خانه تاریخی صمصام در نهاوند به موزه تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، خانه تاریخی صمصام در نهاوند به موزه تبدیل می گردد.

خانه تاریخی صمصام در نهاوند به موزه تبدیل می گردد

محسن جانجان افزود: به منظور معین تکلیف خانه تاریخی صمصام و تملک کامل آن برای تبدیل به موزه، یک میلیارد تومان اعتبار از محل منابع میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

وی توضیح داد: در حال حاضر مقدمات خرید این مکان فراهم شده که امیدواریم پس از انعقاد تفاهم نامه، طی یک ماه آینده کار خرید خانه تاریخی صمصام انجام گردد.

جانجان ادامه داد: پس از خرید این بنا، زیرساخت های لازم برای تبدیل آن به موزه ایجاد و با فراهم شدن شرایط، این بنا برای بازدید عموم به موزه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی و بازسازی این بنا تا به امروز اقدامات خوبی اجرا شده، افزود: کار بازسازی و بازسازی این خانه تاریخی تا به امروز طی سه مرحله در سالهای اخیر اجرا شده است.

جانجان با اشاره به اینکه در مجموع برای بازسازی و بازسازی این بنا 340 میلیون تومان هزینه شده است، بازسازی و حفظ خانه های قدیمی دارای ارزش معماری ایرانی و اسلامی در اولویت برنامه های وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در مورد اهمیت تاریخی خانه صمصام گفت: این بنای مربوط به دوره قاجار در یکی از محلات قدیمی شهر واقع شده و سال 1380 در لیست میراث ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی خانه تاریخی دارای ارزش در شهر نهاوند، بر حفظ، بازسازی و احیای این بناهای تاریخی به اسم میراث فرهنگی منطقه تاکید نمود. به گفته جانجان، شهرستان نهاوند دارای 254 اثر تاریخی است که بیش از 100 مورد آن در لیست آثار ملی ثبت شد.

منبع: همگردی

به "خانه تاریخی صمصام در نهاوند به موزه تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی صمصام در نهاوند به موزه تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید