علیرضا چیت ساز شوشتری؛ مرد هنرمند صنعت بسته بندی

به گزارش وبلاگ دانلود شریف ، بخش دنیای چاپ هفتاد و ششمین شماره ماهنامه دنیای سرمایه گذاری به گفت و گوی اختصاصی با علیرضا چیت ساز شوشتری، مدیر کارتن گستر کارون با موضوع جعبه سازی هم مانند صنعت چاپ نیازمند حمایت است و مهدی کاظمی مهیاری، مدیرعامل چاپ مهیار با عنوان گزینه مهاجرت شغلی روی میز چاپخانه داران اختصاص دارد.

علیرضا چیت ساز شوشتری؛ مرد هنرمند صنعت بسته بندی

درگفت و گو با چیت ساز شوشتری، می خوانیم: علیرضا چیت ساز شوشتری، مدیر کارتن گستر کارون، یکى از پیشکسوتان صنعت بسته بندی است که سابقه همکاری با برندهای متعددی را دارد و برای محصولات زیادی جعبه ساخته است. طراحى های خلاقانه و منحصربه فرد، از ویژگى های اصلى کار این فعال صنعت بسته بندی به شمار مى آید وسابقه فعالیت در حوزه گرافیک و نقشه کشى به وی کمک مى کند تا استحکام و زیبایى را به عنوان دو ویژگى اساسى، در طراحى های خود اعمال کند. چیت ساز مى گوید: با توجه به اینکه بسته بندی، اهمیت و کاربرد فراوانى دارد، ولى هیچ وقت مورد حمایت دولت نبوده و هیچ گاه به ضرورت آموزش این رشته توجهى نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک جعبه ساز پیشکسوت، چه خلاهایى را در این حرفه محسوس و تاثیرگذار مى بینید؟ می گوید: اصلی ترین دغدغه ای که در طول این سال ها با آن روبرو بوده ام، این است که هیچ حمایتی از این صنعت نمی شود و بیشترحمایت ها، معطوف به سایربخش های صنعت چاپ وبسته بندی است. متاسفانه اهمیت جعبه سازی آن طور که باید و شاید مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و ظرفیت های آن نادیده گرفته شده است. نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کنم، مغفول ماندن این تخصص در فرآیندهای آموزشی است، به طوری که بسته بندی هیچ وقت به عنوان یک رشته مستقل در مراکز آموزشی و دانشگاه ها تدریس نشده است. واقعا جای افسوس دارد که هیچ زمینه و ساختاری وجود ندارد تا آموخته ها و تجربیات خود را به نسل های جوان، آموزش دهم و هیچ نهادی همچنین دغدغه ای را احساس نمی کند. درسایه همین بی توجهی ها است که شاهد رواج کپی کاری ها و تولید جعبه های بی کیفیت در بازار بسته بندی هستیم و خلاقیت خاصی درتولیدات بیشتر واحدهای جعبه سازی نمی بینیم.

گفت و گوی دوم بخش چاپ نشریه دنیای سرمایه گذاری به گفت و گو با مهدی کاظمی مهکمک، مدیر چاپ مهیار اختصاص دارد؛ در بخشی از این گفت و گو آمده است؛ چاپ مهیار از 14 سال پیش، کار خود را در فضایى به وسعت 80متر مربع و با دو کارگر آغاز کرد و پس از سال ها تلاش، هم اکنون در فضایى به وسعت 5 هزار مترمربع و با اشتغال 120 پرسنل به فعالیت خود ادامه مى دهد. مهدی کاظمى مهکمک، مدیرعامل این مجموعه که 25 سال از ورود وی به B2B صنعت چاپ مى گذرد و درهمین رشته تخصصى تحصیل کرده، از ارائه خدمات مستمر به 30 هزار دفتر فنى و واحد چاپى در قالب خدمات خبر مى دهد و همچنین به تامین 70 درصد نیاز بانک های کشور در حوزه فرم های مختلف بانکى اشاره دارد. به گفته کاظمى مهکمک، چاپ مهیار اولین مجموعه در کشور بوده که به تولید فاکتور در قالب فرم عمومى اقدام کرده و تا به امروز توفیقات چشمگیری را در این حوزه، خصوصا در تولید فاکتورهای امنیتى داشته است. با این وجود، وی معتقد است: نرخ رشد تورم در سال های اخیر از نرخ توسعه پیشى گرفته و حتى مجتمع های چاپى بزرگ نیز در خطر تعطیلى قرار دارند.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه گذاری آنلاین، هفتاد و ششمین شماره ماهنامه دنیای سرمایه گذاری به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در 164 صفحه با قیمت 100 هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری www.dsarmaye.ir در دسترس علاقه مندان واقع شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "علیرضا چیت ساز شوشتری؛ مرد هنرمند صنعت بسته بندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا چیت ساز شوشتری؛ مرد هنرمند صنعت بسته بندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید