نقش جزیره در دکوراسیون آشپزخانه

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، در دنیای مدرن امروز جزیره تبدیل به یک ضرورت در دکوراسیون آشپزخانه شده است. با پیشرفت روزانه تکنولوژی، آشپزخانه های ما کاملاً مجهز شده اند، به همین دلیل دیگر بر روی کانتر های کلاسیک جایی برای ساندویچ ساز، قهوه جوش، تستر و یا مایکرویو نیست. تمام این وسایل کل فضای کانتر را پُر میکنند و هیچ فضایی برای کار باقی نمیگذارند. از این رو، آشپزخانه هایی که در وسط آنها جزیره قرار گرفته است برای آماده سازی انواع غذا، بسیار کارامد میباشند. این آشپزخانه ها به شما یاری میکنند که ادویه جات، ظروف، چاقو و قاشق چنگال خود را در جای مناسب قرار دهید. جزیره آشپزخانه با اشکال متنوع، مناسب هر آشپزخانه با هر فضایی می باشد. با چنین آشپزخانه ای، شما قادر به نگهداری مواد غذایی و ظروف بیشتر خواهید بود.

نقش جزیره در دکوراسیون آشپزخانه

پیشنهاد میگردد علاوه بر کابینت های آشپزخانه یک جزیره بی نظیر در آشپزخانه تعبیه کنید و آن را به دلخواه خود طراحی نمائید.این جزیره اگر به همراه جایگاه طراحی گردد میتواند جایگزین مناسبی برای میز غذاخوری باشد. جزیره های زیبا نه تنها دکوراسیون آشپزخانه را به کلی دگرگون میکنند بلکه کارایی آنها آسایش و راحتی را برای آماده سازی و طبخ غذا فراهم میکند.

در این نوشته از ما، شما با ایده های متنوع و زیبا برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای از مدرن گرفته تا سنتی آشنا خواهید شد. اگر تم آشپزخانه را به رنگ سفید انتخاب کنید، آشپزخانه شما به دلیل ظاهر خیره کننده، به آشپزخانه ای لوکس تبدیل میگردد. از آشپزخانه های کوچک گرفته تا آشپزخانه های بزرگ و جادار، گزینه های مختلفی برای انتخاب دکوراسیون وجود دارد.

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که اپن بودن آن نقش بسیاری در زیبایی و کارایی آن ایفا میکند.اگر آشپزخانه شما فضایی بسته دارد، چرا دیوارها را بر نمیدارید و آشپزخانه ای جزیره ای ایجاد نمیکنید؟ اندازه یا محل قرار دریافت آشپزخانه را بهانه نکنید، آشپزخانه هر چقدر هم کوچک باشد، بهتر است فضایی آزاد داشته باشد. مسیرهای عریض برای حرکت باعث میگردد کار در آشپزخانه آسان تر گردد، خصوصا در آشپزخانه های جزیره ای که فضای آنها هم جادار است و هم کابردی.

کانترهای مرکزی برای آشپزخانه های بسته بهترین انتخاب هستند. زیرا آشپزخانه هایی که فضای آنها بسته است معمولا کوچک تر هستند و شما احتیاج به مکانی دارید که حرکت شما را محدود نکند. قرار دریافت میله های کانتر بر روی کف زمین خالی میتواند بهترین راهکار باشد، بین 35 تا 40 اینچ بین کانتر و کابینت های دیگر فاصله بگذارید. در این صورت دیگر مسئله ای برای حرکت نخواهید داشت. قرار دادن یک میز در وسط آشپزخانه همزمان به شما فضای بیشتری برای کار و فعالیت میدهد.

قرار دادن جایگاه در وسط آشپزخانه برای استفاده از کانتر جزیره صرفا یک فضا برای انجام فعالیت های آشپزخانه ایجاد نمیکند بلکه میتواند به عنوان یک میز نیز عمل کند، جایی که اعضای خانواده برای صرف یک وعده کوچک و یا قهوه دور هم جمع میشوند. به این نکته دقت کنید که فضای نشستن را هدر ندهید، بهتر است برای هر فرد 24 اینچ فاصله بگذارید و 10 اینچ برای جای پای افراد در زیر کانتر در نظر بگیرید. جزیره آشپزخانه با زیر پایی نیز تبدیل به فضای فوق العاده ای برای دورهمی میگردد، به راحتی میتوان در این فضا گپ زد، قهوه نوشید و یا وعده ای کوچک برای ناهار در کنار دوستان یا خانواده صرف نمود.

انتخاب کانترهایی که درون آشپزخانه تعبیه میشوند بر اساس کاربرد است، اما این بدین معنا نیست که شما استایل و ظاهر آنها را نادیده بگیرید. به سایز، شکل و دکوراسیون توجه کنید و تمام کوشش خود را بر طراحی آشپزخانه ای که توجه همه را به خود جلب میکند، معطوف نمائید. کانتر کابینت را هماهنگ با دیگر اجزای آشپزخانه انتخاب کنید اما این نکته را به خاطر بسپارید که که ویژگی آشپزخانه های جزیره ای وجود یک نقطه مرکزی در آنهاست. کابینت های جزیره ای میتوانند با هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه بسیار جذاب باشند. آنها همزمان، فضایی برای ذخیره مواد غذایی و وسایل فراهم میکنند و بی نظمی را از آشپزخانه دور مینمایند. کانترهایی که درون آشپزخانه تعبیه میشوند، کابردی هستند زیرا آنها باعث ایجاد فضای اضافی برای ظروف کوچک و وسایل آشپزی شما میشوند.

با تعبیه یک جزیره شیک در وسط آشپزخانه، به آشپزخانه خود تنوع دهید. با داشتن چنین آشپزخانه ای لازم نیست مدام دکوراسیون آن را تغییر دهید. نظر شما در خصوص نصب کانتر متحرک چیست، کانتری که تنها در وقت احتیاج میتوانید از آن بهره ببرید؟ چنین کانترهایی در مواقعی که میهمانان غیر منتظره دارید و یا به طور ناگهانی مجبور به تمیزکاری میشوید، بسیار عالی می باشند. آنها همزمان فضای اضافه و زیبایی حیرت انگیز ایجاد میکنند. مطمعن باشید آشپزخانه کوچک شما از این روش بسیار سود خواهد برد!

آشپزخانه های جزیره ای با توجه به احتیاج شما تغییر میکنند. آیا از پختن نان لذت می برید؟ آیا برای خانواده ای پرجمعیت غذا درست میکنید؟ عادت های غذاخوری شما چه هستند؟ به این فکر کنید که چه میخواهید؟ آیا احتیاجمند به فضایی برای ذخیره وسایل و ظرف و ظروف هستید یا میخواهید این آشپزخانه را به خاطر مزایای دکوراسیون آن بسازید؟ جزیره ها در انواع و اقسام مدل ها طراحی و ساخته میشوند. جزیره ها در انواع جزیره چوبی، جزیره گرانیتی، جزیره متحرک، جزیره با جایگاه و … در آشپزخانه تعبیه میشوند. آشپزخانه های جزیره ای زیبایی فوق العاده ای به خانه میبخشند، از جزیره مرکزی که برای آماده سازی غذا مورد استفاده قرار میگیرد تا جزیره با سکو صبحانه که مکان فوق العاده ای برای نوشیدن قهوه یا صبحانه است، جزیره ها عنصری دکوراتیو و کاربردی در نظر گرفته میشوند.

در آشپزخانه ها همواره به فضای اضافی برای کابینت ها احتیاج است. این یک واقعیت است که فضای اضافی همواره مفید میباشد. البته این بدان معنا نیست که شما مجبور به زیاده روی در انتخاب جزیره شوید، اصلا احتیاجی به جزیره های بزرگ و کابینت های بی شمار نیست. علاوه بر آن، اگر دلیل شما از نصب جزیره این است که آشپزخانه را وسیع کنید، مسدود کردن قسمت های پایینی کابینت و کشوها نمیتواند نتیجه دلخواه شما را به ارمغان بیاورد. یک کانتر متحرک چرخ دار میتواند فضایی آزاد و بدون شلوغی و بی نظمی در اختیار شما قرار دهد. چنانچه به طور قطع احتیاجمند به فضای اضافی برای انبار و ذخیره سازی هستید، جزیره خود را بزرگتر کنید. نکته مهم این است که برای طراحی خود از پیش برنامه ریزی کنید. از جزیره های سرگردان و آزاد گرفته تا جزیره های کگرددار، گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارند.

لزومی ندارد یک آشپزخانه جزیره ای فضای زیاد برای نگهداری وسایل و مواد غذایی داشته باشد. همین که بتوان وسایل مورد احتیاج را در جایی قرار داد که به راحتی در دسترس باشند از ایجاد هرج و مرج در فضا جلوگیری به عمل می آورد. به دنبال ویژگی و خصوصیتی باشید که برای آشپزخانه شما بهترین است. میتوانید از کانترهای چرخ دار و غیر چرخ دار بسته به آشپزخانه خود بهره ببرید.

هنگامی که فضای شما محدود نیست گزینه های بی شماری برای انتخاب جزیره وجود دارد. با جزیره آشپزخانه تبدیل به محل فرمانروایی نقش، کابرد و فرم میگردد. جزیره های سکو دار و یا حتی یک جزیره با 6 عدد جایگاه، در آشپزخانه های بزرگ بسیار عالی به نظر میرسند. دلیل اینکه برخی از آشپزخانه های بزرگ بی اندازه زیبا هستند این است که آنها سرویس لوله کشی و برق مستیقم دارند. دقیقا به همین خاطر است که این آشپزخانه ها بهترین مکان برای ترکیب سرگرمی و آشپزی هستند. میزهای گرانیت در آشپزخانه های جزیره ای، انتخابی عالی هستند چرا که تمیز کردن آنها آسان است و از طرفی یک کانتر چوبی چرخ دار فضایی آرامش بخش پدید می آورد.

یک آشپزخانه جزیره ای تنها مکانی برای نگهداری ظروف نیست. یک قانون برای این اشپزخانه ها وجود دارد: هرچقدر با ارتفاع تر، بهتر. این آشپزخانه ها اهداف بسیاری دارند که شما میتوانید آن ها را در نظر بگیرید. میتوانید کانتر را مانند میز ناهارخوری بهره ببرید و یا آن را متنوع نموده و به شکلی غیر متقارن تقسیم بندی کنید. شما میتوانید از کانتر برای سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز بهره ببرید و یا حتی به عنوان سکوی قهوه خوری که با فنجان های آویزان و گل و گیاه تزئین شده آن را به کار ببرید. همواره در هنگام صبحانه از یک جزیره چرخ دار برای صرف قهوه ، استقبال میگردد.

منبع: ساختمانچی

به "نقش جزیره در دکوراسیون آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش جزیره در دکوراسیون آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید