سربازی، 5 ساله می گردد؟، جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و مطابق با آن ما در پی آن هستیم که در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد گردد.

سربازی، 5 ساله می گردد؟، جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس

حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و مطابق با آن ما در پی آن هستیم که در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد گردد.

به گزارش مهر، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد گردد و کوشش می کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به پایان برسد.

محورهای این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و مطابق با آن ما در پی آن هستیم که در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد گردد.

ما در پی آن هستیم که خدمت سربازی حرفه ای می گردد و در بسیاری از کشورها از این گونه است. اگر قرار باشد خدمت سربازی حرفه ای گردد، افراد 5 سال تعهد می دهند اما حقوق آنان مانند یک درجه دار خواهد بود و اگر در آن پنج سال اثبات کردند که شرایط یک فرد نظامی را دارند و خودشان هم تمایل به این موضوع داشته باشند، در صورت طی کردن مراحل لازم می توانند نیروی رسمی نظامی شوند و به کار خود ادامه دهند.

قطعاً باید اصلاحاتی در شیوه خدمت سربازی انجام گردد و ما به شرایط فعلی سربازی نقد داریم. از آنجایی که خدمت سربازی در کشور ما حرفه ای نیست، از آن به سربازی اجباری تعبیر می گردد و اما زمانی که سربازی حرفه ای گردد، مشمولان با علاقه و رغبت خدمت سربازی را انجام می دهند، حقوق خوبی دریافت و کوشش می نمایند که درجه دار و افسر موفقی شوند.

بر اساس طرحی که در حال آنالیز در کمیسیون امنیت ملی مجلس است، ما در پی آن هستیم که سربازی حرفه ای گردد و تغییراتی در حقوق سربازان هم اعمال گردد. طرح اصلاح قانون نظام وظیفه الان در مرحله آنالیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است و کوشش می کنیم این موضوع در مجلس یازدهم آنالیز گردد و به پایان برسد.

منبع: عصر ایران

به "سربازی، 5 ساله می گردد؟، جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سربازی، 5 ساله می گردد؟، جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید