3 مدل پر هوادار مانیتور در بین گیمرها

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، دنیای قطعات و لوازم جانبی گیمینگ هر روز مجذوب نماینده تر و هیجان انگیزتر می گردد. شرکت های فراوری نماینده مانیتور گیمینگ هر سال مدل های تازه و مجذوب نمایندهی را به بازار معرفی می نمایند که مرزهای عملکرد را جابجا می نمایند. مانیتورهای گیمینگ از آن دسته از قطعات مخصوص بازی هستند که با مشخصات خاص و بعضا عجیب، خود را به شکلی معنی دار از دیگر مانیتورهای معمولی جدا نموده اند. در واقع تمایز بین مانیتورهای معمولی و مدل های مخصوص بازی، بسیار واضح و قابل تشخیص است.

3 مدل پر هوادار مانیتور در بین گیمرها

در این مطلب قصد داریم 3 مدل از پرطرفدارترین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار ایران را معرفی نموده و مورد آنالیز قرار دهیم. برای پیدا کردن 3 مدل پرطرفدار مانیتور در بین گیمرها به بازار سری زده ایم و بر اساس نظرات کاربران و فروش مانیتورها، 3 مدل که حرفی برای گفتن دارند را انتخاب نموده ایم. در واقع این مطلب می تواند به عنوان راهنمای خرید فزونین مانیتور گیمینگ هم قابل استفاده باشد. اگر در پی خرید فزونین مانیتور مخصوص بازی موجود در بازار کشورمان هستید، این مطلب را از دست ندهید.

معیارهای یک مانیتور مخصوص بازی

برای انتخاب و خرید یک مانیتور گیمینگ عالی، باید معیارهایی را در نظر بگیرید. در واقع اگر با این فرض پیش برویم که نکات مهم پیش از خرید مانیتور را در نظر گرفته اید، باز هم ضروری است به چند فاکتور تعیین نماینده در انتخاب یک مانیتور گیمینگ، توجه کنید. چند معیار مهم که باید در انتخاب مانیتور گیمینگ در نظر بگیرید، عبارت اند از:

  • نوع پنل: اولین و مهم ترین فاکتوری که باید در هنگام خرید مانیتور گیمینگ در نظر بگیرید، نوع پنل آن است. اگر هزینه برای شما مهم نیست، فزونین انتخاب، مانیتوری با پنل OLED است. این پنل ها برای مانیتورهای گیمینگ امتیازاتی دارند که آن ها را با فاصله نسبت به پنل های VA و IPS قرار می دهد. اگر محدودیت بودجه وجود دارد، پنل های VA و پس از آن IPS فزونین انتخاب خواهد بود.
  • نسبت تصویر و طراحی: نسبت تصویر در یک مانیتور گیمینگ، تأثیر زیادی در عملکرد آن در نمایش بازی های کامپیوتری دارد. برای بسیاری از بازی ها، انتخاب یک مانیتور فوق عریض، به طور چشمگیری بر لذت تماشای صحنه های بازی تأثیر می گذارد. در این بین نوع طراحی مانیتور هم نقش زیادی در انتخاب مدل مناسب دارد. مدل های خمیده می توانند شما در بازی غرق نمایند. این عوامل با در نظر گرفتن محل استفاده کاربر تعیین می شوند.
  • ابعاد: میزان مانیتور گیمینگ یک فاکتور تعیین نماینده است که بر اساس فضای شما انتخاب می گردد. بر اساس آنالیز ها و نظر سنجی های اجرا شده، بیشتر گیمرها میزان 27 اینچ را به عنوان نقطه آغاز مانیتورهای گیمینگ می دانند.
  • رزولوشن: رزولوشن در یک مانیتور گیمینگ نقش زیادی در توانایی نمایش جزئیات دارد. این فاکتور بستگی به سخت افزار شما هم دارد. اگر کارت گرافیک شما توانایی ارائه تصویر بیشتر از FHD را در بازی ها ندارد، بهتر است پول اضافه خرج نکنید و به یک مانیتور FHD بسنده کنید.
  • رفرش ریت یا نرخ تازه سازی: پس از تمام عواملی که گفته شد، رفرش ریت عاملی است که مانیتورهای مخصوص بازی را از مدل های معمولی متمایز می نماید. برای بازی ها بهتر است به سراغ مانیتورهایی با رفرش ریت بالاتر بروید. البته این عامل هم محدود به توانایی سخت افزار سیستم گیمینگ شما است.
  • زمان پاسخ دهی: یکی دیگر از عواملی که در انتخاب مانیتور گیمینگ تأثیر دارد، زمان پاسخ دهی مانیتور است. هرچه کمتر، بهتر. زمان پاسخ دهی پائین در پنل های OLED یکی از دلایل فزونی بی رقیب آن ها در عرصه بازی های کامپیوتری است.
  • پورت ها: وجه تمایز دیگر مانیتورهای گیمینگ، نوع و تنوع پورت های ورودی و خروجی آن ها است. مانیتورهای گیمینگ حرفه ای از انواع پورت ها، علی الخصوص Display Port برای نمایش بی عیب تصاویر پشتیبانی می نمایند.
  • امکانات جانبی: امکانات جانبی در مانیتورهای گیمینگ شامل پشتیبانی از استانداردهای گرافیکی مثل HDR، FreeSync، G-Sync و غیره است که بر اساس سخت افزار، بهتر است مدل منطبق را بخرید. به عنوان مثال، اگر کارت گرافیک شما AMD است، پشتیبانی از G-Sync ضروری نیست.

مدل های پرطرفدار مانیتور در بین گیمرها

پس از آشنایی با معیارهای مهم در انتخاب یک مانیتور گیمینگ عالی، بهتر است بدون معطلی به سراغ مدل های پرطرفدار مانیتور در میان گیمرها برویم. برای انتخاب این لیست 3 تایی از کارشناسان مجرب فروشگاه اینترنتی تاپ رایان یاری گرفتیم. البته سعی کردیم تنوع در برند را حفظ کنیم و با دخالت دادن نظرات مشتریان، فزونین مانیتورهای مخصوص بازی موجود در بازار ایران را لیست کنیم. 3 مدل پرطرفدار مانیتور بین گیمرها عبارت اند از:

  • مانیتور گیمینگ خمیده سامسونگ مدل LC32G55TQ سایز 32 اینچ
  • مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming VG289Q سایز 28 اینچ
  • مانیتور گیمینگ ال جی مدل 32GN650-B سایز 32 اینچ

در ادامه، هرکدام از این مانیتورهای پرطرفدار مخصوص بازی را معرفی و آنالیز می کنیم. اگر قصد دارید به طور کامل با این 3 مدل مانیتور مخصوص بازی آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مانیتور مخصوص بازی خمیده سامسونگ مدل LC32G55TQ سایز 32 اینچ

سامسونگ به عنوان یکی از فراورینمایندگان دست اول پنل در بازار نمایشگرها، خطی کامل از فزونین مانیتورهای بازار را در محصولات خودش دارد. یکی از فزونین مانیتورهای گیمینگ که از محبوبیت خاصی هم در بین گیمرها برخوردار است، سری Odyssey سامسونگ است. مانیتور Odyssey G5 یکی از مانیتورهای مالی این سری از محصولات سامسونگ به شمار میرود. این مانیتور سامسونگ از یک پنل 32 اینچی VA با رزولوشن QHD برخوردار است.

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل Odyssey G5 می تواند 16.7 میلیون رنگ را نمایش دهد و با رفرش ریت 144 هرتزی، گزینه ای ایده آل برای گیمرها به شمار میرود. این مانیتور خمیده 32 اینچی سامسونگ با حداکثر روشنایی 250 نیت، مدلی قابل قبول برای استفاده در فضای سربسته به شمار میرود. زمان پاسخ دهی پنل این مانیتور گیمینگ سامسونگ 1 میلی ثانیه است و با دارا بودن پورت های HDMI و Display Port از نظر تنوع پورت های ورودی، کمبودی ندارد.

این مانیتور مخصوص بازی سامسونگ با پشتیبانی از HDR می تواند تصاویری بی نظیر را به نمایش درآورد. Odyssey G5 از FreeSync Premium پشتیبانی می نماید و با بهره مندی از طراحی خاص و زیبا، به عنوان یک مانیتور گیمینگ مدلی مجذوب کننده به شمار میرود. برای خرید این مانیتور سامسونگ می توانید عبارت خرید مانیتور سامسونگ تاپ رایان را در گوگل جستجو کنید و به وسیله نتیجه اول وارد صفحه مخصوص مانیتورهای سامسونگ در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان شوید.

مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل TUF Gaming VG289Q سایز 28 اینچ

ایسوس ید طولایی در فراوری لپ تاپ های گیمینگ و انواع قطعات کامپیوتری مخصوص بازی دارد. محصولات ایسوس سال ها است که به عنوان قطعات و لوازم با کیفیت گیمینگ در بازار مطرح هستند. یکی از این محصولات، مانیتور مخصوص بازی ایسوس است. VG289Q یک مانیتور گیمینگ از برند ایسوس است که با پنل 28 اینچی از نوع IPS از مدل های مجذوب کننده برای گیمرها به شمار می رود.

این با پنل تخت طراحی شده و رزولوشن پنل آن UHD است. روشنایی این پنل 350 نیت است که آن را در شرایط بهتری نسبت به مانیتور قبلی قرار می دهد. ریسپانس تایم یا زمان پاسخ دهی این مانیتور گیمینگ ایسوس 5 میلی ثانیه است که شاید فزونین نباشد اما قابل قبول است. این مانیتور 4K ایسوس می تواند 100 درصد فضای رنگی sRGB و 90 درصد DCI-P3 را پوشش دهد که می توان برای کارهای گرافیکی هم روی آن حساب باز کرد.

یکی از مهم ترین فاکتورهای یک مانیتور گیمینگ رفرش ریت یا نرخ تازه سازی تصویر آن است. مانیتور گیمینگ ایسوس مدل VG289Q نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتزی دارد که می توان آن را هزینه ای برای داشتن رزولوشن 4K در این مانیتور دانست. پورت های ورودی این مانیتور گیمینگ ایسوس شامل 1 عدد Display Port و 2 عدد HDMI است که برای یک مانیتور در این بازه قیمتی خوب است. این مانیتور ایسوس با تعلق به رده TUF، مناسب افرادی است که سخت افزار سیستم گیمینگ آن ها از برند ایسوس و سری TUF است و می خواهند مانیتورشان را هم هماهنگ با دیگر قطعات خریداری نمایند.

مانیتور مخصوص بازی ال جی مدل 32GN650-B سایز 32 اینچ

مانیتور ال جی Ultra Gear مدل 32GN650-B یک مانیتور گیمینگ مالی از این برند به شمار میرود. این مانیتور تخت، پنلی از نوع VA دارد که با میزان 32 اینچی و رزولوشن QHD کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. نرخ تازه سازی تصویر این مانیتور گیمینگ ال جی 165 هرتز است که آن را در بین مدل های میان رده قرار می دهد. پنل VA این مانیتور مخصوص بازی اجازه دستیابی به زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه را به آن داده است.

مانیتور ال جی مدل 32GN650-B از AMD FreeSync Premium پشتیبانی می نماید و قابلیت HDR را هم دارد. پورت های ورودی این مانیتور شامل HDMI و Display Port است و از این نظر دست گیمرها را باز می گذارد. پوشش ضد بازتاب پنل این مانیتور استفاده از آن را در محیط های پرنور آسان تر نموده و روشنایی 350 نیتی آن هم در این راه به یاری کاربر می آید. برای خرید این مانیتور ال جی یا هر کدام از مدل های گیمینگ این برند، کافی است عبارت خرید مانیتور گیمینگ ال جی تاپ رایان را در گوگل جستجو نموده و با کلیک روی نتیجه اول، وارد صفحه مخصوص مانیتورهای ال جی در این سایت این فروشگاه اینترنتی شوید.

خرید فزونین مانیتور گیمینگ از تاپ رایان

خرید مانیتور گیمینگ برای یک گیمر، خریدی مجذوب کننده و البته حساس است. می توان این محصول را به صورت حضوری خریداری کرد، اما وقتی یک راه بهتر و به صرفه تر وجود دارد؛ چرا باید زحمت خرید حضوری را به خودمان بدهیم؟ کافی است در هر محیطی که قرار دارید، با استفاده از گوشی همراه یا کامپیوتر شخصی، عبارت خرید مانیتور گیمینگ تاپ رایان را در گوگل جستجو کنید و به وسیله نتیجه اول وارد صفحه مخصوص مانیتورهای گیمینگ در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان شوید.

در تاپ رایان، تمام مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار ایران، برای عرضه موجود هستند. تنوع بسیار بالایی از فزونین برند های فراوری نماینده مانیتور و البته انتخابی از فزونین مانیتورهای گیمینگ در این فروشگاه اینترنتی به کاربران ارائه می گردد. در تاپ رایان، با استفاده از ابزارهای هوشمند و فیلترهای دقیق، به راحتی و در کم ترین زمان فزونین مدل های مانیتور گیمینگ را پیش روی خود خواهید داشت. تمامی این محصولات با ضمانت اصالت و سلامت به کاربران عرضه می شوند.

انتخاب بین مانیتورهای گیمینگ موجود در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، به خاطر تنوع بالا، شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد. این مسئله جای نگرانی ندارد. به راحتی و بدون احتیاج به دانش فنی بالا، با فیلترهای دقیق و هوشمند تاپ رایان، خواسته های خود را تعیین نموده و با این کار تعداد مدل ها را محدودتر کنید. از میان مدل های به جای مانده با توجه به بودجه ای که برای خرید مانیتور در نظر گرفته اید، محصول مناسب را انتخاب کنید.

اگر فرایندی که گفتیم برای شما سخت و زمان بر است، کافی است از خدمات مشاوره تخصصی تاپ رایان بهره ببرید. می توانید با تماس با شماره تلفن 02191007374 و یا با استفاده از امکان گفتگوی برخط در سایت تاپ رایان، با کارشناسان فنی این فروشگاه اینترنتی صحبت کنید و برای انتخاب فزونین مانیتور گیمینگ با آن ها مشورت کنید. کارشناسان تاپ رایان با دریافت اطلاعاتی مثل میزان مورد نظر و بعضی از ویژگی های فنی، فزونین مدل مانیتور مخصوص بازی را به شما معرفی خواهند کرد.

سخن خاتمهی

در این مطلب نگاهی به پرطرفدارترین مانیتورها در بین گیمرها داشتیم. برای این کار 3 مدل از پرفروش ترین و فزونین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار ایران را انتخاب و آن ها را با جزئیات فنی معرفی کردیم. این 3 مدل از 3 برند مطرح بازار بودند که هرکدام ویژگی ها خاص خودشان را داشتند. یک مانیتور منحنی از سامسونگ، یک مانیتور 4K از ایسوس و یک مانیتور 32 اینچی با رفرش ریت 165 هرتز از ال جی. هرکدام از این مانیتورها برای دسته ای متفاوت از گیمرها مجذوب کنندهیت دارد.

در خاتمه از شما دعوت می کنیم تا با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، در کنار فزونین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار، فزونین لپ تاپ ها، قطعات و لوازم جانبی گیمینگ را مشاهده و در کنار هم مقایسه کنید. برای راحتی بیشتر شما امکانات هوشمند مثل ابزار آنالیز سازگاری هم پیش بینی شده که فرایند انتخاب را ساده تر از همواره نموده است. در فروشگاه اینترنتی ، فزونین و با کیفیت ترین قطعات بازار کامپیوتر با ضمانت اصالت و گارانتی اصلی عرضه می شوند که امکان خریدی مطمئن، آسان و به صرفه را کاربران می دهد.

منبع: شبکه چی

به "3 مدل پر هوادار مانیتور در بین گیمرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل پر هوادار مانیتور در بین گیمرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید