هوتوان، دهکده ای متروکه که تبدیل به بخشی از طبیعت شد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، در شهرک هوتوان (Houtouwan) چین، طبیعت چشم انداز ای تماشایی و سرسبز را به وجود آورده که مانند صحنه فیلم ها بوده و شگفتی خارق العاده ای را روی زمین به شما هدیه می نماید. برای آشنایی بیشتر با این پدیده گردشگری به یادماندنی با ما همراه شوید.

هوتوان، دهکده ای متروکه که تبدیل به بخشی از طبیعت شد

هوتوان در شرق شانگهای در جزیره شنگشان (Shengshan) در اقیانوس آرام واقع شده است. شنگشان یکی از 400 جزیره ای به شمار می رود که مجمع الجزایر شنگسی (Shengsi) را تشکیل می دهند و زمین تپه ای اش چند دهکده ماهیگیری را شامل هوتوان در خود جا داده است. این دهکده که در دهه 1950 روزگار پر رونقی داشت، در دهه 1990 به وسیله ساکنینش ترک گفته شد.

اگر چه 5 نفر از 2000 ساکن سابق این منطقه در آن باقی ماندند اما تمام شهر و ساختمان هایش با سبزی های طبیعت پوشیده شدند و بعد از گذشت این سال ها امروزه می توان چشم انداز حیرت انگیز آن را جزو جاذبه های توریستی دیدنی جهان برشمرد. دسترسی به این ناحیه بسیار آسان بوده و به همین دلیل جزو توقف های مشهور این مسیر گردشگری نیز محسوب می گردد.

با همه این احوال برای ساکنین سابق اینجا تنها راه ورود و خروج به شهر در زمان دریای طوفانی و خطرناک، گذر از مسیری باریک و پر پیچ و خم در میان تپه بود. این مشکل در کنار کوچکی اسکله برای پهلو گرفتن کشتی های مدرن بزرگ تر و مسائل آموزش یا تأمین غذا، خانواده ها را مجبور به ترک این دهکده کرد.

عکس های زیادی که از بالای هوتوان گرفته شده، شگفتی چشم انداز سبز و خیره کننده آن را آشکار نموده و ساختمان هایی که با گیاهان رونده پوشیده شده اند با ریشه ها و درختانی که روی زمین خزیده اند فضایی جادویی و حیرت انگیز می سازد. یکی از 5 ساکنی که پیشتر از آن ها صحبت کردیم، لین فاژن (Lin Fazhen) شصت ساله است که درباره وجود یا عدم وجود ارواح سبز گیاهان مورد مصاحبه نهاده شد. او به خبرنگار گفت که با وجود عمر درازی که داشته تا به امروز هیچ روحی ندیده است.

منبع: گردشبان

به "هوتوان، دهکده ای متروکه که تبدیل به بخشی از طبیعت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوتوان، دهکده ای متروکه که تبدیل به بخشی از طبیعت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید