عایدی عجیب و میلیاردی بعضی اینفلوئنسرها ، 123 اینفلوئنسر شناسایی شده باید 17 میلیارد تومان مالیات بدهند

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، بعضی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ماهانه میلیاردها تومان عایدی دارند و مالیاتی که باید سالیانه بپردازند چند 10 میلیون تومان است.

عایدی عجیب و میلیاردی بعضی اینفلوئنسرها ، 123 اینفلوئنسر شناسایی شده باید 17 میلیارد تومان مالیات بدهند

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، به تازگی سخنگوی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: اداره مالیات شرایط اظهارنامه های سال 99 و 1400 اینفلوئنسرها با دنبال نماینده بالای 500 هزار نفر را مورد آنالیز قرار داد و در نهایت 551 کاربر و فعال مجازی دارای بیش از 500 هزار دنبال نماینده شناسایی کرد که مشمول مالیات بر عایدی می شدند. در نهایت پس از آنالیز هویت افراد، برای 123 اینفلوئنسر که عایدی قابل توجهی داشتند، عایدی تشخیصی صادر شده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: مجموع تراکنش های واریزی برای این 123 اینفلوئنسر در سال 1400 بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان بوده است. معیار تشخیص عایدی اینفلوئنسرها لزوما واریزی به حساب بانکی آنان نیست و توانستیم به وسیله شرکت های واسط تبلیغاتی این افراد را شناسایی کنیم. در نهایت نیز برای این افراد نزدیک به 17 میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده که 23 نفر از اینفلوئنسرها این مالیات را پذیرفتند و در قالب توافق ماده 238 مالیات را می پردازند.

عایدی این افراد که به آنان اینفلوئنسر یا آزادکار گفته می گردد عموما از راه تبلیغات برای دیگر کسب وکارها یا فروش پکیچ و دوره های آموزشی است. طبق آماری که اعلام شده برای مجموع 123 نفر از این افراد 17 میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده که به طور میانگین سهم هر کدام به 138 میلیون تومان می رسد.

نگاهی به تعرفه تبلیغات و پکیج های آموزشی این افراد نشان می دهد که این مبلغ برای بعضی از آنان در حد انتشار چند استوری روزانه است. عایدی ماهانه این افراد با توجه به حجم تبلیغاتی که در استوری و پست انتشار می دهند، گاهی از یک میلیارد تومان هم عبور می نماید. اندک افرادی در این بین وجود دارند که به نسبت تحصیلات و حرفه ای که در آن تعلیم دیده اند عایدی کسب می نمایند. تعداد بیشماری اما کار خود را با انتشار عکس و ویدیو از زندگی روزمره خود آغاز کردند و پس از آن با افتتاح کسب و کار خود، در آن بخش مشغول به فعالیت شدند و علاوه بر تبلیغات و آموزش، کسب و کار خود را نیز به منابع عایدیی شان اضافه کردند.

نگاهی به تعرفه هایی که این افراد برای انتشار استوری و پست دریافت می نماید، مهر تایید دیگری بر عایدی نجومی روزانه این افراد است.

سبک کاری این افراد با یکدیگر فرق دارد. بعضی چارچوب هایی را برای تبلیغات رعایت می نمایند که باعث می گردد دنبال نماینده (فالوئر) تخصصی داشته باشند و قیمت تک استوری های شان از 10 میلیون تومان آغاز گردد و اگر ویژگی های دیگر به آن اضافه گردد، این عدد بالاتر هم می رود. اما بعضی دیگر برای شان فرقی نمی نماید چه تبلیغی را انجام بدهند. تبلیغ این افراد مقرون به صرفه قیمت است اما تعداد تبلیغاتی که روزانه می گذارند زیاد است و همین مسئله باعث می گردد دریافتی ماهانه آن ها به صدها میلیون تومان برسد.

واینرها

واینرها دسته ای از فعالان اینستاگرامی هستند که هدف آنان فراوری محتوای سرگرم نماینده و کمدی است. این افراد با طنزپردازی به تبلیغ محصول یا خدمت می پردازند. تعرفه استوری این افراد به علت بازدید بالایی که دارند از 100 میلیون تومان آغاز می گردد. آنان عموما با چند استوری داستانی و دنباله دار به معرفی یک محصول یا خدمت می پردازند.

عایدی این افراد گاهی اوقات از 2 میلیارد تومان در ماه نیز عبور می نماید. نگاهی گذرا به پست های ابتدایی این افراد و شرایط کنونی شان، نشان از تحول مالی دارد. البته معدود واینرهایی هستند که این تعرفه را دریافت می نمایند، تعرفه نرمال برای هر استوری از پنج میلیون تومان آغاز می گردد و به 20 میلیون تومان می رسد.

اینفلوئنسر اینستاگرامی دیگر 10 میلیون فالوئر دارد و حوزه فعالیت او طنز است. او برای سه استوری که به مدت 24 ساعت در صفحه وی قرار بگیرد 35 میلیون تومان دریافت می نماید و معمولا هر روز نیز از این تبلیغات در صفحه اش به چشم می خورد. این فرد اگر در ماه فقط روزی سه استوری ویژه بگذارد، عایدی ماهیانه اش از یک میلیارد عبور می نماید.

خوره های بازی

اگر جزو هواداران بازی های رایانه ای باشید یا کسب و کارتان به این حوزه گره خورد باشد، به طور قطع برای تبلیغات باید سراغ بلاگرهای گیم بروید. این افراد که عموما نوجوانان کم سن و سال هستند، بازی رایانه ای و تجهیزات مورجهانز را تبلیغ می نماید. محدوده قیمتی تبلیغات در استوری و پیج آن ها از چهار میلیون تومان آغاز و به 60 میلیون تومان ختم می گردد. در این بخش تعداد فالوئر خیلی اهمیت ندارد، مهم گعده مجازی است که دوستداران بازی های رایانه ای آن را تشکیل داده اند. به طور مثال یک فعال حوزه گیم با 230 هزار فالوئر برای هر استوری سریالی 60 میلیون تومان دریافت می نماید.

اقوام افراد مشهور

همسر اشخاص معروف و سلبریتی نیز جزو کسانی هستند که در جهان اینستاگرام برای خود فضایی باز نموده اند. این افراد نیز به علت شهرتی که شریک زندگی، والدین یا فرزندشان دارند، وارد لیگ فالوئر میلیون ها می شوند و قیمتی که برای تعرفه پست و استوری می دهند گاهی به 100 میلیون تومان است.

آرایشی، بهداشتی و مادلینگ

تعرفه تبلیغات یکی از بلاگرهای اینستاگرامی با بیش از 630 فالوئر که عموما به انتشار روزمرگی های خود می پردازد، برای 3 استوری 14 میلیون و 500 هزار تومان، برای هشت استوری 21 میلیون تومان، برای تبلیغ حضوری 40 میلیون تومان و برای ساخت یک ویدیوی کوتاه (ریلز) 35 میلیون تومان است.

اینفلوئنسر بعدی بلاگر حوزه آرایشی است. عمده کار او میکاپ شدن به وسیله میکاپ آرتیست ها و عکاسی مادلینگ است. او بیش از 2 میلیون و 300 هزار فالوئر دارد و جزو بلاگرهایی که دستمزدشان بالاست به شمار میرود. او برای استوری سریالی 35 میلیون تومان، پکیج استوری که شامل استوری سریال و استوری یادآوری می گردد 45 میلیون تومان، برای پست عکس به همراه استوری سریالی 65 میلیون تومان و پست ویدیو و استوری سریالی 85 میلیون تومان است. این بلاگر اگر در ماه چند استوری و ویدیو در پیج شخصی اش بگذارد نیز عایدی ماهیانه اش از یک میلیارد تومان عبور می نماید.

سفر و جهانگردی

این افراد عموما سفر خود و تجربیاتی که از این طریق به دست می آوردند را به اشتراک می گذارند. آژانس های مسافرتی و افرادی که تورهای مختلف ایرانگردی و جهانگردی دارند مشتری پر و پا قرص این افراد هستند. میانگین قیمتی استوری این افراد بسته به تعداد فالوئر و بازدیدی که از پست و استوری های شان می گردد از سه میلیون تا 10 میلیون تومان است. تعرفه ساخت ویدیو کوتاه یا انتشار پستی که چند روز در صفحه باشد نیز معمولا از 10 میلیون تومان آغاز می گردد به 50 میلیون نیز می رسد.

مادرها و سبک زندگی

یک نوع دیگر از بلاگری، مادرانی هستند که محتوای فراوریی شان درباره زندگی خانوادگی و تربیت بچه ها است. یکی از بلاگرهای فعال در این رسته، چهار فرزند دارد و بیش از یک میلیون فالوئر. تعرفه تبلیغات او به واسطه تعداد فالوئری که دارد، بیشتر از بقیه است. او برای یک استوری 14 میلیون تومان، برای 2 استوری 18 میلیون تومان، برای 4 استوری 26 میلیون تومان دریافت می نماید. معرفی حضوری، انتشار پست و معرفی با حضور خود فرد به مبالغ بالای 50 میلیون تومان می رسد.

آشپزی و پخت و پز

دسته بندی آشپزی به ویژه غذاهای سلامت از دیگر دسته بندی های پرطرفدار اینستاگرام است. سرگرم نمایندگی و عمومیتی که این دسته بندی دارد باعث می گردد تعداد بازدید (ویو) زیاد باشد و همین مساله سبب افزایش قیمت استوری می گردد.

یکی از بلاگرهای این حوزه فردی است که کار خود را با آموزش آشپزی در خانه آغاز کرد و توانست پس از مدتی بیش از 600 هزار فالوئر جذب کند. تعرفه هر استوری این فرد 6 میلیون تومان است و عموما روزانه چندین استوری در صفحه او قابل مشاهده است.

قیمت و بازدهی تبلیغات در پیج های اینستاگرامی خیلی تابع تعداد فالوئر نیست چرا که بعضی از آن ها برای افزایش تعداد دنبال نمایندگان خود از روش خرید فالوئر استفاده می نمایند. صاحبان کسب و کار و افرادی که به هر علتی احتیاج دارند تبلیغات انجام بدهند عموما تمایل شان به افرادی است که تاثیرگذارند، دنبال نماینده واقعی دارند و محتوایی که فراوری می نمایند برایشان مفید است. گاهی یک صفحه اینستاگرامی با 500 هزار دنبال نماینده تاثیرگذارتر از پیج های میلیون است.

همه چیز درهم

افراد دیگری نیز در اینستاگرام فعالیت ندارند که به هیچ تبلیغی دست رد نمی زنند. فرقی ندارد که این تبلیغ با شرایط و تخصص آن ها همخوانی داشته باشد یا نه. آنان به همه درخواست هایی که برای تبلیغ به سمت آن ها روانه می گردد نه نمی گویند. تعداد استوری های آن ها روزانه به 20 استوری می رسد و اگر برای هر استوری 2 میلیون تومان هم بگیرند، عایدی ماهانه شان باز هم به سمت میلیاردی شدن می رود.

منبع: همشهری آنلاین

به "عایدی عجیب و میلیاردی بعضی اینفلوئنسرها ، 123 اینفلوئنسر شناسایی شده باید 17 میلیارد تومان مالیات بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی عجیب و میلیاردی بعضی اینفلوئنسرها ، 123 اینفلوئنسر شناسایی شده باید 17 میلیارد تومان مالیات بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید