین تعادل در میان امکانات موجود و خدمات ارائه شده و همچنین هزینه های اعمال شده به مسافران، برقرار است. این هواپیمای نسبتاً بزرگ که به طور دقیق در سال 1994 برای اولین بار آغاز به کار کرده و به پرواز در آمد ،توانایی این را دارد که 440 مسافر را همزمان جابجا کرده و به مقصد برساند.

از این 440 جایگاه که در این هواپیما تعبیه شده اند، 300 جایگاه در کلاس اقتصادی یا اکونومی هواپیما قرار داده شده است. هواپیمای ایرباس مدل A330-300 مانند دیگر همتای خود یعنی هواپیمای ایرباس A333-300، امکان این را دارد که در یک پرواز بدون هیچ مسئله ای 11 هزار کیلومتر مسافت را طی کرده و سرعت نهایی آن 871 کیلومتر بر ساعت باشد. بیخود نیست که نام این هواپیما از کمپانی ایرباس در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا خودنمایی میکند. در این هواپیما نیز کلاس های مختلف در کنار خدمات متفاوت و مناسبی به مسافران ارائه می شود.

  • بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا | هواپیمای ایرباس مدل A333-300

تا بازار معرفی و ارائه هواپیماهای بزرگ الجثه داغ است و همچنان نام ایرباس بر سر زبان ها است، اجازه بدهید یکی دیگر از محصولات این کمپانی بنام را به شما معرفی کنیم. در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا ظاهرا ایرباس از سهم بسیار زیادی برخوردار است. هواپیمای ایرباس مدل A333-300 برای اولین بار درست در سال 1992 میلادی که آغاز بکار کرده و اولنی پرواز خود را انجام داد. این هواپیمای ایرباس طولی معادل 66 متر دارد و توانایی حمل 440 مسافر در هر پرواز به او داده شده است. ضمن اینکه در هر پرواز می تواند تا 11000 کیلومتر را در آسمان بدون بروز هیچگونه مسئله ای و در طول یک پرواز نسبتا طولانی طی کند.

احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید این هواپیمای ایرباس مدل A333-300 قادر است طولانی ترین مسافت ها را در چشم بر هم زدنی با سرعت 871 کیلومتر بر ساعت بپیماید و بدون بروز هیچ مسئله ای شما را در فرودگاه مقصد پیاده کند. اگر کمی دقیق تر به مسئله نگاه کنیم خواهیم دید که حضور مکرر نام کمپانی هواپیماسازی ایرباس در میان لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا بی فایده نیست. این کمپانی با ارتقاء سطح کیفی و توانایی های خود و نمود آن ها در محصولاتش به خوبی توانسته گوی سبقت را در بهترین بودن از دیگران برباید.

  • هواپیمای بوئینگ 200-777

پنجمین هواپیما در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا تعلق دارد به هواپیمای بوئینگ مدل 200-777 که یکی از بهترین های کمپانی بوئینگ است. بدون شک لقب پر ظرفیت ترین هواپیمای مسافربری دنیا انصافا متعلق به هواپیمای بوئینگ 777 می باشد. این هواپیما 440 جایگاه را به مسافران خود اختصاص داده است. از این 440 جایگاه، 305 عدد آن به کلاس اکونومی یا اقتصادی اختصاص داده شده است که به نسبت تعداد کل جایگاه ها، جایگاه های اختصاص داده شده به جایگاه تجاری بسیار کمتر هستند.

هواپیمای بوئینگ مدل 200-777 اولین عضو از خانواده بزرگ بوئینگ مدل 777 است که برای اولین بار در سال 1994 آغاز به کار کرده و نخستین پرواز خود را انجام داده است. نهایت سرعت و شتابی که این هواپیما می تواند در پروازهای خود داشته باشد 905 کیلومتر بر ساعت است. این هواپیما قادر است بدون هیچ مسئله ای طولانی ترین مسافت خود را در یک پرواز کامل با طی کردن مسافت 9.700 کیلومتر، براحتی انجام دهد. بدون شک جایگاه ششمین هواپیمای پر ظرفیت دنیا بدون دلیل به این هواپیما اختصاص نیافته. ناگفته نماند که این هواپیما نیز در کلاس های مختلف با خدمات متنوع و خاص، در خدمت مسافران خود می باشد.

  • بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا | هواپیمای بوئینگ 747-81

اجازه بدهید حالا که در حال معرفی محصولات بی نظیر و مجذوب کننده کمپانی بوئینگ هستیم، یکی دیگر از محصولات مجذوب کننده و منحصر به فرد این کمپانی را به شما معرفی کنیم. هواپیمای بعدی که در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا بوضوح خودنمایی می کند، هواپیمای بوئینگ 747-81 است که در ادامه از آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. این هواپیما که نام کامل آن بوئینگ 747-81 intercontinental است، همانطور که از نامش مشخص است یک هواپیمای بین قاره ای است. جالب است که بدانید طول این هواپیما دقیقا به 76 متر می رسد. یک پرنده غول پیکر فلزی که تجربه ای خاص از پرواز را برای شما به همراه خواهد داشت.

این هواپیما که در لیست دنیای بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا قرار گرفته است ظرفیتی برابر با 497 سرنشین دارد که از مجموع کل 479 جایگاه، تعداد 410 جایگاه را به کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی اختصاص داده است. ای هواپیمای بزرگ، نخستین هواپیمای بوئینگ در سری 747 این کمپانی است که بطور رسمی در سال 2011 اولین تجربه پروازی خود را با اولین پرواز، بدست آورد. بالاترین و بیشترین مسافتی که این هواپیما می تواند در طی یک پرواز بپیماید 14.800 کیلومتر بوده و نهایت سرعت آن نیز به 917 کیلومتر خواهد رسید.

  • هواپیمای ایرباس مدل A340-600

باز هم در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا به نام کمپانی ایرباس رسیدیم. هواپیمای ایرباس مدل A340-600 یکی دیگر از شاهکارهای این کمپانی است که در نوع خود بی نظیر است. این هواپیمای ایرباس که در میان جامعه ایرباس های A340 به پرظرفیت ترین هواپیما معروف است، با ظرفیت نهایی 475 نفر روزانه مسافران زیادی را جابه جا می کند. طول دقیق این هواپیما 75.36 متر است و اگر آن را دیده باشید بوضوح در مقابل عظمتی که دارد سرجای خود میخکوب می شوید. هواپیمای ایرباس مدل A340-600 بطور رسمی در سال 2001 اولین پرواز خود را انجام داد.

در این هواپیما 2 موتور رولزرویس ترنت 556 قرار داده شده است که در یک مسافرت کامل و در یک پرواز می تواند مسافت 14.600 کیلومتر را طی کند. سرعت این غول آهنی در حدود 881 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده که برای یک هواپیما با این جثه و عظمت، عددی عجیب و باورنکردنی است. شرکت ایرباس به نسبت دیگر کمپانی های هواپیماسازی بیشتر در این صنعت برای تولید هواپیماهای بزرگ تلاش کرده و البته توانسته خدمات ارزنده ای را نیز در این راستا ارائه کند. بیخود نیست که تعداد زیادی از هواپیماهای موجود در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا به این کمپانی اختصاص یافته اند. این هواپیما نیز در کلاس های مختلف با سرویس های ویژه در خدمت مسافران خود می باشد.

  • بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا | هواپیمای بوئینگ مدل 400-747

در این مقاله هرچه به انتهای آن نزدیکتر می شویم، هواپیماها غول پیکر تر می شوند. این 3 هواپیمای آخر از غول های بزرگ دنیا هستند که به شما معرفی خواهیم کرد. هواپیمای بوئینگ مدل 400-747، کاری از کمپانی بنام و معروف بوئینگ که در نوع خود بی نظیر است. این هواپیما در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است. سومین هواپیمای پرظرفیت دنیا که قادر است در یک پرواز تعداد 524 مسافر را به راحتی جا به جا کند. در کمپانی بوئینگ، سری هواپیماهای 747 جزء قدیمی ترین هواپیماها بحساب می آیند.

مدرک این ادعا نیز موجود است، هواپیمای بوئینگ مدل 400-747 بر اساس مدارک موجود اولین پرواز رسمی خود را در سال 1988 انجام داده است. بیشترین بعد مسافتی که این این هواپیما قادر به طی کردن آن در یک مسافرت کامل است 10.600 کیلومتر بوده و سرعت آن نیز معادل 913 کیلومتر بر ساعت محاسبه شده است. با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که لحاظ کردن هواپیمای بوئینگ مدل 400-747 در جایگاه سومین و بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا چندان هم اشتباه نیست. ناگفته نماند که خدمات ارائه شده در این هواپیما نیز براساس کلاس های مشخص شده متفاوت می باشد.

  • هواپیمای بوئینگ مدل 300-777

جایگاه دوم در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا باز هم متعلق به کمپانی بوئینگ است. هواپیمای بوئینگ مدل 300-777 که قابلیت حمل 550 مسافر را بطور همزمان دارد که پر ظرفیت ترین هواپیمای کمپانی بوئینگ نام گرفته است و البته دومین هواپیمای پرظرفیت در دنیا نیز بحساب می آید. طول این هواپیما بطور دقیق 74 متر است و از ظرفیت کلی حمل 550 مسافری که به خود اختصاص داده، 368 جایگاه را برای پروازهای اکونومی یا اقتصادی در نظر گرفته است.

شاید تعجب کنید اما ظرفیت و حجم هواپیمای بوئینگ مدل 300-777، باعث نشده که خللی در خدمات رسانی و سرعت این هواپیما ایجاد شود. نهایت مسافتی که این هواپیما در یک سفر کامل قادر به پیمودن آن است معادل 11.165 کیلومتر است که این مسافت را با سرعتی برابر با 892 کیلومتر بر ساعت به راحتی طی خواهد کرد. بیخود نیست که جایگاه دوم در لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا را به خود اختصاص داده است. این هواپیما نیز مانند دیگر رقیبان خود در کلاس های مختلف و با خدماتی بی نظیر در دسترس عموم قرار گرفته است.

  • بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا | هواپیمای ایرباس مدل A380-800

باز هم در ارائه لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا به کمپانی خوشنام ایرباس رسیدیم. هواپیمای ایرباس مدل A380-800 که اولین پرواز رسمی خود را سال 2005 به ثبت رسانده است بزرگترین و پر ظرفیت ترین هواپیمای موجود در کل دنیا است. این هواپیما که یکی از معروف ترین و مشهورترین هواپیماهای موجود در سرتاسر دنیا بحساب می آید، اخیرا در فرودگاه چانگی و در کاربردی غیر از پرواز، بعنوان رستوران مورد استفاده قرار گرفته است. تعجب نکنید اما این هواپیمای بزرگ الجثه قادر است در یک پرواز تعداد 853 مسافر را همزمان جابه جا کند.

از تعداد 853 جایگاه که برای این هواپیما لحاظ شده است، تعداد 525 جایگاه آن برای پروازهای اکونومی یا اقتصادی در نظر گرفته شده اند. هواپیمای ایرباس مدل A380-800 در یک پرواز کامل قادر است مسافتی معادل 15.700 کیلومتر را بدون هیچ مسئله ای طی کرده و با سرعت 945 کیلومتر در ساعت شما را به راحتی به مقصدتان برساند. موتوری که در این غول بزرگ الجثه آسمانی مورد استفاده قرار گرفته است 4 عدد موتور از کمپانی معروف رولزرویس ترنت 900 و یا 4 موتور از آلیانس GP7200 می باشد که هر کدام قدرت های فوق العاده خود را دارند. لیست بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا در اینجا به پایان می رسد اما همانطور که می دانید جاه طلبی و اندیشه بشر هیچ سقفی برای پرواز ندارد!

سخن پایانی

بشر در تمام دوران با اختراعات و اکتشافاتی که داشته حد و مرز محدودیت ها را رد کرده و با عبور آز آن ها ثابت کرده است که هیچ غیرممکنی برای او وجود ندارد. ما در این مقاله سعی کردیم تا بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا را که البته تنها یک هواپیما نیز نبود به شما معرفی کنیم. از ابتدای مقاله با هواپیماهای کوچکتر اما نه معمولی آغاز کرده و در انتهای مقاله به غول پیکرترین آن ها در دنیا رسیدم.

منبع: الی گشت

به "بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید