کرونا در آمریکا، 10 استان در حال ثبت رکوردهای تازه در آمار بستری ها

به گزارش وبلاگ دانلود شریف، شبکه خبری سی ان ان گزارش داده استان های بیشتری در آمریکا در حال ثبت رکوردهای تازه در زمینه شمار افراد بستری شده در بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا هستند.

کرونا در آمریکا، 10 استان در حال ثبت رکوردهای تازه در آمار بستری ها

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دانلود شریف، منابع خبری گزارش داده اند شمار استان هایی در آمریکا که در آنها اندازه بستری بر اثر کرونا به بالاترین حد در ماه های اخیر رسیده افزایش یافته است.

شبکه خبری سی ان ان دقایقی پیش گزارش داد استان های مریلند و واشنگتن نوترین استان هایی هستند که اندازه بستری در آنها به بالاترین اندازه رسیده است.

مطابق گزارش این خبرگزاری، در حدود 10 استان میزبان بستری به بالاترین اندازه در ماه های اخیر رسیده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت آمریکا، در استان مریلند در حال حاضر 2197 بستری شده اند که این رقم نسبت به یک هفته پیش افزایش 32 درصدی نشان می دهد. با این ارقام، استان مریلند رکورد بیشترین بستری ها که در ژانویه ثبت شده بود را شکسته است.

در واشنگتن دی سی در حال حاضر 514 نفر بر اثر کرونا بستری شده اند. این رقم، دو برابر آمار یک هفته پیش و بالاتر از آمار تمام دوره های اوج کرونا در این استان است.

در استان اوهایو 5609 نفر بستری هستند که این رقم فاصله چندانی با رکورد بستری 5759 نفر در ماه دسامبر 2020 ندارد و محتمل است در روزهای آینده از آن عبور کند.

کانکتیکات، ایندیانا، میسوری و دلاور 4 استان دیگری هستند که آمار بستری در آنها دست کم 80 درصد از بالاترین رکوردهایی است که در زمستان گذشته ثبت نموده اند.

در 4 استان دیگر- ورمونت، میشیگان، مین و نیوهمپشایر- رکورد بالاترین اندازه بستری در بیمارستان در ماه جاری شکسته شده است، اگرچه هر 4 استان در روزهای گذشته شاهد کاهش اندازه بستری ها بوده اند.

ساعاتی قبل تر وبلاگ دانلود شریف به نقل از رسانه های آمریکا گزارش داده بود شمار ابتلای روزانه به ویروس کووید19 در آمریکا همزمان با توسعه سریع سویه نو موسوم به اومیکرون و علی رغم واکسیناسیون گسترده و دعوت دولت نو این کشور برای تزریق دز سوم، رکورد نوی را ثبت کرد. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه جانز هاپکینز بامداد پنجشنبه بیان کرد طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام استان های آمریکا مجموعاََ بیش از 420 هزار مورد نو ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین اندازه مبتلای روزانه از زمان شروع همه گیری در این کشور است.

طبق داده های این دانشگاه که به صورت زنده روی سایت آن قرار گرفته، طی یک روز گذشته نیز بیش از 1500 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید19 در آمریکا به 53,649,034 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به 822,791 تن افزایش یافت.

این در حالی است که آمار وبگاه وُرلداُمتر، ثبت 464,858 مبتلای روزانه و 1,674 فوتی را در آمریکا نشان می دهد که رقمی نسبتاََ بالاتر از آمار ارائه شده به وسیله دانشگاه جانز هاپکینز است.

بیماران آمریکایی، 19.2 درصد آمار کل مبتلایان جهانی به این ویروس را تشکیل می دهند. در حال حاضر 17,183 بیمار در آمریکا در شرایط وخیم به سر می برند.

سویه نو ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی کننده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد.

پیش تر بعلاوه یک متخصص سرشناس ویروس شناسی در آمریکا هشدار داد که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه نو اُمیکرون کرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه نو ویروس کرونا در کاخ سفید نیز مشاهده شده، گفت سویه اومیکرون در این کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس

به "کرونا در آمریکا، 10 استان در حال ثبت رکوردهای تازه در آمار بستری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آمریکا، 10 استان در حال ثبت رکوردهای تازه در آمار بستری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید