طرز تهیه فلافل خانگی ساده بدون نخود ، آموزش مرحله به مرحله به روش ساندویچی ها

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، فلافل بدون نخود نوعی روش پخت فلافل است که در آن به جای نخود از دال عدس استفاده می گردد و به همین علت دارای خواص بسیار زیادی است.

طرز تهیه فلافل خانگی ساده بدون نخود ، آموزش مرحله به مرحله به روش ساندویچی ها

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، فلافل نوعی خوراک خوشمزه و بسیار پر هوادار است که غذایی جنوبی است و در کشورهای عربی بسیار رواج دارد. فلافل از نخود یا باقلای خیس خورده و پوره شده تهیه می گردد و معمولا با چاشنی ها و سس های تند سرو می گردد. در کشور یمن به فلافل باجیه و در مصر و سودان به آن طعمیه می گویند. بعلاوه ساندویچ فلافل یک ساندویچ بسیار خوشمزه و محبوب در فست فودهاست.

فلافل در ایران معمولا با نخود خیس خورده تهیه می گردد؛ اما ما می خواهیم در این مطلب طرز تهیه فلافل بدون استفاده از نخود را به شما آموزش بدهیم که در این دستور به جای نخود از دال عدس استفاده می گردد. دال عدس دارای خواص بسیار زیادی است و برای کسانی که به خاطر داشتن مسائل نفخ معده و دستگاه گوارش نمی توانند فلافل نخود بخورند، یک جایگزین بسیار مناسب است.

در ادامه این مطلب طرز تهیه فلافل بدون نخود همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط را می خوانید.

  • طرز تهیه فلافل | نکات طلایی برای جلوگیری از وا رفتن فلافل
  • ببینید | آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل با نخود

مواد لازم برای تهیه فلافل بدون نخود

دال عدس: 2 لیوان

پیاز: 1 عدد

سیر: 2 حبه

سیب زمینی کوچک: 1 عدد

جعفری: 1 دسته

پودر انبه: 1 قاشق غذاخوری

آرد سوخاری: دو سوم لیوان

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

1 ـ نکات مربوط به دال عدس

دال عدس نوعی عدس با دانه های ریز و رنگ نارنجی متمایل به قرمز است و طبع گرم و خشک دارد. دال عدس دارای میزان زیادی پروتئین، کلسیم، اسید آمینه، فسفر، آهن، ویتامین A و B است و خواص بسیار زیادی دارد. از جمله برای بهبود عملکرد روده و معده مفید است و به سیستم گردش خون یاری می نماید؛ بعلاوه تاثیر زیادی بر فعالیت سلول های مغزی و هوش دارد و به همین علت برای بچه ها بسیار مفید است. پزشکان توصیه می نمایند افرادی که دچار بیماری کم خونی هستند، مصرف دال عدس را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار بدهند.

2 ـ نکات مربوط به پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در خصوص کاربرد انواع پیازها شرح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیازهاست، آغاز کنیم. این پیاز برترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید از پیاز زرد طعم ملایم تری دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می گردد آن را خام خورد و یا در سالادها و دیپ ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذاهای مکزیکی هم برترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ ها هم انتخاب مناسبی است. پیازهای قرمز به مقدار کافی عطر و طعم به غذا نمی دهند؛ بنابراین معمولاً برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی گیرند.

طرز تهیه فلافل بدون نخود

1 ـ برای آغاز کار ابتدا دال عدس را با آب ولرم خیس بدهید و بگذارید به مدت 24 ساعت باقی بماند.

2 ـ دال عدس خیس خورده را آبکش کنید و داخل دستگاه غذاساز بریزید. حالا جعفری را همراه با پیاز خرد شده، سیر، سیب زمینی خرد شده، پودر انبه، پودر سوخاری، نمک، فلفل و زردچوبه به دال عدس اضافه کنید و با دستگاه غذاساز به مدت دو تا سه دقیقه بزنید تا کاملا پوره و نرم گردد.

3 ـ روغن را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ گردد؛ سپس با قالب فلافل زن از مایه فلافل بردارید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ گردد. اگر قالب فلافل زن ندارید، می توانید میزانی از مایه فلافل را بردارید و کف دستتان گرد کنید؛ سپس داخل روغن داغ بیندازید. اجازه بدهید هر دو طرف فلافل کاملا سرخ گردد؛ سپس آن را از روغن خارج کنید. این فلافل خوشمزه را می توانید همراه با سس انبه یا هر نوع سسی که دوست دارید سرو کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه فلافل خانگی ساده بدون نخود ، آموزش مرحله به مرحله به روش ساندویچی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فلافل خانگی ساده بدون نخود ، آموزش مرحله به مرحله به روش ساندویچی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید