ترامپ برای تقویت همکاری استراتژیک به هند می رود

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، این سفر فرصتی برای دو طرف به منظور آنالیز پیشرفت در روابط دو جانبه و تقویت هرچه بیشتر همکاری های استراتژیک است.

ترامپ برای تقویت همکاری استراتژیک به هند می رود

کاخ سفید در بیانیه ای امروز (سه شنبه) گفت، پس از تبرئه ترامپ از فرایند استیضاح، وی قرار است 24 و 25 فوریه امسال میلادی (5 و 6 اسفند) به هند سفر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه خود که در توئیتر منتشر شد، آورده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری قرار است 24 و 25 فوریه به هند برود و با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور ملاقات کند. این سفر به تقویت همکاری استراتژیک بیشتر بین دو کشور می پردازد و تاکیدی بر روابط با دوام و با ثبات بین مردم دو کشور است. همچنین قرار است در این سفر ملانیا ترامپ، همسرش را همراهی کند.

وزارت امور خارجی هند نیز امروز در بیانیه ای مشابه گفت که ترامپ در کنار سایر مقام های دولت واشنگتن به گجرات می رود تا با نخست وزیر ملاقات کند. این سفر فرصتی برای دو طرف به منظور آنالیز پیشرفت در روابط دو جانبه و تقویت هرچه بیشتر همکاری های استراتژیک است.

مساله اصلی در دستور کار این سفر امور تجاری است. چندین دور تبادل نظر میان وزرای تجارت دو کشور صورت گرفته که آخرین مورد آن به دسامبر 2019 در نیویورک برمی گردد.

این نخستین سفر ترامپ به هند از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا محسوب می گردد.

منبع: عصر ایران

به "ترامپ برای تقویت همکاری استراتژیک به هند می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای تقویت همکاری استراتژیک به هند می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید