دره گمشده با 2500 سال قدمت در اکوادور؛ افشای رازهایی تازه از تاریخچه حیات در آمازون

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، یورونیوز نوشت: باستان شناسان مجموعه ای از شهرهای گمشده را در جنگل های آمازون کشف کردند که بیش از 2 هزار سال پیش، محل زندگی دست کم 10 هزار کشاورز بوده است.

دره گمشده با 2500 سال قدمت در اکوادور؛ افشای رازهایی تازه از تاریخچه حیات در آمازون

مجموعه ای از تپه های خاکی و جاده های مدفون در اکوادور برای نخستین بار بیش از دو دهه پیش از سوی استفان روستین، باستان شناس مورد توجه قرار گرفت.

  • کشف ذخایر بزرگ الماس در ایران دور از انتظار نیست!

روستین با این حال پنجشنبه در مجله ساینس گزارشی از یافته ها ارائه کرد و گفت: در آن زمان مطمئن نبودم که چگونه همه این ها با هم هماهنگ هستند.

نقشه برداری اخیر با فناوری حسگر لیزری نشان داد که این مکان ها بخشی از شبکه متراکم سکونتگاه ها و راه های ارتباطی هستند که در دامنه های جنگلی رشته کوه های آند قرار دارند.

روستین که بررسی ها را در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه هدایت می کند گفت: این یک دره گمشده از شهرها بود. باور کردنی نیست.

قدمت این شهرها به حدود 500 سال قبل از میلاد بر می شود یعنی زمانیکه مردم اوپانو در آن ها ساکن شدند. آن ها تا دوره زمانی بین 300 تا 600 سال پس از میلاد در دوره ای تقریبا همزمان با امپراتوری روم در اروپا در این مکان حضور داشتند و زندگی در آن جریان داشت.

ساختمان های مسکونی که بر روی بیش از شش هزار تپه خاکی ساخته شده بودند از سوی مزارع کشاورزی با کانال های زهکشی شده احاطه شده بودند. بزرگترین جاده ها با 10 متر عرض تا فاصله 10 تا 20 کیلومتری امتداد پیدا کرده بودند.

آنتوان دوریسون، باستان شناس و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: در حالی که تخمین جمعیت سخت است، این مکان دست کم 10 هزار سکنه و شاید در اوج خود بین 15 تا 30 هزار جمعیت داشته است. این رقم با جمعیت تقریبی لندن در دوره رومی که در آن زمان بزرگترین شهر بریتانیا بود، قابل مقایسه است.

مایکل هکنبرگر، باستان شناس دانشگاه فلوریدا که در این مطالعه شرکت نداشته می گوید: این مکان حضور بسیار متراکم و یک جامعه بسیار پیچیده را نشان می دهد.

خوزه ایریارته، باستان شناس دانشگاه اکستر گفت که برای ساخت جاده ها و هزاران تپه خاکی به یک سیستم کار سازماندهی شده نیاز بود.

ایریارته که در این تحقیق حضور نداشت گفت: اینکاها و مایاها با سنگ بنا می ساختند اما مردم آمازون معمولا سنگی برای ساختن نداشتند آن ها با گل بنا می ساختند.

او اضافه نمود که آمازون اغلب به عنوان یک مکان بکر با گروه های کوچکی از مردم شناخته می شود اما اکتشافات اخیر به ما نشان دادند که گذشته چقدر پیچیده تر است.

دانشمندان اخیرا شواهدی از جوامع پیچیده در جنگل های بارانی پیدا کرده اند که در بولیوی و برزیل وجود داشته اند.

روستین گفت: همیشه تنوع باورنکردنی از مردم و سکونتگاه ها در آمازون وجود داشته است.

  • ترکیه حالا یک سلاح بومی برای جنگ دارد/ عکس

  • الماس ها با ما سخن می گویند!/ فیلم

227227

منبع: خبرآنلاین

به "دره گمشده با 2500 سال قدمت در اکوادور؛ افشای رازهایی تازه از تاریخچه حیات در آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره گمشده با 2500 سال قدمت در اکوادور؛ افشای رازهایی تازه از تاریخچه حیات در آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید