طرح ایمنی جمعی برای آمریکا بی فایده است

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، ایسنا نوشت: دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری های عفونی، طرح کاخ سفید را در خصوص ایمنی جمعی به عنوان ابزاری برای کنترل بیماری همه گیر کرونا در ایالات متحده رد کرد.

طرح ایمنی جمعی برای آمریکا بی فایده است

دبیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی گفته است: وقتی صحبت درباره چنین پیشنهاداتی می گردد باید اشاره نمود که ایالات متحده هنوز به آن مرحله نرسیده است.

ایمنی جمعی یا مصونیت جمعی که ظاهرا روشی مورد مناقشه در کنترل بیماری عالم گیر کووید-19 است به این مفهوم است که اقشاری عمده از جمعیت یک کشور به ویروس مبتلا شوند تا دیگر کل کشور نسبت به بیماری مصونیت یابد.

هرچند شماری از متخصصان معتقدند این رویکرد بنابر نتایج مطالعات متعددی، باعث مرگ میلیون ها نفر خواهد شد.

متخصص بیماری های عفونی گفت: این رویکردی که ما برای مقابله با بیماری به کار بسته ایم اساسی نیست.

وی از دولت ترامپ خواست به جای آن، در پی جلوگیری از شیوع به وسیله اعمال محدویت ها، قرنطینه و ردیابی تماس با افراد مبتلا باشد.

دکتر فاوچی گفت: قطعا نمی خواهیم منتظر بنشینیم و ببینیم تا افراد زیادی به این بیماری مبتلا شوند که مصونیت جمعی حاصل گردد.

با این حال رئیس جمهوری ایالات متحده در مصاحبه هفته گذشته خود با شبکه خبری فاکس مدعی شده بود که بیماری عالم گیر کرونا خاتمه خواهد یافت در صورتیکه تعدادی کافی از افراد به آن مبتلا شوند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این اظهارات در حالی ابراز شد که واشنگتن پست گزارش کرد دکتر اسکات اتلس، مشاور دیگر دونالد ترامپ در حال فشار به مقامات کابینه است تا رویکرد مصونیت جمعی را برای این کشور پی بگیرند و این درحالیست که دکتر اتلس که به عنوان مشاور بهداشتی در ماه اوت به کاخ سفید راه یافت از قرار معلوم هیچ تخصصی در زمینه بیماری های عفونی یا فراگیر ندارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "طرح ایمنی جمعی برای آمریکا بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ایمنی جمعی برای آمریکا بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید