نقش آفرینی گردشگری در اقتصاد پایدار

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، بخش مسافرت و گردشگری در دنیای آشفته با چالش های زیادی از تنش های ژئوپلیتیکی گرفته تا تغییرات آب و هوایی روبرو است اما این بخش می تواند محرک قدرتمندی برای شکوفایی مالی پایدار باشد.

نقش آفرینی گردشگری در اقتصاد پایدار

به گزارش وبلاگ دانلود شریف به نقل از ویفروم، با انتها یافتن سال 2023، بخش سفر و گردشگری پایان در موقعیتی قرار می گیرد که از تأثیر همه گیری عبور می نماید و انتظار می رود که ورود گردشگران بین المللی به سطوحی برسد که یادآور دوران پیش از همه گیری است. با این حال، ذی نفعان و مقاصد این بخش در حال حرکت در زمین پیچیده ای هستند که با چالش های خارجی مانند عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و مالی، تورم و خطرات ناشی از توسعه رویدادهای شدید آب و هوایی مانند آتش سوزی معین شده است.

بسیاری از این مسائل نشان دهنده روندهای مالی، زیست محیطی، اجتماعی، ژئوپلیتیکی و فناوری گسترده تر و طولانی مدت تر است. در این زمینه، مصرف نمایندگان، سیاست گذاران و حامیان نگرانی فزاینده ای در خصوص سابقه این بخش در پایداری و نقش آن در موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا، ازدحام بیش از حد و تأثیر کلی بر جوامع محلی ابراز نموده اند.

گردشگری پایدار (به انگلیسی: Sustainable Tourism)، مفهومی است که تجربه کامل گردشگری از جمله توجه به مسائل مالی، اجتماعی و زیست محیطی و بعلاوه توجه به بهبود تجربه گردشگران و برطرف نیازهای جوامع میزبان را دربر می گیرد

زمانی که سفر و گردشگری به طور مدبرانه مدیریت گردد، به عنوان محرک های قوی توسعه تاب آور و پایدار ظاهر می شوند و به رفاه جمعی سیاره ما یاری می نمایند.

با توجه به اینکه بخش گردشگری 7.6 درصد از فراوری ناخالص داخلی جهانی و نزدیک به 300 میلیون شغل را تشکیل می دهد، این بخش نقش مهمی در رسیدگی به چالش های اجتماعی و مالی ایفا می نماید.

اهمیت این بخش بیشتر می گردد زیرا شرکت های کوچک و میانه را توانمند بعلاوه نقشی محوری در استخدام زنان، جوانان، مهاجران و کارگران غیررسمی ایفا می نماید و از این طریق به فرصت های مالی یاری شایانی خواهد نمود.

شورای جهانی آینده گردشگری پایدار بر اهمیت ایجاد استانداردها و معیارها برای پایداری، پرورش نیروی کار آموزش دیده و فراگیر، اولویت بندی و تعامل با جوامع محلی، همسویی بازدیدنمایندگان با مقصد ظرفیت و سرمایه گذاری مناسب در زیرساخت های مربوطه تاکید می نماید.

دستیابی به این اهداف مستلزم درجه بالایی از همکاری بین مشاغل، کارمندان و بازیگران دولتی در سطوح ملی و محلی، ازجمله آژانس های گردشگری و محیط زیست، جامعه مدنی و سازمان های بین المللی است.

منبع: دنیای سفر

به "نقش آفرینی گردشگری در اقتصاد پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آفرینی گردشگری در اقتصاد پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید