تماشاخونه طهرون ساخته می گردد ، اجرایی بر اساس ونگوگ و سهراب

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر گفت 2 پروژه نمایشی را برای اجرا مدنظر دارد که یک پروژه برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر و دیگری برای اجرا در موزه هنرهای معاصر تهران است.

تماشاخونه طهرون ساخته می گردد ، اجرایی بر اساس ونگوگ و سهراب

به گزارش وبلاگ دانلود شریف به نقل از مهر، محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های خود در شرایط کرونایی موجود، گفت: پژوهشی را درباره تئاتر دهه 40 و 50 ایران در دست انجام دارم که پژوهش بسیار مهمی است و داشته های بسیاری برای شناختن تئاتر ایران در آن 2 دهه دارد. در آن 2 دهه اتفاقات عجیبی در تئاتر ایران اتفاق افتاده و همه هنرمندان تئاتر هم نسبت به آن دوران نوستالژی دارند.

وی درباره دیگر فعالیت های خود ادامه داد: نمایشنامه تماشاخونه طهرون را نوشته ام که از قمرالسلطنه آغاز می گردد که برای اولین بار تعزیه زنانه را اجرا کرد و به قمرالملوک وزیری می رسد. این نمایشنامه اثری سترگ است و مدت زمان زیادی است که روی آن کار نموده ام. قصدم اجرای این اثر در تماشاخانه ایرانشهر است.

حسینی با اشاره به اینکه گفتگوهایی را با مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران برای اجرای یک پرفورمنس در این موزه داشته است، یادآور شد: این پرفورمنس بر اساس آثار ونگوگ و سهراب سپهری شکل گرفته و عوانش خانه زود. خانه آبی است.

این هنرمند تئاتر تأکید کرد: متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی موجود، شرایط اجرای هر 2 پروژه نامشخص است. البته پیگیر این اجراها هستم تا ببینم تکلیف چه می گردد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ترجمه کتاب نامه هایی از جنگ اثر هانریش بُل اشاره نمود و گفت: ویرایش دوم این ترجمه را هم انجام دادم که شامل 100 نامه ای است که بُل وقتی در جنگ جهانی دوم حضور داشته به همسر و خانواده اش نوشته است. این کتاب قرار است توسط نشر نگاه منتشر گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تماشاخونه طهرون ساخته می گردد ، اجرایی بر اساس ونگوگ و سهراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشاخونه طهرون ساخته می گردد ، اجرایی بر اساس ونگوگ و سهراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید