درگذشت یکی از اعضای فارست گامپ

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، آرتور اشمیت تدوینگر فیلم هایی، چون فارست گامپ، دورافتاده، تماس و هر سه فیلم بازگشت به آینده در سن 86 سالگی درگذشت.

درگذشت یکی از اعضای فارست گامپ

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، اشمیت که سابقه همکاری طولانی مدت با رابرت زمکیس داشت برای دو فیلم چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت (1988) و فارست گامپ (1994) از ساخته های این کارگردان پیروز به دریافت دو جایزه اسکار برترین تدوین شد.

دیگر همکاری های این تدوینگر با رابرت زمکیس در فیلم های مرگ در خور اوست (1992) و آنچه در زیر است (2000) رقم خورد.

رابرت زمکیس فیلمساز آمریکایی در بیانیه ای گفت: آرتور اشمیت فوق العاده با استعداد بود و کار کردن با او لذت بخش بود. او یک جنتلمن واقعی بود و مفتخرم که او را شناختم و با هم آثاری را خلق کردیم.

فیلم فارست گامپ به کارگردانی رابرت زمکیس محصول سال 1994 براساس رمانی به همین نام از وینسنت گروم ساخته شد و با فروش جهانی 667 میلیون دلار، پرفروش ترین فیلم آمریکا در آن سال شد و تام هنکس بازیگر نقش اصلی آن بود. این فیلم نامزد دریافت 13 جایزه اسکار شد که پیروز به دریافت شش جایزه برترین فیلم، برترین کارگردانی، برترین جلوه های ویژه، برترین بازیگر نقش اول مرد (تام هنکس)، برترین فیلم نامه اقتباسی و برترین تدوین شد.

اشمیت با فیلمسازان دیگری از مایکل مان گرفته تا تیلور هکفورد، مایکل آپتد، مایک نیکولز، بری ساننفلد و بسیاری دیگر نیز همکاری نموده است.

آرتور پی. اشمیت پدر او نیز یک تدوینگر فیلم تحسین شده بود که با افرادی مانند بیلی وایلدر همکاری طولانی داشت و پنج فیلم از ساخته های او از جمله فیلم سانست بلوار را تدوین نموده بود.

آرتور اشمیت برای فیلم های دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه، فارست گامپ و جریکو مایل نیز برنده جایزه اتحادیه تدوینگران سینمای آمریکا شده است.

او در سال 2009 نیز جایزه یک عمر دستاورد تدوینگران سینمای آمریکا را دریافت کرد.

منبع: فرارو

به "درگذشت یکی از اعضای فارست گامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت یکی از اعضای فارست گامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید