در کدام کشورها می&zwnjتوانید به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهید؟ (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، اگر شما بخواهید تحصیل خود به زبان انگلیسی ادامه دهید قاعدتا باید در ابتدا به کشورهای انگلیسی زبان مانند بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، ایرلند، استرالیا، نیوزلاند و یا آفریقای جنوبی بیاندیشید. متاسفانه بسیاری از این کشورها دارای هزینه­ های تحصیل بالا برای دانشجویان به خصوص دانشجویان بین المللی هستند. اگر شما نگران مخارج هستید و یا به زبان ساده تر خواستار ادامه تحصیل در جایی متفاوت­ تر می باشید خواندن این دست نوشته را تا آخر ادامه دهید.

در کدام کشورها می&zwnjتوانید به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهید؟ (قسمت اول)

اروپا

اروپا یکی از بهترین مناطق برای یافتن برنامه ها و دوره­ های تحصیلی به زبان انگلیسی است حتی اگر کشور و یا کشورهای مورد نظر انگلیسی زبان نباشند! اگر شما شهروند اتحادیه اروپا باشید شما به راحتی می­ توانید حق تحصیل رایگان به صورت کاملا انگلیسی در حدود نیمی از کشورهای اروپایی مانند دانمارک، اتریش، نروژ و یونان را کسب نمایید.

در دیگر کشورها مانند فرانسه، حداقل مبلغ شهریه برابر 180 یورو (معادل 200 دلار) در سال صرف نظر از ملیت است.

آلمان

حدود 70 درصد جمعیت آلمان توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارا می­ باشند و دوره­ های تحصیلی زیادی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این کشور به زبان انگلیسی برگزار می شود. یافتن دوره های مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی قدری مشکل­تر است. در دانشگاه های دولتی و عمومی آلمان برای مقطع کارشناسی هیچ شهریه­ای دریافت نمی شود (به جز دانشگاه­ های موجود در ایالت بادن-وورتمبرگ که در آن دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بایستی مبلغی در حدود 3000 یورو (معادل 3530 دلار) بابت شهریه در سال بپردازند). چنان چه شما مقع کارشناسی خود را در آلمان طی نموده باشید مقطع کارشناسی ارشد بدون شهریه خواهد بود. دوره های دکتری تخصصی معمولا یا رایگان و یا با هزینه­ بسیار کم برگزار می­ گردند. شهریه ی دریافتی دانشگاه­ های خصوصی آلمان از میانگین بین المللی پایین تر است.

هلند

برای ادامه­ تحصیل به زبان انگلیسی در کشور هلند جای هیچ گونه نگرانی در زمینه­ برقراری ارتباط با اهالی محلی وجود ندارد چرا که بیش از 90 درصد ساکنان این کشور توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارا می باشند. نکته قابل ذکر دیگر تعداد فراوان دوره­ های تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور است که تعداد آن­ها به بیش از 1700 مورد می رسد که اغلب آن­ها در مقطع کارشناسی ارشد ارایه می گردند. آژانس ملی مطالعه در هلند یک سامانه­ جستجو و یافتن دوره­ های تحصیلی را برقرار نموده است که می توان از آن برای یافتن دوره ی مناسب استفاده نمود.

اگر چه دانشگاه­ های این کشور فاقد شهریه نیستند، با این حال میزان مبلغ شهریه ی دریافتی این دانشگاه­ ها حداقل برای اعضای اتحادیه اروپا بسیار کم­تر از مبلغ دریافتی توسط دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان است. این مبلغ برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا برابر با 2006 یورو و برای دانشجویان خارج از اتحادیه حداقل برابر با 8000 یورو (معادل 9400 دلار) در سال می باشد.

اتریش

تحصیل در اتریش غالبا به زبان رسمی کشور (زبان آلمانی) صورت می پذیرد، با این حال بیش از 230 برنامه ی تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور دایر است. بیش از 73 درصد از مردم این کشور توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارا می باشند. آموزش عالی در دانشجویان اتریشی و عضو اتحادیه اروپا رایگان است. دانشجویان خارج از اتحادیه­ اروپا برای هر ترم بایستی مبلغ 726 یورو (معادل 885 دلار) بپردازند.

یونان

بیش از نیمی از مردم یونان توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارا می باشند. اگر چه غالب دانشگاه ها و دوره­ های تحصیلی این کشور به زبان یونانی برگزار می­ شود، با این حال برنامه ها و دوره های تحصیلی ویژه ای به زبان انگلیسی در هر دو سطح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این کشور برگزار می شود. همانند موارد قبلی دانشجویان یونانی و یا عضو اتحادیه اروپا معاف از پرداخت شهریه هستند و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بایستی مبلغی در حدود 1500 یورو (معادل 1770 دلار) را در هر سال به عنوان شهریه بپردازند.

دانمارک

اگر چه بیشتر دانشگاه ها و دوره­های تحصیلی این کشور به زبان دانمارکی برگزار می شود، ، با این حال بیش از 700 برنامه­ تحصیلی بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور دایر است. بیش از 86 درصد از مردم دانمارک توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارا می­ باشند. حضور در تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان دانمارک، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اتحادیه مالی اروپا و سوییس رایگان است. با این حال دیگر دانشجویان بایستی هر ساله مبلغی بین 6000-16000 یورو (معادل 7070-18850 دلار) را بابت شهریه بپردازند.

سوئد

کشور اروپایی دیگری که دارای بیش از 900 برنامه ی تحصیلی به زبان انگلیسی می باشد، سوئد است. میزان شهریه­ دانشگاه های سوئدی برای دانشجویان سوئدی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برابر با صفر می باشد. دانشجویان سایر کشورها ملزم به پرداخت شهریه سالانه می باشند که مقدار عددی آن برای هر دانشگاه متغیر است و چیزی در حدود 80000 تا 190000 کرون سوئد (معادل 9830-23350 دلار) می­ باشد.

فنلاند

فنلاند کشور اروپایی دیگری است که در آن ادامه تحصیل به زبان انگلیسی میسر است. موسسات و دانشگاه­ های فنلاندی بیش از 400 دوره ی تحصیلی به زبان انگلیسی برگزار می کنند و همانند موارد قبل دانشجویان فنلاندی و یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا معاف از پرداخت شهریه می باشند. سایر دانشجویان موظف به پرداخت مبلغی در حدود 5000-20000 یورو (معادل 5900-23500 دلار) به عنوان شهریه در سال می باشند.

بیش از 70 درصد از مردم این کشور توانایی صحبت یه زبان انگلیسی را دارا می باشند. دوره های انگلیسی برای علوم کاربردی و پلی تکنیک متداول تر است و تعداد دوره های انگلیسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های عمومی محدود می باشد.

نروژ

تنها کشور اسکاندیناوی که ادامه­ تحصیل در دانشگاه­ های آن برای تمامی دانشجویان (عضو و غیرعضو اتحادیه اروپا) رایگان می باشد کشور نروژ می باشد. این کشور دارای دوره های متنوع و وسیعی به زبان انگلیسی می باشد که عمدتا در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می­ شوند. اغلب مردم این کشور با زبان انگلیسی آشنا هستند. درد دانشگاهی مانند اسلو که بهترین دانشگاه این کشور محسوب می شود دوره­ های زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد و شما احتیاج دارید تا هزینه ای تا سقف 600 کرون (معادل 75 دلار) را در وجه سازمان رفاه دانشجویی در هر ترم واریز نمایید.

اشتراک در تلگراممنبع: ویکی گرام

به "در کدام کشورها می&zwnjتوانید به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهید؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام کشورها می&zwnjتوانید به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهید؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید