برترین تایر ایرانی کدام است؟ ، آنالیز تخصصی ویژگی های تایرهای ایرانی جهت خرید

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، برترین تایر ایرانی کدام است؟ از بین 9 شرکت تایر سایز ایرانی کدام یک برترین تایر را فراوری می نماید؟ در ادامه گزارش برای اولین بار کاربری تایرهای ایرانی آنالیز شدند که برای خرید بهتر به شما یاری می نماید.

برترین تایر ایرانی کدام است؟ ، آنالیز تخصصی ویژگی های تایرهای ایرانی جهت خرید

وبلاگ دانلود شریف - مجتبی اسماعیلی: برترین تایر ایرانی کدام است؟ از بین 9 شرکت تایر ساز داخلی، سه شرکت تایرسازی یعنی شاخص، کویر تایر و یزد تایر سرآمد بقیه هستند. شرکت های دیگری مانند ایران تایر، دنا، گهر تایر و… نیز مشغول فراوریند که موضوع گزارش نیستند.

مراحل ساخت تایر در کارخانه رازی و نکات مهمی در این باره را در کانال یوتیوب وبلاگ دانلود شریف پلاس دیدن کنید:

اما برای یافتن برترین تایر ایرانی ابتدا باید معین کنیم که منظور ما از برترین تایر چیست؟ که این موضوع تا حد بسیار زیادی به نوع استفاده کاربر بستگی دارد. برای مثال شاید برترین تایر از دید یک راننده تاکسی، تایری باشد که دیرتر تمام می گردد، اما از دید یک راننده شخصی، تایری که هندلینگ بهتری دارد، مناسب تر است.

البته مهم ترین تفاوت تایرهای ایرانی و خارجی دقیقا همین جا است. چرا که تایرهای مرغوب خارجی می توانند در تمام آیتم های سایش و دوام، راحتی، چسبندگی و … رضایت کامل کاربر را کسب نمایند. اما ممکن است هر کدام در یک آیتم خاص سرآمد بقیه باشد. در مقابل تایرهای ایرانی آن هم سه برند معروف، در تمام آیتم ها حداقل ها و استاندارد را پاس می نمایند. اما هر کدام حداقل در یک آیتم بهتر از بقیه است. آن چه در ادامه گزارش می خوانید، حاصل تحقیقات گسترده وبلاگ دانلود شریف راجع به شرکت های تایر ساز ایرانی، بازدید از بعضی کارخانه ها و بعلاوه مصاحبه و گفت وگو با نفرات برتر این حوزه در کشور است. لذا برای یافتن برترین تایر ایرانی برای خودروی تان، ادامه گزارش را بخوانید.

دیدنی فیلم مجذوب کننده چگونه لاستیک ساخته می گردد؟ در درک کیفیت لاستیک سازی ایران به شما یاری می نماید:

ابتدا با مثلث معروف SWR آشنا شوید تا بدانید که چرا فرآیند فراوری تایر آن قدر پیچیده است.

مثلث شیطانی!

در مثلث SWR حرف S به معنای Sound یا صدا، W به معنای Wet Grip یا ترمز روی زمین خیس و R به مفهوم Rolling resistance یا مقاومت غلتشی است. در واقع رقابت فراوری نمایندگان لاستیک ماشین در جهان روی همین مثلث است. رسیدن به برترین نقطه روی هر کدام از پارامترهای این مثلث کار بسیار سختی است. اما چرا؟

اگر تایری فراوری کنیم که چسبندگی عالی داشته باشد، مقاوت غلتشی آن بسیار بالا می رود و شاید خودرو حتی به سختی حرکت کند. حتی اگر به مقاومت غلتشی هم غلبه کنیم حالا تایری چسبنده و خوب داریم اما آنقدر صدا و نویز فراوری می نماید که سرنشینان سر سام می گیرند. حالا اگر دو مورد بالا را هم اصلاح کنیم، تایر ما هنگام ترمزگیری در زمین خیس به راحتی سُر می خورد.

همانطور که متوجه شدید رسیدن به نقطه ای ایده آل در همه پارامترهای SWR ماموریت بسیار سختی است. تایرهای ایرانی در حال حاضر استاندارد Stage1 اروپا را دارند که البته در اروپا کمی قدیمی اما قابل قبول است. استاندارد S2WR2 در حال حاضر به روزترین استاندارد تایر اروپا است که بعضی تایر سازان ایرانی هم به آن رسیده اند.

برترین گزینه تایر خارجی در بازار ایران چیست؟ در کانال یوتیوب وبلاگ دانلود شریف پلاس دیدن کنید:

احتمالا متوجه شدید که تایرهای مرغوب و برند خارجی در هر سه آیتم SWR قادر به جذب رضایت کاربر هستند، اما در بحث های رقابتی، ممکن است در یک آیتم قوی تر یا ضعیف تر از بقیه باشند.

لذا دلیل محبوبیت تایری مانند Michelin این است که در هر سه آیتم SWR، در برترین نقطه واقع شده است! اما تایرهای ایرانی هم دست کم در یک آیتم بهتر از بقیه هستند. ویژگی هر کدام از تایرهای ایرانی چیست؟

شاخص، با دوام ترین

شرکت شاخص در حال حاضر معروف ترین شرکت تایرسازی ایرانی است که در بخش تبلیغات و برندیگ خود نیز فعال تر از بقیه است. تکنولوژی فراوری تایرهای شاخص نسبتا پیشرفته است و تنها پیست تست استاندارد تایر در کشور نیز متعلق به همین شرکت است. البته سایر تایرسازان نیز طی توافقاتی از این پیست که در کرمان واقع است، بهره می برند.

تایرهای شاخص چسبندگی میانهی دارند اما نسبتا سفت هستند. در بین تایرهای ایرانی کمترین سایش و در نتیجه برترین دوام را دارند. در نتیجه برترین تایر ایرانی برای رانندگان تاکسی یا کاربرانی است که عمر تایر در اولویت شان است. بهتر است زیر بعضی خودروهایی مانند پژو 206 که تعلیق خشکی دارند از این برند استفاده نکنید تا خشکی تعلیق شما دو چندان نگردد.

یزد تایر، راحت ترین

اگر در پی یک تایر نرم هستید تا دست اندازها و ناهمواری ها را کمتر حس کنید، باید به سراغ یزد تایر بروید. تایرهای این شرکت خیلی نرم هستند و این موضوع حتی با دست زدن به بدنه تایر و مقایسه آن با رقبا هم معین است. این تایر ساز از تکنولوژی شرکت Vredestein هلند استفاده می نماید.

در نتیجه برترین تایر ایرانی برای کاربرانی که راحتی سواری خودرو برای شان اولویت دارد، یزد تایر است. در مقابل اما باید بدانید که سایش تایرهای این برند هم بیشتر از بقیه است و لاستیک زودتر تمام می گردد. از طرف دیگر این تایرها هنگام مانورهای ناگهانی یا ترمزگیری به ویژه در آب و هوای بسیار گرم، چسبندگی کمی دارند و موجب سُر خوردن خودرو می شوند. در نتیجه اگر در منطقه ها گرم سیری زندگی می کنید، شاید بهتر است هنگام انتخاب این برند، بیشتر فکر کنید.

فراوری لاستیک هواپیما در ایران ، همراه با قیمت عجیب تایر را در کانال یوتیوب وبلاگ دانلود شریف دیدن کنید:
کویر تایر، چسبنده ترین

اگر هندلینگ خودرو برای شما در اولویت است، برترین تایر ایرانی برای شما کویر تایر است. هندلینگ تایر به موارد مختلفی از جمله مواد کامباند و ساختار تایر بستگی دارد.

تایرهای این شرکت از لحاظ نرمی و دوام در سطح میانه هستند. این شرکت برای خودروهای کراس اوور شرکت های بهمن و کرمان و … به صورت تخصصی تایر ساخته و با این شرکت ها همکاری نزدیک دارد. اولین تایر پنچر رو و اولین تایر خودروهای برقی (EV) نیز به وسیله این شرکت فراوری شده است.

کویر تایر به ادعای خود اولین تایرساز ایرانی است که تکنولوژی ساخت تایرهای رادیال سواری را بومی سازی کرد و تکنولوژی آن را نیز در اختیار دارد.

قربانی مدیر فروش و بازاریابی این شرکت در گفت وگو با به وبلاگ دانلود شریف مدعی شده است: تمام تایرهای فراوریی شرکت ما می توانند استاندارد SWR استیج دو که در اروپا الزامی شد را پاس نمایند.

جمع بندی

همان طور که احتمالا متوجه شدید انتخاب برترین تایر ایرانی به صورت مستقیم به سلیقه و نوع استفاده کاربر ارتباط دارد. هر کدام از تایرهای ایرانی ویژگی های خاص خود را دارند که باید با استفاده از اطلاعات گفته شده در این گزارش، نسبت به انتخاب آن ها اقدام کرد.

شرایط فروش لاستیک تغییر کرد + جزئیات

لاستیک ماشین چگونه فراوری می گردد؟ / گزارش اختصاصی از کارخانه گلدستون

سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ

قیمت لاستیک موتورسیکلت

تعرفه واردات لاستیک خودرو یک سوم شد / توزیع لاستیک با نرخ مصوب

آنالیز تایرهای ایرانی و خارجی خودرو + راهنمای خرید تایر

چراغ خودرو چگونه ساخته می گردد؟ / تضاد زیبای پلاستیک و حرارت!

باد لاستیک خودرو خود را در تابستان کم کنید + دلایل

سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

منبع: بیت ران

به "برترین تایر ایرانی کدام است؟ ، آنالیز تخصصی ویژگی های تایرهای ایرانی جهت خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تایر ایرانی کدام است؟ ، آنالیز تخصصی ویژگی های تایرهای ایرانی جهت خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید