فروش اقساطی خودرو سازان، رضایت مندی مشتریان و کنترل درست بازار

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، فروش اقساطی خودرو های بخش خصوصی در هفته های اخیر نه تنها نوید افزایش عرضه خودرو به بازار و تسهیل روند خودرودار شدن متقاضیان را می دهد بلکه فروش خودرو با روش های متنوع اقساطی می تواند آسیب های وارده از افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در دو سال گذشته را به نوعی برای خریداران جبران کند.

فروش اقساطی خودرو سازان، رضایت مندی مشتریان و کنترل درست بازار

به گزارش پرشین خودرو، رشد تورم خصوصا در یکسال گذشته موجب شد تا عده زیادی از مردم سرمایه های سرگردان خود را به سمت بازار خودرو روانه نمایند که همین امر نیز باعث افزایش کاملا غیر منطقی قیمت خودرو در کشور شد، شرایط بازار خودرو در آن ایام به حدی آشفته شده بود که خودرویی که در بسیاری از نقاط جهان به عنوان کالای مصرفی شناخته می شد به عنوان راهی برای حفظ سرمایه شناخته گردد.

ورود دولت برای ساماندهی بازار خودرو با ارائه چندین راه چاره از جمله موضوع واردات خودرو صفر کیلومتر، ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو و تصویب ورود خودروهای کارکرده خارجی به بازار موجب شد تا بازار پر التهاب خودرو کمی آرام گردد و قیمت ها به سمت منطقی شدن حرکت نمایند.

اما حال که با اقدامات اجرا شده تا حدود زیادی از جو روانی مسمومی که در بازار خودرو ایجاد شده بود کاسته شده، به نظر می رسد که دولت باید برای کنترل شرایط بازار خودرو، بعضی از روش های اجرا شده را اصلاح و یا تکمیل کند.

لزوم فروش اقساطی خودرو به وسیله خودروسازان خصوصا خودروسازان بخش خصوصی می تواند یکی از راه چارههای مهم برای تسهیل تملک خودرو به وسیله افرادی باشد که به علت تورم چند ده درصدی از بازار خودرو حذف شدند.

فروش اقساطی خودرو به صورت مستقیم به وسیله خودروسازان بخش خصوصی و با قیمت شورای رقابت می تواند علاوه بر اینکه تسهیل نماینده دسترسی برای طیف گسترده ای از خریداران خودرو را فراهم کند به تنظیم گری بازار خودرو، آن هم بدون هزینه کرد مستقیم دولت و فقط به وسیله سرمایه بخش خصوصی منجر می گردد.

استمرار بازار آرام خودرو باید با به روز کردن روش های اجرایی درست فراهم گردد، فروش اقساطی خودرو در شرایط فعلی نیازمند حمایت ویژه وزارت صمت و شورای رقابت است چراکه می توانند با هزینه خودروسازان بخش خصوصی به ساماندهی بیشتر بازار خودرو پرداخته و طیف زیادی از خریداران خودرو را با ارائه شرایط متنوع فروش راضی نگاه دارند.

منبع: فرارو

به "فروش اقساطی خودرو سازان، رضایت مندی مشتریان و کنترل درست بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اقساطی خودرو سازان، رضایت مندی مشتریان و کنترل درست بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید