یکی بود که خودش نبود داستان پیرمرد ثروتمندی است که هر روز جوان تر می گردد

به گزارش وبلاگ دانلود شریف(ایبنا)، غلامرضا امامی، نویسنده، مترجم و سرویراستار درباره کتاب یکی بود که خودش نبود نوشته جانّی رُداری که به تازگی از سوی نشر هوپا تجدید چاپ شده است گفت: یکی بود که خودش نبود داستان زندگی مردی 93 ساله با 24 بیماری است که همواره خدمتکارانش باید نام او را تکرار نمایند و دائم بگویند: لامبرتو، لامبرتو، لامبرتو.

یکی بود که خودش نبود داستان پیرمرد ثروتمندی است که هر روز جوان تر می گردد

وی اضافه کرد: جانّی رُداری، حکایت زندگی این پیرمرد را بازگو می نماید و نقشه ای که راهزنان برای گروگان گیری وی به کار می گیرند؛ اما شگفتا که هرروز این پیرمرد ثروتمند جوان تر می گردد. که رازی در این میان است.

امامی با اشاره به ویژگی های قلم نویسنده این کتاب گفت: نویسنده کتاب یکی بود که خودش نبود شاهکاری آفریده برای همه زمان ها و مکان ها. این نویسنده به زبانی ساده و روان داستان زندگی این پیرمرد یعنی بارون لامبرتو را روایت می نماید. این کتاب با نقاشی های زیبا خاویر سابالا همراه است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است جانّی رُداری تنها نویسنده برنده جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن است که اثرش از زبان اصلی ایتالیایی به فارسی برگردانده شده است که کتابش در حال حاضر نیز به چاپ دوم رفته است.

این مترجم در شرح استقبال از این کتاب در ایران گفت: یکی بود که خودش نبود نامزد جایزه کتاب سال، در سال 1399 و برنده 5 لاک پشت پرنده شده است. مجموعه آثار جانّی رُداری تا کنون از سوی نشر هوپا منتشر شده است که از این میان می توان به کتاب های یاس در دیار دروغ گویان ترجمه محبوبه خدایی، روزی که در میلان از آسمان کلاه می بارید ترجمه چنگیز داور پناه و فروشگاه ساحره ترجمه محبوبه خدایی و هما میرزایی اشاره نمود.

این نویسنده و سرویراستار در خاتمه گفت: کتاب های دیگر جانّی رُداری نیز به زودی از سوی نشر هوپا منتشر می گردد و درباره این کتاب هم باید گفت که این اثر در 168 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 99 هزار تومان راهی کتاب فروشی ها شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یکی بود که خودش نبود داستان پیرمرد ثروتمندی است که هر روز جوان تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی بود که خودش نبود داستان پیرمرد ثروتمندی است که هر روز جوان تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید