نویسنده 48 ساله برنده یاری هزینه 625 هزار دلاری مک آرتور شد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف به نقل از گاردین، ان. کی. جمیسین، نویسنده آمریکایی که چهار سال پیش کمپینی در اینترنت برای یاری اقتصادی به خود راه انداخت تا بتواند شغلش را رها کند و به صورت تمام وقت به نوشتن مشغول گردد برنده یکی از یاری هزینه های 625 هزار دلاری مک آرتور شد.

نویسنده 48 ساله برنده یاری هزینه 625 هزار دلاری مک آرتور شد

جمیسین اولین نویسنده ای است که سه سال متوالی برنده جایزه هیوگو، که مخصوص آثار علمی-تخیلی است، شد یکی از برندگان یاری هزینه مک آرتور مربوط به نوابغ جامعه است. مؤسسه مک آرتور از جمیسین به عنوان کسی که کوشش می نماید سنت های فانتزی های حماسی و آثار علمی-تخیلی را به هم بریزد و موضوعاتی چون نژادپرستی سازمان یافته، فجایع محیط زیستی، و روابط خانوادگی را آنالیز می نماید یاد کرد.

سه گانه جمیسین تحت عنوان زمین شکسته در سیاره زمین در زمانی خیلی دور در آینده رخ می دهد که در آن فقط یک قاره یه اسم سکون وجود دارد و با اتفاقات آخرالزمانی نابود شده است.

جمیسین که کتاب جدیدش با عنوان شهری که به آن تبدیل شدیم به تازگی منتشر شده است می گوید: در حال نوشتن داستان هایی هستم که دوست داشتم کسی در جوانی برای من بنویسد. آدم های در حاشیه که درباره دیگر آدم های در حاشیه می نویسند با چالش بزرگی روبه رو هستند زیرا در جهانیی زندگی می کنیم که با شرایط زنان و سیاه پوستان همواره سیاسی برخورد می گردد. تنها راه برای فرار از این شرایط سیاسی این است که زندگی عادی داشته باشیم و داستان هایمان را روایت کنیم و داستان هایمان را به شکلی جذاب روایت کنیم!

علاوه بر جمیسین دو نویسنده دیگر برنده یاری هزینه نوابغ شدند. ژاکلین وودسان، نویسنده کتاب کودک و کریستینا ریورا گارزا، رمان نویس دو نویسنده دیگر برنده این یاری هزینه هستند.

وودسان نویسنده دو کتاب دختر قهوه ای در حال رویا دیدن و قرمز در استخوان است و بنیاد مک آرتور این دو اثر که به خوانندگان مختلف فرصت دادند خود را در ادبیات ببینند و ترغیب خوانندگان به توجه به تجربه ای ورای زندگی شخصی شان و دیدن زیبایی در دیگر انسان ها تمجید کرد.

ریورا گارزا، که در مکزیک به جهان آمد و دو دهه ساکن آمریکا است، برای ارائه درستی از هویت، جنسیت، و روابط مورد تمجید نهاده شد.

سیسیلیا کنراد، مدیر بنیاد یاری هزینه مک آرتور گفت بیست و یک برنده سال جاری بسیار خلاق هستند: برندگان سال جاری پرسش هایی مهمی مطرح کردند، تکنولوژی خلاقانه و سیاست عمومی خلق کردند، به درک ما از شرایط انسان غنا بخشیدند، و آثار هنری خلق کردند که به ما الهام می بخشد.

برنامه آموزشی مک آرتور، که به عنوان یاری هزینه نوابغ هم شناخته می گردد، جایزه ای سالانه است که به نوابغ در پروژه های آینده یاری می نماید و مبلغ 625 هزار دلار را طی پنج سال آینده به برندگان اهدا می نماید. از سال 1981، 942 نفر به عنوان برنده انتخاب شدند. تا سال 2013 جایزه نقدی 500 هزار دلار بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نویسنده 48 ساله برنده یاری هزینه 625 هزار دلاری مک آرتور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده 48 ساله برنده یاری هزینه 625 هزار دلاری مک آرتور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید